Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Na Barum Czech Rally Zlín stojí před posádkami Peugeot nelehký úkol porazit soupeře na domácím hřišti.
Barum Czech Rally Zlín, která se pořádá bez přerušení od roku 1971, se letos koná již po jednačtyřicáté. Tato nesmírně oblíbená soutěž tvoří nesporný pilíř mistrovství Evropy a Intercontinental Rally Challenge. Úkol, jenž zde stojí před posádkami Peugeot, nebude v konkurenci soupeřů, kteří budou hrát na domácím hřišti, nikterak snadný.
Na seznamu účastníků je zapsáno nejméně 28 vozů Super 2000, z toho osm vozů Peugeot 207 S2000.
Frédéric Bertrand, manažer pro závodní aktivity divize Peugeot Sport určené pro zákazníky: „Odjíždíme k našemu soupeři, abychom se pokusili jej porazit, s vědomím, že nemáme právo udělat chybu. Po Barum Rally nás budou čekat ještě čtyři závody IRC. Vzhledem k počtu výsledků, které se budou započítávat do hodnocení IRC, a k vyšším koeficientům dvou posledních závodů máme stále reálnou šanci na získání poháru pilotů i konstruktérů. Je ale načase zvrátit trend.“
Snaha o návrat na vítěznou stezku
Sezona 2011 začala pro vůz Peugeot 207 S2000 velmi dobře. Získal mimo jiné vítězství ve dvou nejslavnějších rally: v Monte Carlu zvítězil Bryan Bouffier a na Korsice Thierry Neuville. Další průběh byl složitější. Česká značka vede před Peugeotem o 63 bodů.
„Nic není ztraceno, ale čas běží,“ dodal Frédéric Bertrand. „Tentokrát přivede kalendář závodů naše piloty na domácí půdu našich soupeřů. Vůz 207 S2000 v Barum Rally nicméně dvakrát zvítězil, a to v letech 2007 a 2008. V roce 2009 zde Kris Meeke skončil druhý. V loňském roce se Bryan Bouffier dostal do čela, ale dvě rychlostní etapy před cílem ho nehody o vítězství připravily. Tentokrát opět očekáváme, že našim soupeřům Bryan pěkně zatopí a pokud možno je i porazí.“
Pavel Valoušek v barvách Peugeot Delimax Total Team
41. ročník Barum Czech Rally Zlín určitě nezklame, neboť přilákal nejméně 122 posádek, mezi nimiž je mnoho hvězd. Patří k nim i Pavel Valoušek, jeden z nejlepších českých pilotů a pravidelný účastník Barum Rally, v níž se opakovaně umístil na předních místech. Jeho nejlepším výsledkem je 3. místo v roce 2010. V letošním roce se domácího mistrovství účastní se spolujezdcem Zdeňkem Hrůzou za volantem vozu 207 Super 2000 v barvách týmu Peugeot Delimax Total. „Díky testovacím jízdám, kterých se účastním společně s Guy Wilksem a Thierry Neuvillem, se budu moci postavit na start dokonale připraven,“ prohlásil Pavel. „Mým cílem je dosáhnout zase na stupně vítězů, i když vím, že podobný cíl nemám zdaleka sám.“
Peugeot Česká republika se s týmem Peugeot Delimax Total v letošním roce účastní rallye poprvé ve své historii, s cílem získat titul v českém šampionátu.
Technická data PEUGEOT 207 SUPER 2000
MOTOR |
|
Typ |
EW 10 J4S |
Umístění |
Příčné uložení vpředu |
Objem válců |
1998 cm3 |
Počet válců |
4 |
Výkon (k DIN) |
220 kW, 300 k při 8 500 1/min |
Točivý moment (N.m) |
260 |
Maximální otáčky |
8 500 |
Vstřikování |
Magneti Marelli |
Sání |
Jedna škrticí klapka |
Počet ventilů |
16 |
PŘEVODOVÝ SYSTÉM |
|
Způsob |
Pohon všech 4 kol |
Spojka |
dvoukotoučová |
Převodovka |
šestistupňová sekvenční |
Diferenciál |
2 diferenciály s autoblokací |
PODVOZEK |
|
Konstrukce a materiál |
Samonosná konstrukce + trubkové bezpečnostní oblouky |
Přední odpružení |
Pseudo Mac Pherson tlumiče Peugeot |
Zadní odpružení |
Pseudo Mac Pherson tlumiče Peugeot |
BRZDY / ŘÍZENÍ |
|
Přední brzdy |
Brembo 4 písty |
|
Ø 295 (šotolina) 355 (asfalt) |
Zadní brzdy |
Brembo 4 písty |
|
Ø 295 (šotolina a asfalt) |
Řízení |
Přímé s hydraulickým posilovačem |
Kola |
Hliníkové z jednoho kusu 8''x18'' (asfalt) / 7x15 (šotolina) |
Kola na asfalt |
225x40x18 |
Kola na šotolinu |
215x65x15 |
ROZMĚRY |
|
Délka |
4 030 mm |
Šířka |
1 800 mm |
Rozvor |
2 560 mm |
Minimální hmotnost |
1 200 kg Asfalt / 1 200 kg Šotolina |