Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Peugeot prodal v 1. pololetí 2011 celkem 1 091 000 vozidel a montážních celků z toho 44 % mimo Evropu.
Světové prodeje značky Peugeot dosáhly v prvním pololetí roku 2011 celkem 1 091 000 vozů. Podíl prodejů uskutečněných mimo Evropu činí 44 % oproti 41 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Prodeje se zvýšily v oblastech prioritního rozvoje Peugeotu, a to především v Rusku, na Ukrajině a v zemích SNS, kde objemy vzrostly o 58 % a podíl na trhu narostl o 0,2 procentního bodu. V Latinské Americe byl zaznamenán nárůst prodejů o 20 % a podíl na trhu se zvýšil o 0,2 procentního bodu. V Asii došlo k nárůstu prodejů o 18 %, přičemž trh zůstal stejný.
V Latinské Americe (4 země) zaznamenal Peugeot výrazný nárůst objemů s 89 000 prodanými vozy a podílem na trhu ve výši 3,4 %. Za tímto úspěchem stojí především Argentina, kde se Peugeot s 9,2 % podílem na trhu, což je o jeden procentní bod více než v prvním pololetí 2010, umístil na 6. místě.
V Číně se v prvním pololetí prodalo téměř 81 000 vozů. Model 408, který byl na tamní trh uveden v roce 2010, se zde setkal s velkým úspěchem. Díky těmto skutečnostem vykazuje Peugeot dvojnásobně vyšší růst než je růst trhu (17 % růst oproti 9 % růstu celého trhu). Podíl na největším světovém trhu činí 1,4 % oproti 1,3 % v prvním pololetí roku 2010.
Na evropském trhu s osobními a lehkými užitkovými vozy, který zaznamenal pokles o 1 %, si Peugeot se 7,45 % podílem na trhu udržel své 4. místo, získané v roce 2010.
Přestože produktový mix na automobilovém trhu v západní Evropě není příznivý, Peugeotu se ve Francii podařilo udržet obchodní dynamiku celé modelové řady. Díky tomu se u osobních vozů dosáhlo nárůstu objemu (220 940 přihlášených os.vozů) a vzrostl i podíl na trhu na 18 %. Ve střední a východní Evropě se zvýšil podíl na trhu o 0,5 procentního bodu, v Pobaltí činil nárůst 0,7 % a v Rumunsku 1 %. V Nizozemsku se Peugeot stal nejprodávanější značkou z hlediska osobních vozů, v Dánsku pak z hlediska užitkových vozů.
Produktová ofenzíva úspěšně pokračuje i v roce 2011
Značka Peugeot uvedla v roce 2010 na třech kontinentech čtyři nové modely. Toto dobývání nových území pokračuje v 1. pololetí 2011, kdy byl v Evropě uveden na trh model 508, v Latinské Americe model 408 a je třeba připomenout i nový Peugeot 308. Peugeot 508 se v Evropě setkal s úspěchem. Model, který byl ve verzi sedan uveden na trh v únoru a ve verzi SW v březnu, si již objednalo více než 45 000 zákazníků. Stanovené cíle překonal tento model ve Francii, v Německu, Velké Británii a v Nizozemsku. Peugeot 508 má za sebou skvělý vstup na trh pro firemní zákazníky. Potvrzuje strategii uvádění vozů vyšších kategorií i širšího produktového mixu, což potvrzuje i fakt, že 50 % vozů si zákazníci objednali ve vyšších verzích výbavy. V Číně, což je trh, který představuje polovinu celkových prodejů modelu 508 ve verzi sedan, byla zahájena výroba v továrně ve Wuhanu. První vozy budou zákazníkům dodány v srpnu 2011.
Nový Peugeot 308 s emisemi pouhých 98 g CO2/km uvádí nový design a využívá technologie e-HDi se systémem Stop & Start nové generace snižující v městském provozu spotřebu až o 15 %. Ve Francii tak například představují vozy 308 s technologií e-HDi, které byly uvedeny na trh v květnu, 45 % objednávek.
U sportovního kupé RCZ, kterého se od zahájení prodeje před více než rokem vyrobilo 30 000 kusů, prodej dál stoupá. V roce 2011 se prodalo více než 11 000 vozů.
Úspěch dvojice 3008 / 5008, díky níž Peugeot rozšířil pokrytí trhu v segmentu, pokračuje. Prodeje modelu 3008 se oproti 1. pololetí 2010 zvýšily o 13 % a za posledního půl roku činily 74 000 prodaných vozů.
Cílem modelu 408, vyráběného v Palomaru v Argentině, je rozšířit nabídku Peugeot na tamním trhu. Vůz byl nedávno uveden na brazilský a argentinský trh.
Peugeot lídrem ve službách mobility
S ohledem na vývoj využití automobilů v městském prostředí značka Peugeot více než rok rozvíjí nabídku celistvé mobility s jasným cílem: být o krok vpřed v oblasti služeb. Mu by Peugeot je služba, která umožňuje pronajmout si vozidlo, skútr, jízdní kolo či příslušenství. Tuto službu využívá již více než 8 000 zákazníků v 65 provozovnách v 8 evropských zemích. Vozy určené pro volný čas a pro potěšení se setkávají s obrovským úspěchem. V Paříži představují například vozy 308 CC a RCZ 20 % výpůjček. Služba Mu rovněž umožňuje seznámit se s výrobky značky Peugeot ihned po uvedení na trh, protože každá novinka je vždy přednostně součástí nabídky Mu by Peugeot. Ve Francii 60 % zákazníků služby Mu vlastní vůz Peugeot a 40 % zákazníků tvoří lidé do 35 let.
Elektrický vůz Peugeot i0n, který byl na trh uveden v prosinci loňského roku, splňuje své cíle s více než 2 000 objednávkami od zahájení prodeje. Mezi zákazníky tohoto elektromobilu jsou dnes podniky, státní správa a místní orgány. Ve Francii tak bylo 40 vozů Peugeot i0n dodáno společnosti Autobleue v Nice, která nabízí tzv. car-sharing (sdílení vozů), a 20 vozů odebral podnik Sécuritas v Lyonu. V Německu firma EON, která dodává elektřinu a plyn, rozšířila svůj vozový park o 65 vozů Peugeot i0n. V Dánsku bude 170 vozů zařazeno do vozového parku leasingové společnosti ChoosEV.
Peugeot přináší mnoho odpovědí na výzvy trvalé mobility. Kromě služeb a elektrické technologie tak v první polovině roku 2011 uvedl systém Stop & Start nové generace. S technologií e-HDi, která se používá u vozů 308 a 508 a od začátku července u vozů Partner, 3008 a 5008, Peugeot nabízí novou odpověď na ekologické výzvy dneška. Díky této technologii mají vozy 308 a 508 nejnižší emise CO2 v rámci svých segmentů. Prodeje vozů s emisemi do 111 g CO2/km tak dnes tvoří čtvrtinu všech prodaných vozů Peugeot v Evropě. To představuje pětiprocentní nárůst oproti konci roku 2010.
Značka Peugeot získala v Evropě prvenství v oblasti terciární bezpečnosti se službou nouzového volání. Cílem je přesáhnout v roce 2011 prodej 600 000 vozů vybavených systémem nouzového volání.
V prvním pololetí 2011 uvedl Peugeot na trh dva nové skútry: Citystar a elektrický skútr e-Vivacity. Společnost Peugeot Scooters také otevřela první obchod v Číně. Nejstarší značka motocyklů na světě je dnes v Evropě číslem 4 a ve Francii zaujímá 1. místo. S uvedením skútru e-Vivacity potvrzuje Peugeot svou vizi trvalé mobility.
Perspektivy a výzvy pro 2. pololetí
Ve druhém pololetí 2010 se značka Peugeot kromě dalšího průběžného rozvíjení služby Mu by Peugeot hodlá soustředit na 3 významné události:
- V roce 2011 budou v Číně uvedeny dva nové modely. Jedním z nich je Peugeot 508. V roce 2012, což bude první rok, kdy se bude 508 prodávat po celých 12 měsíců, je cílem prodat 200 000 vozů, z toho jednu třetinu v Číně, a umístění mezi prvními třemi v dané kategorii v Evropě.
- Uvedení prvního dieselového hybridu na světě, modelu 3008 Hybrid4. Tento vůz s výkonem 200 koní, pohonem všech 4 kol a možností zvolit si plně elektrický režim, vykazuje spotřebu ve smíšeném cyklu od 3,8 l/100 km a emise 99 g CO2 / km, což je o 35 % méně než u vozu stejných rozměrů a podobných výkonů vybaveného spalovacím motorem.
- Ve Frankfurtu se představí Peugeot 508 RXH. Na trh přijde v roce 2012. Tento model spojí dieselový hybrid, specifický design a jízdní zážitky a nabídne originální vizi světa all roadů.