MotorInfo

Peugeot 308 v novém hávu

22.5.2011 09:36
Peugeot 308 v novém hávu

Nový Peugeot 308 má nejen nové tvary, ale využívá i nejnovější mikrohybridní technologie e-Hdi a optimalizuje spotřebu a emise CO2 až na 98 g/km.

Nové linie modelu Peugeot 308 přebírají aktuální designové prvky značky Peugeot. Tvary karoserie kopírují obrysy mechanických částí. Vzhled všech tří verzí karoserie (sedan, kupé kabriolet i SW) se tak vyvíjejí směrem k technologičtější eleganci, jejímž vyjádřením jsou přední světlomety s LED diodami a zadní světla s červenou světelnou lištou kolem. Z genů 308 se nevytratila dynamika a emoce, což je zřetelné zvláště v důraznějším pohledu, který vozu dodávají nové xenonové světlomety s maskou v barvě titanu. Dalším vyjádřením dynamiky je pak exkluzivní verze hatchbacku GTi.

Cílem Peugeotu 308 je nejen potvrdit pozici z hlediska jízdních vlastnosti a požitku z řízení, ale také stát se měřítkem kvality v oblasti ekologické účinnosti. Nový Peugeot 308 totiž stejně jako model 508 přichází s inovativní mikrohybridní technologií e-HDi a systémem STOP & START nejnovější generace. Tato technologie je spojena s motorem 1.6 HDi FAP 112 k EURO5. Tento motor, který patří k nejprodávanějším, tak bude nabízen ve dvou verzích: s automatizovanou převodovkou a  poprvé také s manuální převodovkou.

Mikrohybridní systém je doplněn i optimalizací dalších faktorů ovlivňujících úroveň emisí CO2:

  • Snížení hmotnosti vozu v průměru o 25 kg,
  • použití šestnáctipalcových pneumatik s velice nízkým valivým odporem,
  • optimalizace motorů poslední generace (VTi, THP, HDi Euro 5),
  • Cx 0,28 u verzí s nízkou spotřebou.

Spotřeba tvořící nové standardy:

  • 98 g CO2/km u hatchbacku 308 1.6 e-HDi FAP 112 k s šestistupňovou manuální převodovkou,
  • byla optimalizována komplexní nabídka zahrnující 4 benzinové motory od 98 k do 200 k u exkluzivní verze GTi a 4 dieselové motory od 92 k do 163 k, které jsou současně šetrné k životnímu prostředí,
  • tři verze, včetně nejprodávanější verze řady – hatchback 308 1.6 HDi FAP 92 k s manuální převodovkou, mají emise CO2 nižší nebo na úrovni 110 g/km.

Rozměry a kvalita doplňkové výbavy nového Peugeotu 308 zůstávají nezměněné bez ohledu na verzi karoserie a jsou zárukou prostornosti a pohodlnosti interiéru. Totéž platí pro funkce primární, sekundární i terciární bezpečnosti, které rovněž dosahují výborné úrovně.

Nový Peugeot 308 byl veřejnosti představen na letošním ženevském autosalonu a do prodeje v Evropě se dosal v dubnu 2011. V České republice přichází na trh v květnu. Úkolem tohoto modelu je pokračovat v úspěchu Peugeotu 308, který se od uvedení v září 2007 prodal v počtu téměř 900 000 kusů.