MotorInfo

Peugeot prodal přes dva miliony aut

13.1.2011 12:36
Peugeot prodal přes dva miliony aut

Automobilka Peugeot se stala v roce 2010 nejúspěšnější francouzskou automobilovou značkou, když se jí podařilo prodat 2 142 000, což představuje narůst objemů prodeje +16,3 %.

Ofenzíva zaměřená na produkt, design, image a nabídku služeb, učinila z roku 2010, kdy Peugeot slavil 200. výročí od svého založení, rekordní rok. Úspěch Peugeotu byl v roce 2010 poznamenán rekordními prodeji, které dosáhly 2 142 000 kusů, urychlením mezinárodní ofenzívy, rychlým rozvojem nových nabídek služeb, novým designovým směrem a uvedením 4 nových modelů ze 14, které mají přijít na trh do roku 2012. Značka Peugeot v roce 2010 upevnila své 1. místo mezi francouzskými automobilkami ve světě.  Její prodeje vzrostly o 16,3 % a podíl na světových trzích o 3 %. Podíl prodejů realizovaných mimo Evropu dosáhl 46 %, což je o 6 procentních bodů víc než v roce 2009 a znamená to nový rekord. Tento vývoj, který byl obzvlášť silný ve 2. pololetí, se konkretizuje viditelným úspěchem v oblastech, které jsou pro značku prioritní: Asie (+38,9 %), Rusko (+34 %) a Latinská Amerika (+24 %) a dále také v oblasti Afrika/Střední východ. V Evropě značka Peugeot zaznamenala již třetí rok po sobě nárůst prodejů, přičemž letos o 3,3 %. Podíl na trhu osobních a lehkých užitkových vozů se oproti roku 2009 zvýšil o 0,3 % a dosáhl 7,6 %. Peugeot se tak o jedno místo posunul a poprvé ve své historii obsadil na evropském trhu čtvrtou příčku.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE ZA ROK 2010

Největší prodeje v historii: 2 142 000* (+16, 3 %), již druhý rok je Peugeot nejprodávanější francouzská automobilová značka na světě;

+ 1 místo v hodnocení světových značek automobilů (9. místo)

+ 6 procentních bodů z hlediska růstu podílu mimoevropských prodejů   (46 %)

+ 0,3 procentního bodu tržního podílu OV + LUV v Evropě** (7,6 %)

+1 místo v pořadí značek v Evropě: Peugeot 4. místo

+ 0,9 procentního bodu podílu na trhu BtoB v Evropě (8,1 %)

+ 36 % prodaných LUV ve světě

Nový projekt, který značka Peugeot spustila v roce, kdy slavila 200. výročí založení: Rekordní úspěch z hlediska designu a inovací a získávání nových území

  • Nový expresivní design v podání vozů SR1, HR1 a EX1;
  • RCZ: 17 000 prodaných kusů, kupé udávající směr;
  • i0n: více než 1 160 objednávek a řada obchodních kontraktů uzavřených vEvropě;
  • Rychlý rozvoj nabídky mobility Mu by Peugeot vEvropě;
  • 3008 (30 % nad stanovený cíl) společně s modelem 5008 měřítko kvality vsegmentu;
  • 408 v Číně a Hoggar v Brazílii: specifické verze karoserie pro specifické trhy;
  • 908 HDi FAP vítězí v prvním ročníku seriálu Intercontinental Le Mans Cup.

Perspektivy pro rok 2011: zesílení produktové a environmentální ofenzívy, mezinárodního rozvoje a nabídky služeb 

Vozy 508 v Evropě a v Číně, 408 v Latinské Americe,

První hybridní diesel na světě: 3008 HYbrid4

Technologie e-HDi u vozů 508 a 308

Další rozvoj programu Mu v Evropě

________________________________________________________

*montované vozy + montážní celky

**Evropa: EU+ESVO+Chorvatsko

________________________________________________________

Rekordní úspěchy z hlediska designu a inovací

Značka Peugeot, která v roce, kdy oslavila 200. výročí svého založení, uvedla na třech kontinentech čtyři nové modely a dokázala, že je schopna oživit a zesílit svůj mezinárodní rozvoj. Modelu RCZ, který se na trh dostal v dubnu 2010,  se prodalo více než 17 000 kusů, což překračuje o 25 % stanovený cíl. RCZ se za méně než jeden rok prodeje stal v kategorii vozů typu kupé referencí. 408, která se od dubna 2010 prodává v Číně, zaznamenala už 42 000 prodaných kusů, což je plně v souladu s plánem. Peugeot si tak postupně  buduje pozice v tomto nejvýznamnějším segmentu trhu. Na brazilský trh byl v květnu uveden Hoggar, kterého se již prodalo více než 4 000 kusů. Hoggar jakožto nositel image Značky tak posiluje přítomnost značky Peugeot v tomto stále rostoucím segmentu. i0n -100 % elektrický vůz Peugeot - zaznamenal tak velký zájem zákazníků,  že objem výroby pro 1. čtvrtletí roku 2011 je již zcela vyprodán. Vozy 3008 a 5008 napomohly značce rozšířit pokrytí trhu v segmentu prostorných kompaktních vozů. Model 3008 překročil své cíle o 30 % a modelu 5008 se prodalo již více než 200 000 kusů. Prodeje segmentu M1 představují díky těmto dvěma velmi žádaným novinkám již 34 % (+ 6 procentních bodů) světových prodejů, z toho jednu třetinu tvoří modely 3008 a 5008. V kontextu mimořádně konkurenčního prostředí podněcovaného fiskálními pobídkami vázanými na emise CO2  se značce Peugeot daří udržovat své pozice na evropském trhu i díky atraktivitě modelů 206+/207 (826 000 prodaných kusů).

Posílení přítomnosti mezi firemními zákazníky. 

Výrazného pokroku dosáhl Peugeot i na trhu s  lehkými užitkovými vozy, kde zaznamenal nárůst o 36 %.  Peugeot zde svou nabídkou, která zahrnuje vozy od modelu Bipper po Boxer, plně splňuje nejnáročnější požadavky firemní klientely. Největšího nárůstu dosáhly modely Bipper  (+30  %) a Boxer (+53 %). Tuto část aktivit podporuje i důsledné zapojení celé prodejní sítě. V roce 2010 fungovalo více než 450 Business center a Peugeot podepsal 200 kontraktů s velkými firmami. Díky tomu dosáhl velmi výrazného vzestupu na trhu firemních zákazníků: podíl trhu B2B značky Peugeot se tak v Evropě zvýšil o 0,9 procentního bodu na 8,1 %.

Nový projekt spuštěný v roce 200. výročí: Peugeot v ofenzívě

V roce, kdy Peugeot oslavil 200 let od svého založení, což si připomenul mnoha akcemi a zavedl i nové logo a identitu značky, se podařilo výrazně obnovit design, image a nabídku služeb. Toto oživení se plně projevilo i v mnoha koncepčních vozech, které se představily v průběhu roku - BB1, SR1, EX1, HR1. V oblasti automobilového sportu otevřel tým Peugeot Total s vozy 908 HDI FAP novou vítěznou kapitolu v historii vytrvalostních závodů. Peugeot vyhrál v prvním ročníku nového seriálu Intercontinental Le Mans Cup, kde se mu podařilo výrazně zabodovat především v Číně.

Ofenzíva služeb se tento rok projevila urychlením nabídky v Evropě:

  • Inovativní nabídka mobility Mu funguje již ve 13 evropských městech, kde si získala více než 6 000 zákazníků a zahrnuje nové služby: pronájem vozů s přistavením na místo, sdílený pronájem, aplikace iPhone.
  • Nárůst prodejů servisních služeb dosáhl během jediného roku 62,5 %. Během roku 2010 tak bylo uzavřeno 271 500 smluv, což znamená, že ke každému čtvrtému prodanému novému vozu se kupuje servisní smlouva.

PEUGEOT V EVROPĚ (EU + ESVO + CHORVATSKO): + 1 místo v žebříčku značek

Peugeot dosahuje s objemem 1 179 000 přihlášených osobních a lehkých užitkových vozů, což je ve srovnání s rokem 2009 stabilní výsledek, tržního podílu na trhu ve výši 7,6 %, což představuje nárůst o 0,3 procentního bodu. Přičemž trh zaznamenal pokles o 3,8 %. Peugeot tak získal jedno místo v žebříčku značek a z 5. se posunul na 4. místo. V odvětví osobních vozů (1 010 000 přihlášených vozů) dosáhl podíl značky Peugeot na trhu 7,3 %, tzn. nárůst o 0,4 procentního bodu. Na trhu s lehkými užitkovými vozy se podíl díky 169 000 přihlášeným vozům zvýšil o 9,9 %, což odpovídá rytmu výrazného oživení poptávky. Se stabilním tržním podílem ve výši 10,8 %upevňuje svůj výrazný vzestup realizovaný v období posledních tří let. 

Západní Evropa (18 zemí)

Na západoevropském trhu s osobními a lehkými užitkovými vozy, který kvůli postupnému utlumování podpůrných opatření poklesl o 3,6 %, dosáhl počet přihlášených vozů Peugeot 1 129 000 kusů (+1,3 %), což odpovídá tržnímu podílu 7,8 % (+ 0,4 procentního bodu oproti roku 2009).Na francouzském trhu, který poklesl o 2,2 %, dosahuje Peugeot podílu 17,8 %, tedy o 0,8 procentního bodu víc než v roce 2009, objem prodejů se zvýšil o 2,2 %. Peugeot je tak jedinou francouzskou automobilkou, která dosáhla nárůstu objemů i podílu na trhu. Za tímto výsledkem stojí obchodní úspěch modelů 206+ a 207, nejprodávanějších vozů svého segmentu, a dominantní postavení modelů 3008 a 5008, jichž bylo přihlášeno 77 000 a jejichž podíl na trhu dosáhl 3,2 %. Úspěchem je i druhé místo, které Peugeot v roce 2010 obsadil na trhu s lehkými užitkovými vozy, jejichž prodej se zvýšil o 8,7 % a podíl na trhu dosáhl 17,3 %. V Německu v  roce 2010 trh zaznamenal výrazný propad oproti roku 2009 (vliv podpůrných opatření), přesto stále představuje s více než 3,1 miliony přihlášených vozů evropskou jedničku. Na tomto trhu se Peugeot posunul v pořadí importovaných vozů o dvě místa (z 5. na 3. místo). Díky úspěchu klíčové modelové řady (308, 3008, 5008) a díky výraznému nárůstu v oblasti lehkých užitkových vozů zaznamenal 94 000 přihlášených vozů a podíl na trhu je 3 %. V Itálii Peugeot registruje 120 000 přihlášených osobních a lehkých užitkových vozů, což odpovídá podílu na trhu ve výši 5,6 % (+0,2 %). Peugeot dosahuje v Itálii stále vynikajících výsledků díky rozmanitosti své nabídky v segmentu B a stanovené cíle zde výrazně překročily i modely 3008 a 5008. Na trhu s lehkými užitkovými vozy se podíl Peugeotu dál zvyšuje, poskočil z 5. na 2. místo (1. místo mezi importovanými vozy). Ve Velké Británii dosáhl Peugeot zvýšení objemů (+ 8,5 % na 126 000 přihlášených vozů) a podílu na trhu (5,6 % oproti 5,3 %). Také ve Španělsku (+ 2,6 %, 100 000 přihlášených vozů) se podíl trvale drží na vysoké úrovni (9,1 %).  Peugeot rovněž navyšuje objem prodejů i podíly na většině ostatních západoevropských trzích jako je Belgie, Nizozemsko a Portugalsko.

Střední a východní Evropa

Na trzích, které celkově zaznamenávají pokles (-7 %), Peugeot svůj podíl lehce zvýšil (5,2 % oproti 5,1 % v roce 2009). V této oblasti se podíl zvýšil především v Polsku (5,1 %), ve Slovinsku (8 %) a v Pobaltí (7,9 %). V Turecku dosáhl podíl značky Peugeot na trhu 5,8 %, což je o 0,3 procentního bodu víc než v roce 2009. Celkem sem bylo dodáno 43 395 vozů. Tento výsledek je druhým nejlepším výsledkem značky v Turecku od chvíle, kdy Peugeot vstoupil na turecký trh. V prosinci Peugeot dosáhl se 7 925 prodanými vozy měsíčního rekordu.

ÚSPĚCH MEZINÁRODNÍ OFENZÍVY

Obchodní ofenzíva značky Peugeot mimo Evropu pokračovala a mimoevropské prodeje dnes v rámci celkových prodejů Značky představují 46 % oproti 40 % v roce 2009. Uvedený nárůst se opírá o specifické produktové novinky určené pro trhy v konkrétní zemích, které napomáhají odpovědět na požadavky zákazníků na celém světě.

Značka Peugeot zaznamenává nárůst objemů mimoevropských prodejů o 50 %. Celkový počet vozů zde přesáhl 1 069 000 kusů, z toho:

  • 173 000 prodejů (+24 % / 2009) v Latinské Americe;
  • 164 000 prodejů (+ 38,9 % / 2009) v Asii;
  • 39 000 prodejů (+ 34 % / 2009) v Rusku;
  • 121 000 prodejů montovaných vozů v mezinárodním měřítku mimo Evropu / Asii / Latinskou Ameriku (+ 42 % / 2009);
  • 472 000 prodejů montážních celků v mezinárodním měřítku (+44,2 % / 2009).

Do Číny dodal Peugeot více než 151 000 vozů, což je oproti roku 2009 nárůst o 35,3 %. Udržuje si tak svůj podíl ve výši 1,3 % na trhu. Za tímto růstem stojí úspěch modelu 408, který se 42 000 prodanými kusy tvořil více než 25 % celoročních prodejů. Peugeot rovněž zrealizoval několik akcí na svou podporu zvýšení - vůz 908 HDi FAP zvítězil v závodu v Zhuhai, představil se na světové výstavě v Šanghaji, v Pekingu proběhla oslava 200 let od založení a vůz EX1 dosáhl nových rekordů ve zrychlení na autodromu v Čcheng-tu.

V Rusku Peugeot realizoval 37 000 prodejů, což představuje 1,9 % podíl na trhu. Od zahájení provozu v městě Kaluga, kde se montují modely 308 a 4007, se dynamika růstu prodejů značky Peugeot výrazně zrychlila. Ve druhém pololetí roku dosáhl na trhu, který vzrostl o 60 %, růstu o více než 71 %. Vynikajících výsledků dosáhl i prodej lehkých užitkových vozů Peugeot, který představuje podíl na trhu ve výši 4,7 % a ve srovnání s rokem 2009 se zdvojnásobil. Peugeot je na ruském trhu s lehkými užitkovými vozy mezi dovozci jedničkou.

V Latinské a Střední Americe zaznamenal Peugeot v roce 2010 výrazný růst prodejů. 173 000 prodaných vozů představuje nárůst o 24 % za celý rok a 29,5 % jen za druhé pololetí. Na brazilském trhu, který vzrostl o 10,6 %, si Peugeot udržel podíl ve výši 2,7 %, a dosáhl tak celkového objemu 91 500 kusů, což představuje na tomto prioritním trhu rekordní objem prodejů. Na argentinském trhu, který překonal v loňském roce rekord (635 000 prodaných osobních a lehkých užitkových vozů), realizovala značka Peugeot 56 500 prodejů, což představuje 8,9 % podíl na trhu.

V Íránu dosáhly prodeje partnera společnosti Peugeot 472 000 kusů, což je nárůst o 44 %, především díky modelu 206, jehož prodeje vzrostly o 48 %, a také díky faceliftu modelu 206+. Výborného výsledku dosáhl Peugeot v Japonsku, kde se objemy prodejů zvýšily oproti roku 2009 o 38 % a model RCZ zde získal zvláštní cenu J-COTY. 3. listopadu uvedla Peugeot na trh v Malajsii model 207 (který se montuje lokálně u partnerské společnosti Nasa). Na alžírském trhu si Peugeot polepšil o 2 místa a umístil se na tomto trhu na třetí pozici.

Peugeot v roce 2011 zesílí svou produktovou ofenzívu:

  • Uvedení modelu 508 na evropský a čínský trh;
  • Posílení nabídky vozů snízkými emisemi CO2 a technologií e-HDi;
  • První celý prodejní rok modelu iOn;
  • Uvedení prvního dieselového hybridu na světě: 3008 HYbrid4 (ve 2. pol.).

Peugeot pokračuje v mezinárodní ofenzívě: na latinsko americký trh uvádí model 408 ...a rozvíjí nabídku služeb: 

  • Otevření 75 dalších míst provozování služby Mu by Peugeot vEvropě;
  • Únor 2011: spuštění systému na rezervaci vozů iOn v nabídce Mu ve: Francii, Itálii, Španělsku a Nizozemsku;
  • Při uvedení 508 na trh: nabídka servisní smlouvy na poskytování služeb přizpůsobená každému trhu
  • V Evropě dostupnost nabídky servisních smluv na poskytování služeb na internetu

Světové prodeje osobních a lehkých užitkových vozů

2009

2010

Rozdíl (%)

Evropa

1 108

1173

3,6

Rusko

28

37

34

Latinská Amerika

141

173

24

Čína

110

151

35,3

Ostatní země

95

121

27,6

Montované vozy + montážní díly

1 842

2 142

16,3

Podíl na trhu  osobních a lehkých užitkových vozů

2009

2010

Rozdíl (%)

Svět

2,9

3

0,1

Evropa 30

7,3

7,6

0,3

Rusko

2

1,9

-0,1

Latinská Amerika

3,1

3,2

+0,1

Čína

1,3

1,4

+0,1