Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Světové prodeje značky Peugeot v 1. pololetí 2010 zaznamenaly výrazné navýšení (+ 16,7 %) na 1 093 000 vozů a jejich nárůst je vyšší než trend růstu na světovém trhu (+ 13 %).
Jedná se o nejlepší pololetní prodejní výsledky v historii značky Peugeot a jsou dokladem obchodní a produktové ofenzívy společnosti Peugeot od počátku tohoto roku. Díky těmto skvělým výsledkům upevňuje Peugeot svou pozici 1. francouzské značky na světovém trhu s podílem 3,4 % (+ 0,1 procentního bodu vzhledem k roku 2009). Růstu svých prodejů v Evropě 30 (+ 15,7 %) dosahuje Peugeot již 4. pololetí v řadě. Na evropském trhu osobních a užitkových vozů (30 států) se jeho podíl oproti 1. pololetí 2009 zvyšuje o + 0,6 procentního bodu na 7,8 %. Podíl prodejů realizovaných mimo Evropu dosáhl 42 %, což představuje nárůst o 1 procentní bod vzhledem k 1. pololetí roku 2009 a 3 body ve srovnání s celým rokem 2009. K nárůstu prodejů dochází na prioritních trzích: 10,3 % v Latinské Americe a 32,7 % v Číně. Oproti tomu v Rusku prodeje v 1. čtvrtletí poklesly a ruský trh celkově byl v propadu, ve 2. čtvrtletí však došlo k novému oživení (+ 40,6 %).
Úspěch modelové řady v Evropě a ofenzíva v Číně a Latinské Americe
Atraktivita stávajících i nově uváděných modelů řady Peugeot zásadně přispěla k oživení a růstu prodejů Značky v Evropě i na ostatních strategicky významných trzích. Oba průkopnické modely 3008 a 5008 umožnily značce Peugeot rozšířit její působnost v segmentu prostorných kompaktních vozů. Peugeot 3008 se 65 000 prodanými vozy a 5008 s 40 000 překračují původně stanovené cíle o 25 % (Peugeot 3008) a 10 % (Peugeot 5008) . Prodeje modelů Peugeot segmentu M1 dosahují díky těmto dvěma velmi žádaným novinkám prudkého nárůstu (+ 51 %) a v současnosti představují 30 % (+ 7 procentních bodů) světových prodejů. Model Peugeot RCZ je s 5 000 prodanými kusy za pouhé dva měsíce po uvedení na trh (téměř 50 % překročení plánu) příslibem dobrých prodejů. Peugeot RCZ byl prozatím uveden v 10 zemích, skvělé výsledky vykazuje v Německu, kde jsou objednávky dvakrát vyšší než původní předpoklady. Tento model zaznamenává úspěch i ve Francii: již 2 400 objednávek ze 4 000 plánovaných. Design Peugeotu RCZ sklidil velký ohlas, ve Francii byl oceněn titulem Nejkrásnější vůz roku a v Německu získal ocenění Red Dot Design Award. Svůj dynamický potenciál úspěšně představil během 24 hodin v Nürburgringu, kde se stal vítězem ve své kategorii. Atraktivita modelů 207 (195 000 prodejů) a 206+ (240 000 prodejů; + 34 %) v kontextu mimořádně konkurenčního prostředí podněcovaného fiskálními pobídkami vázanými na emise CO2 umožňuje značce Peugeot udržet si své pozice na evropském trhu. Mimo Evropu Peugeot uvedl na trh dvě novinky, které svědčí o posilování působnosti Peugeotu na těchto trzích. Peugeot 408, reprezentativní sedan uvedený na trh v dubnu tohoto roku, nabírá na prodejní výkonnosti a připisuje si 17 000 prodejů. Vůz byl navržen a vyvinut v úzké spolupráci s týmy R&D a Style Chine, s ohledem na splnění požadavků čínských zákazníků. Svými velkorysými rozměry se řadí mezi rodinné vozy vyšší střední třídy, což je v rámci tohoto největšího automobilového trhu na světě velice žádaná kategorie. V Latinské Americe byl v květnu na trh uveden model Hoggar vyvinutý v Brazílii. Jeho ambicí je dosáhnout v segmentu vozů pick-up ročního podílu 10 %. Hoggar, jakožto nositel image Značky, tak posiluje přítomnost Peugeotu v tomto rostoucím segmentu.
Environmentální prvenství
Nosná linie strategie značky Peugeot, snižování emisí CO2, se do obchodní reality promítá nabídkou 56 modelů označených logem Blue Lion. Toto označení získají modely, které v rámci řady i z pohledu energie dosahují nejvyšší ekologické efektivity. Značka Peugeot tak může splnit požadavky široké skupiny ekologicky zodpovědných zákazníků a nabídnout řadu od modelu 207 (99g), přes 3008 (129 g) až po 407 (129 g). Na konci 1. pololetí se prodeje modelů emitujících méně než 130 g CO2/km zvýšily o 10, 1 % a na evropském trhu 15 zemí dosáhly podílu 9,3 %. Nárůst v rámci kategorie vozů s méně než 120 g CO2/km byl 13,9 % a 20,7 % u vozů s méně než 110 g.
EVROPSKÁ OFENZÍVA (EU + ESVO + Chorvatsko)
Na evropském trhu osobních a užitkových vozů (30 států) Peugeot pokračuje ve své obchodní ofenzívě a silným nárůstem přihlášených vozů na 651 000 (+ 9,6 %) zvyšuje svůj podíl na trhu o 0,6 procentního bodu na 7,8 %. Tohoto výsledku dosahuje v kontextu evropského trhu rostoucího o 1,1 %. V hodnocení značek po 1. pololetí značka Peugeot během jednoho roku postoupila o 2 místa a zaujímá 4. pozici, které ještě nikdy v rámci Evropy nedosáhla. Jeho podíl na trhu osobních vozů činí 7,5 %, což oproti roku 2009 představuje nárůst o 0,6 procentního bodu a zvýšení prodejů o 8,9 % (563 000 vozů). Současně Peugeot navyšuje své prodeje vyšším tempem, než je růst trhu lehkých užitkových vozů (+ 14,5 % oproti 9,4 %), a realizuje svůj nejlepší výsledek s podílem 10,9 % a nárůstem o 0,5 procentního bodu vzhledem k roku 2009.
Západní Evropa (18 zemí)
V této oblasti Peugeot významně zvyšuje počet přihlášených osobních a užitkových vozů o 10,9 % na trhu s nárůstem o 2,4 %. S přírůstkem 62 000 vozů (celkem 627 000), které byly přihlášeny navíc v porovnání se stejným obdobím v roce 2009, se podíl Značky na trhu zlepšuje o 0,6 procentního bodu na 8 %. Na výrazném zlepšení prodejních výsledků značky Peugeot se velkou měrou podílí aktivní přístup k firemním zákazníkům, který zahrnuje: novou obchodní organizaci, modelovou řadu Business, která klade důraz na služby a nízké emise CO2, a Business centra zaměřená na služby a servis. S nárůstem 35 000 přihlášených vozů ve srovnání s rokem 2009 se tak podíl na trhu firemních zákazníků zvyšuje o 1 procentní bod.
Ve Francii se počet přihlášených osobních vozů Peugeot za první pololetí zvýšil v porovnání s rokem 2009 o 10,2 % (217 300) v rámci automobilového trhu, který vzrostl o 5,4 %. Podíl na trhu se zlepšil o 0,8 procentního bodu (17,9 %). O tento nárůst se zasloužily modely 3008 a 5008, jedničky v kategorii velkoprostorových vozů M1, se silnou podporou modelů 206+/207, nejprodávanějších vozů na francouzském trhu s podílem 8,3 %. Podíl na trhu osobních vozů je stimulován prodeji soukromým zákazníkům. Tyto prodeje se zvýšily o 3,5 % na trhu s poklesem - 1 %. Podíl na trhu se zvyšuje o 0,7 na 17,8 %. V Itálii (osobní + užitkové vozy), na 2. nejvýznamnějším evropském trhu značky Peugeot v tomto období, se prodeje zlepšily o 17,8 % (71 000 přihlášených vozů), a to zejména díky obchodnímu úspěchu nabídky v segmentu B. Podíl Značky na trhu je 5,6 % (+0,7 procentního bodu). Ve Velké Británii (osobní + užitkové vozy) Peugeot svými prodejními výsledky překonává (+ 23,6 %) dynamiku trhu a zvyšuje svůj podíl na trhu na 5,6 % (předcházející rok 5,4 %). Ve Španělsku (osobní + užitkové vozy) dochází po období poklesu k opětovnému nárůstu, přičemž podíl značky Peugeot vykazuje progresi prodejů v průběhu pololetí a dosahuje úrovně 9,4 % (+ 0,6 procentního bodu), což odpovídá prudkému nárůstu přihlášených vozů (+ 48,1 %, celkem 63 000). V Německu (osobní + užitkové vozy) na trhu s očekávaným propadem (- 27 %) zaznamenal Peugeot podíl 3,2 %. Na většině ostatních západoevropských trzích osobních a užitkových vozů přetrvává i nadále oživení. Peugeot v této oblasti vykazuje nárůst prodejů o 22,3 % a jeho tržní podíl dosahuje 6,9 %, tedy o 0,2 procentního bodu více než v 1. pololetí roku 2009. Podíl na trhu vzrůstá zejména v Belgii, Nizozemí, Portugalsku, Norsku a Švýcarsku.
Ve střední a východní Evropě, kde je poptávka po osobních a užitkových vozech stále v útlumu (-16,3 %), dosáhl Peugeot v 1. pololetí 2010 stejného tržního podílu jako v 1. pololetí roku 2009, tedy 5,1%, a to díky zlepšení ve 2. čtvrtletí (5,3 %). V Polsku, na největším automobilovém trhu v této oblasti, Peugeot zaznamenal mírný nárůst podílu na 4,9 % oproti 4,6 %.
OFENZÍVA MIMO EVROPU
Obchodní ofenzíva značky Peugeot mimo Evropu pokračuje a mimoevropské prodeje dnes v rámci celkových prodejů Značky představují 42 % (459 000 oproti 389 000 v 1. semestru 2009). Uvedený nárůst se opírá o specifické produktové novinky určené pro trhy v konkrétní zemích. Tato strategie umožňuje značce Peugeot odpovědět na specifické požadavky zákazníků na celém světě. V Číně se prodeje Peugeotu zvýšily o 32,7 % a do konce pololetí zde bylo prodáno 69 000 vozů. Podstatnou část prodejů představuje v dubnu uvedený model 408, jehož prodeje již dosáhly 17 000 kusů. Záměrem Peugeotu je urychlit svůj rozvoj na největším automobilovém trhu na světě, zavádí proto ambiciózní plán rozvoje sítě, který do konce roku 2010 počítá se 370 prodejními a servisními místy. Podíl na trhu je v porovnání s rokem 2009 téměř stabilní a představuje 1,3 %, s vyšší dynamikou ke konci pololetí. V Latinské Americe Peugeot dosáhl navýšení svých prodejů o 10,3 % na celkových 75 000 prodaných vozů s nárůstem více než 10 000 prodejů vzhledem k 1. pololetí 2009. Podíl Značky na trhu se snížil o 0,3 procentního bodu na 3,1 %. V Brazílii a Argentině se počet přihlášených vozů zvyšuje, a sice o 2,3 % a 0,8 %. V Rusku se prodeje značky Peugeot snížily o 1 000 vozů. V kontextu mimořádně slabého trhu v 1. čtvrtletí roku dala značka Peugeot přednost zachování rentability svých prodejů. Její podíl na trhu se snížil na 1,7 % (- 0,5 procentního bodu), což je úroveň ze 2. pololetí 2009. Nicméně prodejní dynamika doznala ve 2. čtvrtletí oživení, prodeje byly o 50 % vyšší než v 1. čtvrtletí a celkově Peugeot za první polovinu roku prodal na ruském trhu 15 000 vozidel. Montování vozů Peugeot 308 v nové továrně, jež zahájila provoz v dubnu ve městě Kaluga, umožní Peugeotu znovu nastoupit pozitivní prodejní trend. V červnu Peugeot otevřel filiálku na Ukrajině, aby mohl plně využít příležitostí, které tento perspektivní trh otevírá. S modelem 308 montovaným v ruské Kaluze a modelem Peugeot 3008 může v nově vznikající síti zákazníkům představit velmi atraktivní nabídku. Prodeje Peugeotu v Iránu dosáhly 233 000 vozů, tedy nárůstu o 20,1 %, který je zásluhou zejména modelu 206 (+ 47 %). Úspěch modelu 206+ s více než 8 000 předběžnými objednávkami překonal všechny předpoklady.
NOVÉ AUTOMOBILOVÉ PŘÍLEŽITOSTI
Nabídka inovativních služeb mobility Mu by Peugeot vstoupila do fáze zavádění v několika velkých evropských městech. Ve Francii je spolu s Paříží pokryto 5 měst. S více než 2 300 aktivními účty na konci pololetí je nabídka Mu ve svém operativním plánu v předstihu. Po Paříži přišlo na jaře dalších 7 nových evropských měst a tempo zavádění služeb mobility se urychlilo: Berlín, Madrid, Miláno a nejnověji Barcelona, Bristol, Brusel a Londýn. Otevření prvního Peugeot City v Paříži je odpovědí značky Peugeot na vývojový posun vztahu mezi automobilkou a jejími zákazníky ve velkých urbanistických centrech. Peugeot představil svou novou nabídku Peugeot Connect, která je k dispozici v 10 evropských zemích a spojuje tři typy služeb: Peugeot Connect SOS pro tísňová volání; Peugeot Connect Assistance pro asistenční služby; a Peugeot Connect Fleet pro správu firemních vozových parků. V první fázi je Peugeot Connect k dispozici u modelů 207 a 308 a sériově u RCZ a potvrzuje prvenství v oblasti terciární bezpečnosti, kde Peugeot vykazuje 400 000 vozidel vybavených touto technologií.
IMAGE OFENZÍVA
8. ledna 2010 Peugeot představil svůj projekt a plánovanou mohutnou produktovou ofenzívu: 14 nových modelů v období 2010 až 2012. Cílem je postoupit do roku 2015 o tři příčky v žebříčku světových automobilových značek.
Úspěchy této ofenzívy vyjadřuje řadu ocenění:
Peugeot odhalil nové stylové linie s ambicí stát se referencí v oblasti designu. Ukázkou je koncepční vůz SR1. Koncept 5 by Peugeot pak naznačuje podobu budoucí nabídky značky Peugeotu v oblasti velkých sedanů.
PERSPEKTIVY VE 2. POLOLETÍ 2010
V kontextu nejisté situace na trzích bude Peugeot pokračovat ve své ofenzívě, zaměří se na konsolidaci svých tržních podílů na evropských trzích a urychlení nárůstu prodejů mimo Evropu - v Číně, Rusku a Latinské Americe. V tomto směru se Peugeot může spolehnout na svou modelovou řadu, která je velmi dobře adaptovaná na potřeby a nároky různých trhů, zejména na potenciál modelů 3008, 5008 a na nárůst prodejních výkonů modelů RCZ, 408 a Hoggar. V Evropě bude 2. pololetí mimo jiné ve znamení uvedení modelu iOn, prvního 100 % elektrického vozu. Na mezinárodním pařížském autosalonu budou veřejnosti představeny dvě novinky, které poodhalí trumfy Peugeotu do začátku roku 2011. V prvé řadě to bude následovník modelu 407, jehož linie nastínil v Ženevě a Pekingu koncept 5 by Peugeot. Tento vůz potvrzuje legitimní postavení a ambice Peugeotu v segmentu cestovních vozů, který je historicky jeho výsadním teritoriem. A model 3008 HYbrid4 následně představí ve světové premiéře hybridní elektro-dieselový pohon a Peugeot tak spolu s modelem iOn podruhé potvrdí svůj náskok v environmentální oblasti.
Světové prodeje osobních a užitkových vozů (v tis.)
| 2009 | 1. POL. 2009 | 1. POL. 2010 | Δ S1 2010 / S1 2009 |
Evropa | 1 116 | 548 | 634 | + 15,7 % |
Rusko | 28 | 16 | 15 | - 9,8 % |
Latinská Amerika | 140 | 68 | 75 | + 10,3 % |
Čína | 112 | 52 | 69 | + 32,7 % |
Další země | 119 | 58 | 67 | + 14,5 % |
Prodeje montovaných vozů (MV) | 1 515 | 743 | 860 | + 15,8 % |
Montážní díly (MD) | 327 | 194 | 233 | + 20,1 % |
Celkem MV + MD | 1 842 | 937 | 1 093 | + 16,7 % |
Podíl na trhu osobních a užitkových vozů (v tis.)
| 2009 | 1. POL. 2009 | 1. POL. 2010 | Δ S1 2010 / S1 2009 |
Evropa 30 | 7,3 % | 7,2 % | 7,8 % | + 0,6 p.b. |
Rusko | 2,0 % | 2,2 % | 1,7 % | - 0,5 p.b. |
Latinská Amerika | 3,1 % | 3,4 % | 3,1 % | - 0,3 p.b. |
Čína | 1,3 % | 1,4 % | 1,3 % | - 0,1 p.b. |