MotorInfo

Peugeot 908 HYbrid4 se představil světu

9.3.2011 09:19
Peugeot 908 HYbrid4 se představil světu

Nový Peugeot 908, který si odbyl svou premiéru letos v únoru, se na ženevském autosalonu představil také v hybridní verzi

Model 908, splňující nové technické předpisy pro vytrvalostní závody, je součástí ofenzívy značky Peugeot pro rok 2011. Odráží se v něm závazek šetrného přístupu k životnímu prostředí, který pro Peugeot představuje zásadní směr činnosti. Sladit vzrušující pocity při řízení a vysoce šetrný přístup k životnímu prostředí je úkol, který je součástí samotné identity značky Peugeot. Tento závazek bude v roce 2011 plnit především technologie HYbrid4, spojující dieselový a elektrický pohon, tedy dvě oblasti, v nichž si Peugeot historicky vydobya nepopiratelné místo. 

Technologie 908 HYbrid4 

Od roku 2008, kdy tým Peugeot Sport představil v Silverstone demonstrační hybridní vůz, nepřestal na této technologii dál pracovat, vždy v úzké spolupráci s inženýry skupiny PSA. 908 HYbrid4 používá systém založený na principu rekuperace kinetické energie vozu při brzdění a jejího využití při rozjíždění. Využití této energie značně zlepšuje výkon pohonné jednotky. Systém zajišťuje během několika vteřin, kdy je energie opětovně využita, zvýšení výkonu o 60 kW (80 k). Rekuperovaná energie (500 kJ mezi 2 fázemi brzdění) uložená v lithium-iontových bateriích je při akceleraci automaticky dodávána zadním kolům (bez funkce „push to pass“). Elektrický režim se bude moci používat jen v boxech a bude použit pro homologaci vozu.

Cíle pro rok 2011

 

Poté, co tým Peugeot Sport představil vůz 908 Hybrid4 v bílé verzi ve světové premiéře na ženevském autosalonu, má nyní nový cíl: zúčastnit se 24. dubna v Le Mans oficiálního testování na závod 24 hodin Le Mans. Dosažení tohoto cíle bude záviset jak na průběhu přípravy nového Peugeotu 908 na závod 24 hodin Le Mans, tak na výsledku prvních testovacích jízd vozu 908 HYbrid4, které proběhnou na konci letošního března. 

Technické údaje vozu 908 HYbrid4

 

Podvozek

karbonová skořepina

 

Převodovka

Sekvenční, hydraulická, šestistupňová + zpátečka

 

Spalovací motor

Diesel V8 HDi FAP

Objem válců: 3,7 l

Výkon: 550 koní

 

Hybridní systém

Výkon: 60 kW (80 k)*

* jen ve fázích znovu využití energie

Dodávání rekuperované energie:

  • Na zadní kola;
  • 500 kJ mezi 2 fázemi brzdění;
  • Uložené v lithium-iontových bateriích;
  • Automatické dodávání energie při akceleraci (bez funkce „push to pass“)

V boxech se může používat jen elektrický režim. 

Rozměry

Délka: 4 640 mm

Šířka: 2 000 mm

Rozvor: 2 950 mm

Výška: 1 030 mm

Hmotnost: 900 kg