MotorInfo

Peugeot v Šanghaji připomíná svou historii

16.7.2010 01:05
Peugeot v Šanghaji připomíná svou historii

Od 14. července do 15. srpna 2010 připomíná Peugeot ve francouzském pavilonu na světové výstavě v Šanghaji výročí 200 let své existence: s novou identitou, novým mezinárodním sloganem « Motion & Emotion » a prodejní dynamikou, s níž dosáhl historicky nejlepšího pololetí v rámci světových prodejů.

Zároveň bylo oznámeno uvedení divize Peugeot Scooters do Číny.

V Číně, zemi s bohatou historií, představuje značka Peugeot svou průmyslovou zkušenost poslední dvou set let. Minulost, čerpající z kořenů značky Peugeot, se odráží v její modernosti a prolíná se s životním rytmem Šanghaje, kde Peugeot prezentuje BB1, inovativní a ekologické řešení městské mobility, vdokonalém souladu stématikou světové výstavy a uvádí divizi Peugeot Scooters v Číně.

Tři roviny spojení minulosti a budoucnosti

Peugeot návštěvníkům světové výstavy představuje ve třech expozicích tři aspekty své identity:

  • 200 let společnosti, která vyrostla ve východní Francii, aby dobyla svět, a kterou dnes najdeme na více než 150 trzích světa, nicméně stále nezávislou a zachovávající si svůj rodinný charakter... v každém ohledu unikátní sága;
  • Automobilová expozice orientovaná na elektromobilitu a řešení pro velkoměsta zítřka;
  • Řada jednostopých motorových vozidel, kterou prezentuje čínské veřejnosti značka Peugeot, jakožto nestarší světový výrobce motorizovaných kol a oznamuje příchod této značky na čínský trh.

200 let průmyslové historie

V řadě zemí a kontinentů se Peugeot těší silnému povědomí a oblibě u zákazníků. V Číně, aktuálně největším automobilovém trhu světa, ovšem působí teprve krátce. Je tedy přirozené, že letos, kdy slaví 200 let své existence, představuje Peugeot čínské veřejnosti svou bohatou historii jako příslib svého budoucího působení v této zemi. Návštěvníci světové výstavy se tak mohou seznámit s průkopnickými aktivitami značky Peugeot v  průběhu dvou století : v první fázi metalurgie, která pokračovala využitím v rozmanitých doménách jako jsou nářadí, pily, výztuže do korzetů, mlýnky na kávu, šicí stroje...  a ke konci 19. století přechod k prostředkům mobility, výrobě kol a vzápětí prvních motorizovaných tříkolek. Ale odvážný krok, který předurčil historii a osud Peugeotu, byl samozřejmě automobil. První vozidlo bylo vyrobeno a uvedeno na trh v roce 1889. V těchto dobách pracovalo v továrnách Peugeotu v kraji Montbéliard 1 100 zaměstnanců. Dnes, 121 let poté, je Peugeot značkou, která si uchovala svou nezávislost a stala se jedním z velkých světových výrobců automobilů, jejíž kumulovaná výroba překročila hranici 50 miliónů vozů. Značkou, která je součástí skupiny o 180 000 spolupracovnících po celém světě, z toho 15 000 v Číně. Světová historie značky Peugeot tak zcela přirozeně nachází na výstavě v Šanghaji své místo.  

Automobil orientovaný na elektromobilitu

V rámci expozice o ploše 180 m2 Peugeot demonstruje, že elektromobilita je zásadním bodem automobilové strategie tohoto výrobce. Značka Peugeot, která uvede na trh koncem letošního roku 100% elektrický vůz Peugeot i0n, si stále drží pozici automobilového konstruktéra s největším počtem prodaných elektrických vozů na světě. A vůz VLV, zapůjčený na světovou výstavu ze sbírek muzea Aventure Peugeot, je důkazem dlouhodobého působení Peugeotu v této oblasti. Peugeot je přesvědčen, že budoucnost se bude ubírat k různým úrovním elektrifikace automobilu. Jako symbol elektromobility zítřka delegovala Značka do Šanghaje mezinárodní „hvězdu", Peugeot BB1, jehož přítomnost na mezinárodní výstavě je vyvrcholením evropského a světového turné tohoto výjimečného modelu. Model BB1, charakterizovaný jako "2,50 m délky, 4 osoby = 100 % elektrický vůz a nulové emise", byl před výstavou v Šanghaji představen také veřejnosti ve Frankfurtu, Paříži, Londýně, Bruselu, Miláně, Madridu a Rio de Janeiru (v rámci Challenge Bibendum). Svou architekturou a revolučním stylem, vyspělými technologiemi, motory v kolech a lithium-iontovými bateriemi stanul BB1 zcela přirozeně jako klenot uprostřed expozice na světové výstavě v  Šanghaji, kde reprezentuje řešení trvale udržitelné mobility ve velkoměstech zítřka. 

Jednostopá vozidla S57 a HYbrid3 a oznámení o zahájení obchodních aktivit Peugeot Scooters v Číně

Peugeot se v Šanghaji poukazuje na svou výjimečnou pozici automobilového konstruktéra, který současně rozvíjí i aktivity v rámci domény jednostopých vozidel. Peugeot je jednou ze tří nejstarších automobilových značek na světě a současně celosvětově nejstarším výrobcem motorizovaných jízdních kol. Čínské veřejnosti se Peugeot představuje jako čtvrtý evropský výrobce skútrů s roční produkcí více než 100 000 kusů. Model S57, skútr z konce 50. let, jehož vlastnosti vyzdvihovaly reklamní slogany « jako malé auto », je symbolem přirozené tendence Peugeot Scooters v kterékoliv době - vyrábět jednostopá vozidla s  atributy automobilů. Budoucnost značky Peugeot a její schopnost odpovědět na technologické výzvy zítřka reprezentuje HYbrid3, skútr se 3 koly a hybridní technologií. U příležitosti světové výstavy v Šanghaji Peugeot oznámil, že od začátku roku 2011 uvede ve spolupráci se skupinou Quinqi svou modelovou řadu skútrů také na obrovském čínském trhu.