MotorInfo

Peugeot vybavuje své vozy technologií e-HDI

5.7.2011 16:32
Peugeot vybavuje své vozy technologií e-HDI

Zavádění systému Stop&Start poslední generace, který je významným přínosem pro komfort řízení a snižování emisí CO2, u řady modelů Peugeot úspěšně pokračuje.

Technologie e-HDi, poprvé uvedená s modelem 508 a novým Peugeotem 308, je nyní k dispozici i pro modely 3008 a 5008 a Partner. Systém Stop & Start, s kterým je v městském provozu možné dosáhnout až 15 % úspory spotřeby paliva, umožňuje dále snížit emise CO2 u nejprodávanějších verzí modelů 3008 a 5008 (verze s motorem 1.6 l e-HDi FAP 112 k):

  • 3008 1.6 e-HDi FAP 112 k 2-Tronic: 122 g CO2/km v kombinovaném provozu,
  • 5008 1.6 e-HDi FAP 112 k 2-Tronic: 127 g CO2/km v kombinovaném provozu.

Tato nová nabídka nahrazuje verze s pohonem 1.6 HDi FAP 112 k 2-Tronic. Motory 1.6 HDi FAP 112 k vybavené manuální převodovkou zůstávají v nabídce bez systému Stop & Start.

Peugeot Partner Tepee s novým motorem 1.6 e-HDi FAP 92 k se v emisích CO2 stává referencí ve své třídě

Nově v nabídce pro osobní verzi Partner Tepee je motor 1.6 e-HDi FAP 92 k:

  • Partner Tepee 1.6 e-HDi FAP 92 k 2-Tronic: 125 g/km CO2 v kombinovaném provozu.

Inovovaný systém Stop & Start poslední generace se od předcházejících variant odlišuje především novými jízdními a provozními vlastnostmi:

  • Ticho na palubě, když je motor vypnutý,
  • Komfort tichého fungování bez vibrací,
  • Bezpečnost a jistota rychlého nastartování motoru (400 ms).

Motory e-HDi přirozeným způsobem motivují řidiče k ekonomické jízdě. Vypnutí motoru je u automatizované převodovky možné při rychlosti do 8 km/h a ukazatel « Eco » udává celkovou dobu, po kterou byl motor během jedné jízdy vypnutý. Řidič tak sám začne velmi záhy usilovat o to, aby fáze vypnutí motoru byly co nejčastější, a výhody této technologie – ticho a nižší spotřeba paliva -byly maximální.

Výborných výsledků z pohledu emisí CO2 bylo u verze Partner Tepee e-HDi dosaženo i díky speciálním aerodynamickým úpravám. Jedná se například o uzávěru sání vzduchu na přední masce, deflektory pod podvozkem, křídlo na zadním víku a úsporné pneumatiky s velmi nízkým valivým odporem.

Osobní verze Partner e-HDi vybavená převodovkou 2-Tronic představuje ještě další zvláštnost. Řadicí páka je u těchto vozů nahrazena otočným ovladačem zakomponovaným do palubní desky a páčkami pod volantem. Obyvatelnost kabiny, zejména u verze s dvoumístným sedadlem spolujezdce vpředu, se tak významně zvyšuje. Středová konzola, na které byla umístěna řadicí páka, je zrušena, a cestující uprostřed má daleko více místa a pohodlí.

Nové motory e-HDi jsou na trh uvedeny od července 2011.