MotorInfo

Parking SMS stále žádanější

18.8.2011 14:09
Parking SMS stále žádanější

Společnost ComGate Interactive zprovoznila službu Parking SMS v již čtvrtém velkém obchodním centru.

Po Galerii Vaňkovka v Brně a Paláci Flóra či Arkádách Pankrác v Praze, kde se placení formou SMS těší stále většímu zájmu, nabízí od srpna tuto možnost nově i pražské OC Chodov. Ani zde již zákazníci nemusí řešit problém s hledáním drobných na zaplacení parkovného, stačí zaslat SMS.

Služba Parking SMS byla spuštěna v nákupních centrech Galerie Vaňkovka, Palác Flóra a Arkády Pankrác na přelomu let 2010 a 2011. Na základě úspěšnosti této služby se počátkem srpna přidalo i OC Chodov a vzhledem ke kladnému ohlasu obchodních center i jejich zákazníků se dá očekávat její další rozšíření.

Služba si získala oblibu především kvůli své jednoduchosti. Při vjezdu na parkoviště obdrží zákazník standardně parkovací lístek, a pokud přečerpá případnou dobu parkování zdarma, před výjezdem zašle SMS s unikátním kódem uvedeným na parkovacím lístku. Cena parkovného je mu pak stržena z kreditu nebo je součástí měsíčního vyúčtování. Problémem není ani daňový doklad, získat jej lze na www.parking-sms.cz.

„Zákazníci si už na pohodlnost placení parkovného přes SMS začali zvykat a tento trend určitě ještě dále poroste,“ uvedl autor úspěšného projektu Vojtěch Špáňa ze společnosti LaSpezie.

Od spuštění služby Parking SMS se ve všech zapojených obchodních centrech vybralo na parkovném pomocí SMS již téměř 500 000 Kč. Podle statistik využívají zákazníci tuto službu nejvíce mezi 16. a 18. hodinou a nejvíce plateb se uskuteční v úterý. Téměř desetina zákazníků hradí formou SMS i parkování delší než 8 hodin.

Pro provozovatele jsou parkovací SMS výhodné především proto, že snižují nároky na počet platebních terminálů, čímž klesají i náklady na jejich provoz. Neopomenutelný je také marketingový význam – parkovací lístky lze využít i jako reklamní nosič, tzv Parking AD. Obchodní centrum tak může zákazníky snadno informovat o různých slevových akcích či věrnostních programech. V současné době tuto formu komunikace využívají všichni naši mobilní operátoři.

„Služba má potenciál i pro další odvětví. Vzniká zde totiž platforma pro platby za služby v místech, kde se zdržují potenciální zákazníci – řidiči, jednotliví nakupující i celé rodiny. Tito zákazníci často rotují mezi nákupními areály a je možné je cíleně zasáhnout a motivovat. To může být základ pro věrnostní program opírající se o nákupní chování zákazníků v čase,“ dodává Honza Hanzlík, jednatel společnosti ComGate Interactive.