MotorInfo

Peugeot bojuje v soutěži Challenge Bibendum v Rio de Janeiro

31.5.2010 15:10
Peugeot bojuje v soutěži Challenge Bibendum v Rio de Janeiro

Společnost Peugeot, jejíž prioritou je vývoj moderních produktů zaměřených na mobilitu, se na startu letošního ročníku soutěže Challenge Bibendum, která se koná od 30. května do 3.

června 2010 v  Rio de Janeiro, objevuje s celou širokou škálou vozů: pick-up Hoggar s motorem flex-fuel, prototyp vozu 207 Passion s motorem na bionaftu a 100% elektrický koncept BB1.

Účast společnosti Peugeot na tomto 10. ročníku Challenge Bibendum s různými vozy a technologiemi svědčí o její vizi budoucnosti mobility a je současně výsledkem její působnosti v Brazílii, kde se tento ročník soutěže koná. Jedním z přítomných vozů je zcela nový Peugeot Hoggar, který se zúčastní soutěže eco-driving. Cílem této soutěže je poukázat na to, že způsobem jízdy lze ovlivnit spotřebu paliva a tedy i škodlivých emisí. Celkem se této soutěže zúčastní 10 vozů Hoggar. Půjde o „jízdu pravidelnosti", kdy posádka sbírá body a musí co nejlépe dodržet jak rychlost, tak trať, kterou organizátoři určí. Na závodní trati o délce přibližně 300 km mezi městem Rio de Janeiro a okolními městy Petrópolis a Teresópolis zvítězí posádka, která dosáhne nejlepšího výsledku z hlediska spotřeby a nasbírá největší počet bodů.

100 % BRAZILSKÝ HOGGAR - PICK-UP BY PEUGEOT

Vozy budou řídit novináři z různých zemí a naskytne se jim tak příležitost otestovat pick-up Hoggar, který značka Peugeot nedávno uvedla na brazilský trh (prodej byl zahájen 15. května 2010). Pro rally eco-driving byla zvolena verze Escapade, jejíž pojmenování a výbava evokují dobrodružství. Tato verze je poháněná motorem Flex (na bionaftu) o objemu 1,6 l s maximálním výkonem 113 k. Hoggar byl vyvinut v Brazílii pro brazilský trh. Má se stát měřítkem kvality ve velmi konkurenčním segmentu kompaktních pick-upů. V tomto směru nabízí řadu předností: výrazný a přitažlivý design, největší korbu ve své kategorii a vynikající dynamické vlastnosti. Připomeňme, že některé díly vozu Hoggar jsou tvořeny přírodními vlákny, a budou proto představeny na workshopu věnovaném ekologickým zeleným materiálům, který povedou odborníci z divize trvale udržitelného rozvoje skupiny PSA.

PROTOTYP 207 PASSION BIODIESEL A 100% ELEKTRICKÝ BB1: TRUMFY SOUTĚŽE

První den soutěže Challenge Bibendum nabízí celou řadu dynamických motoristických aktivit s různým způsobem řešení ve prospěch trvalé mobility. Mezi ně patří i rally „cestovních vozů" a „městských vozů", kterých se Peugeot zúčastní se dvěma zcela novými modely: 207 Passion s motorem používajícím 100 % brazilskou bionaftu a 100 % elektrický koncept BB1. Prototyp 207 Passion značky Peugeot ukrývá pod kapotou motor HDi 1.4 s točivým momentem 16,6 mkg při 2 000 1/min a maximálním výkonem 70 k při 4 000 1/min. Tento motor je vybaven systémem přímého vstřikování common rail, který snižuje spotřebu paliva a emise škodlivin a přitom poskytuje větší výkon díky přímému vysokotlakému vstřikování paliva. Model vyvinutý brazilskými projektovými týmy, bude používat bionaftu B30 (k výrobě se z 30 % využívá sója a 70 % se získává s tzv. metropolitní nafty), jež je výsledkem projektu Brazilská bionafta, realizovaného v partnerství s univerzitou v São Paulo (USP). Model 207 Passion bude značku zastupovat v rally „cestovních vozů".

BB1: GUEST STAR SOUTĚŽE CHALLENGE BIBENDUM 2010

BB1 je určen do města a prostředí slavného brazilského města Rio de Janeiro je pro něj jako stvořené. V rally „městských vozů" bude Peugeot zastupovat koncept BB1, který slibuje, že bude jednou z hlavních atrakcí celé akce. 100 % elektrický vůz BB1 přináší zcela nový pohled na všechny aspekty automobilu (stavba, styl, prostornost, řízení, možnost připojení) a přitom maximálně šetří životní prostředí. Do tohoto pouze 2,50 m dlouhého konceptu s nulovými emisemi se vejdou čtyři osoby. BB1 má trubkovitý podvozek speciálně vyvinutý ve spolupráci s inženýry divize Motocykly Peugeot. Je do něj zabudován celý podvozkově-nápravový systém: elektrické řízení, nápravy, pružiny, tlumiče, atd., které vozu zajišťují jízdní vlastnosti na úrovni jeho výkonů, odpovídají jeho určení do města a poskytují pohodu a aktivní bezpečnost. Celkový výkon nepřesahuje 20 k, to znamená 10 k na motor, což je optimální výkon vzhledem k hmotnosti vozu a jeho městskému charakteru. Jeho vlastnosti byly optimalizovány a umožní prvotřídní schopnost reakce při startu (0 - 30 km/hod za 2,8 vteřiny) a vynikající úroveň akcelerace (30 - 60 km/hod za 4 vteřiny) a současně přinášejí potěšení z bezpečné jízdy, jak je u vozů Peugeot zvykem. Motory pohánějí lithium-iontové baterie poslední generace a zajišťují dojezd 120 km.

ROZSÁHLÝ PROJEKT OBNOVENÍ AMAZONSKÉHO PRALESA

Peugeot se od roku 1998 aktivně podílí na rozsáhlém projektu obnovení amazonského pralesa ve státě Mato Grosso. Uhlíkový rezervoár Peugeot je současně pilotním projektem a současně živým prototypem. 

  • Pilotní projekt je to zhlediska stanovených podmínek: na jedné straně zajistit nové zalesnění velké plochy (více než 50 různých druhů stromů) a umožnit určitou obnovu biologické rozmanitosti, na druhé straně změřit účinnost takto znovuvytvořeného ekosystému na pohlcování CO2.
  • Jde o živý prototyp, neboť zhmotňuje doposud teoretický koncept. Jde o to, aby se pomocí testování v obrovském měřítku lépe poznaly vlastnosti lesního ekosystému. Realizací tohoto projektu chce Peugeot přispět k vědeckému poznání lesních ekosystémů a prokázat proveditelnost a vhodnost úložišť uhlíku, jež jsou doplňkem k nezbytnému snižování emisí skleníkových plynů u zdroje.

Challenge Bibendum se zaměřuje na podporu trvalé městské mobility a především na snižování spotřeby a emisí CO2. Vzhledem k tomu, že se soutěž odehrává v Brazílii, je vhodné připomenout, že Peugeot v této zemi od roku 1998 vytváří ve státě Mato Grosso lesní rezervoár uhlíku. Jde o jediného výrobce automobilů na světě, který zavedl komplexní politiku snižování emisí CO2 v celém výrobním řetězci.

Uhlíkový rezervoár Peugeot-ONF mimo jiné znamená:

  • 2 000 000 nově osázených stromů na 1 800 hektarech bývalých prérií;
  • 7 000 hektarů zachovaného přirozeného pralesa a 1 200 hektarů pralesa, který se ponechává ladem, aby se přirozeně oživil;
  • program obnovení biologické rozmanitosti s více než padesáti druhy opětovně vysázených stromů (pro podobný typ projektu rekordní počet);
  • 111 000 tun CO2 doposud odloučených v biomase (měření vroce 2008 dle metodologie GIEC/IPCC);
  • 2 300 žáků vprogramu ekologické výchovy, kteří projekt navštívili v letech 2001 - 2008;
  • více než 150 vysokoškolských studentů, kteří na projektu prováděli samostatné nebo kolektivní víceoborové výzkumy, dále realizace diplomových prací ve Francii i v Brazílii.