MotorInfo

PANAV - největší zakázková dílna v Evropě

5.5.2008 16:54
PANAV - největší zakázková dílna v Evropě

PANAV je jedním z předních a největších tuzemských výrobců návěsových a přívěsových vozidel, jehož produkce je velmi dobře známá nejen v naší republice, ale i v mnoha evropských zemích.

V loňském roce zde vyrobili a prodali 1 298 vozidel. PANAV je tradičně známý tím, že zde dokáží vyrobit návěs, přívěs i celou soupravu podle přání a potřeb zákazníka. V současnosti nabídka aktuálně obsahuje vozidla od valníků přes sklápěče, kontejnerová vozidla, nosiče výměnných nástaveb, podvalníky, speciály - jako třeba vozidla pro přepravu dřeva či přepravu osobních automobilů, skříňové návěsy v mnoha velikostech (od 10 do 35 t, s délkou 6 - 13,5 m). Protože si u firmy PANAV zákazník výjimečně objedná více než jedno vozidlo, je tak každé zde vyrobené originálem. Proto je PANAV nazýván největší zakázkovou dílnou v Evropě. Účast na letošním Autotecu je pro akciovou společnost PANAV již dvanáctou v pořadí. Doby, kdy po „vyhnání z ráje" - z všeobecného strojírenského veletrhu, a obavy ze zřízení nového mezinárodního veletrhu užitkových vozidel, dílů a servisní techniky, jehož obsahem měla být především prezentace nejen českých, ale i zahraniční výrobců v celé šíři automobilového průmyslu a služeb s ním spojených, jsou dávno pryč. Tehdejší obavy o úroveň a návštěvnost veletrhu Autotec jsou dávno pryč. Věhlas prezentací na Autotecu daleko překročil regionální úroveň a dnes „nezúčastnit se, znamená nebýt". I letos se nachází expozice PANAV v pavilonu Z a návštěvníky zde očekává nabídka řady novinek. Podívejme se na některé z nich blíže.

JEDNOSTRANNĚ SKLÁPĚNÁ NÁSTAVBA A TŘÍOSÝ TANDEMOVÝ PŘÍVĚS

Především pro velké stavebnictví je určena souprava jednostranně sklápěné automobilové nástavby a tříosého tandemového přívěsu s technickou celkovou hmotností soupravy 60 tun. Konstrukční řešení tandemové oje přívěsu umožňuje při zapojené soupravě sklápět nákladní automobil dozadu. Při vysoké stabilitě vozidla se uplatní velkoprostorové vanové korby o objemu 2 x 19 m3 jak při hromadné přepravě sypkých substrátů, tak i na stavbách s velkým přesunem hmot. Standardní provedení je s hlavním rámem ošetřeným žárovým zinkováním a korbou v barvě dle volby zákazníka. Celková hmotnost přívěsu TS 1 24 je 24 t, objem korby 19 m3 .

SKLÁPĚCÍ NÁVĚS NS 1 42

Sklápěcí návěs NS 1 42 ve vystaveném provedení je oproti výše zmíněné soupravě především určen pro dálkovou přepravu sypkých substrátů. Délka návěsu 12 100 mm umožnila při obsahu 50 m3 dostat celkovou výšku návěsu do velmi příznivých 3 390 mm. Nakládku navíc ulehčuje v Čechách nezvyklé použití tří sklopných bočnic u dozadu sklápěné hliníkové korby. Vysokou životnost karoserie zaručuje tloušťka použitých profilů - vnitřní stěna boků až 3,9 mm, podlaha 7 mm. Užitečná nosnost návěsu NS 1 42 je až 35 000 kg (dle provedení), ložná plocha - délka 10 800 mm, šířka 2 450 mm, výška 1 900 mm, objem korby 50 m3 .

NOVINKA

Pro velkoobjemovou kamionovou přepravu těžkých palet připravila společnost novinku z podobného soudku. Tříosý tandemový přívěs TV24L, tentokrát ve valníkovém provedení. Standardní agregace s tažnými vozidly spolu s volitelnou délkou ložné plochy od 6 400 mm do 8 400 mm vyhoví snad každému uživateli. Přívěs obsahuje obvyklou výbavu - třístrannou shrnovací plachtu, zvedání karoserie, zvedání podlahy k rampě. Volitelné je provedení s vraty, dvoustavovou střechou či dalšími, dnes obvyklými prvky. Nově lze přívěs objednat jak v lakovaném, tak i žárově zinkovaném provedení. K přívěsu samozřejmě patří možnost dodání nástavby na podvozek kterékoliv v České republice nabízené značky automobilu. Na vystavovaném exponátu je použit inovovaný systém elektronické brzdy Knorr TEBS G druhé generace. Užitečná nosnost přívěsu TV 24 L je 18 840 kg, ložná plocha - délka7 760 mm, šířka 2 488 mm, výška 3 010 mm.

VALNÍKOVÝ NÁVĚS S DRUHOU PODLAHOU

Stejnému okruhu uživatelů, kterým je určena výše zmíněná novinka společnosti  PANAV, je určen i valníkový návěs vystavený v provedení s druhou podlahou. Druhá podlaha nachází využití nejen v případě přepravy zboží,v které nesnese zátěž uložení na sebe, ale i jako prostá možnost zvýšení efektivnosti konkrétní přepravy přijetím dokládky drobnou zakázkou. Konstrukce druhé podlahy je od osvědčeného dodavatele ANCRA a zajišťuje vysokou kvalitu a odolnost celého řešení. Volba provedení karoserie je na zákazníkovi. V nabídce je jak standardní třístranná shrnovací plachta, tak i kombinace s bočnicemi. Užitečná nosnost návěsu NV 35 je od 28 500 kg, ložná plocha - délka 13 620 mm, šířka 2 480 mm, výška od 2 850 mm.

PODVALNÍKOVÝ PŘÍVĚS NÍZKOLOŽNÝ

Podvalníkový přívěs nízkoložný PP0 40 je určen pro přepravu stavebních strojů do hmotnosti 33 tun. Přívěs je součástí výrobní řady přívěsů v provedení dvouosý, tříosý a čtyřosý. Nová generace těchto přívěsů je konstruována z vysokopevnostní oceli DOMEX, která umožnila vozidla významně odlehčit. Dvoudílné, hydraulicky zvedané i hydraulicky rozšířitelné nájezdové rampy s nájezdovým úhlem 8° umožňují nakládku jak běžných stavebních strojů, tak i finišerů pro pokládku povrchu vozovky. Standardní  provedení je s žárově zinkovaným hlavním rámem a výdřevou pojezdovýchploch z modřínového dřeva. V nabídce je ale i možnost rozšíření ložné plochy na 3 000 mm s prkny uloženými na ploše vozu, případně brzd v rozměru 19,5" se stejnou výškou podlahy. Technická nosnost přívěsu PP0 40 je 32 800 kg, ložná plocha - délka 9 970 mm, šířka 2 550/2 990 mm, výška ložné plochy v zatíženém stavu 920 mm.

KONTEJNEROVÝ PŘÍVĚS PV 24 LC

Kontejnerový přívěs PV 24 LC je rovněž představitelem nové generace přívěsů. Živelný rozvoj kontejnerové přepravy posledních let je provázen poklesem disciplíny v dodržování normovaných rozměrů kontejnerů a nutností přepravovat stále širší sortiment. Nová provedení vozidel těmto vynuceným požadavkům vychází vstříc více. Přívěs PV 24 LC je v plné výbavě schopen přepravovat alternativně jeden kus rolovacího kontejneru DIN 30722, dva kusy DIN 30720, jeden kus kontejneru M. S. T. S., nebo jeden kus dvacetistopého kontejneru ISO 1 C. Tuto variabilitu ocení především společnosti zabývající se stavební výrobou. Jedním vozidlem zajistí jak odvoz materiálu, tak například stavebních buněk. Užitečné nosnost přívěsu PV 24 LC je 19 510 kg. Plocha - šířka 2 550 mm, délka 9 150 mm, výška 1 150 mm.