MotorInfo

Peugeot zvítězil v Monte Carlu

24.1.2011 13:19
Peugeot zvítězil v Monte Carlu

V roce 1985 vyhrál rallye Monte Carlo Ari Vatanen. Zažil zde tenkrát nezapomenutelný comeback. V roce 2009 tu Sébastien Ogier získal své první mezinárodní vítězství ve své rozvíjející se kariéře. O letošní událost závodu se postarala posádka Bryan Bouffier / Xavier Panseri jedoucí za Peugeot Francie.

V jediné rychlostní zkoušce se jim podařilo postoupit ze sedmého na první místo. Následně si toto umístění udrželi až do konce. Značce Peugeot se tak podařilo splnit si na rallye Monte Carlo svůj cíl - zvítězit.

Vítězná strategie

Rallye Monte Carlo je jedinečná. Piloti mohou být sebelepší a tým může být sebelépe zorganizovaný, ale vše může kdykoliv obrátit vniveč malá technická chyba, špatný výběr pneumatik nebo menší incident. Ve středu 19. ledna zaostávaly vozy 207 Super 2000 kvůli nesprávné volbě pneumatik (příliš měkké gumy). O 24 hodin později byla na konci druhé etapy, během které začalo sněžit, situace opačná. Čtyři vozy Peugeot se dostaly mezi pět nejlepších a Bryan Buffier se v jediné rychlostní zkoušce posunul ze sedmého na první místo. Třetí a poslední etapa v pátek 21. ledna byla rozdělená na dvě části. Ráno byla naplánovaná jediná rychlostní zkouška na zpáteční cestě do Monaka a pak po odpočinkovém odpoledni následovala slavná noc „Nuit du Turini", kterou tvoří okruh se dvěma nočními rychlostními zkouškami, který je nutné projet dvakrát. Na startu v 6:30 byly cíle jednotlivých posádek stáje Peugeot různé. Bryan Bouffier (Peugeot Francie) byl odhodlaný udržet si své první místo. François Delacour (soukromě přihlášený tým Peugeot) se snažil odvrátit postup Freddyho Loixe z třetího místa. Guy Wilks (Peugeot UK) na čtvrté pozici usiloval o zisk bodů v rámci své účasti v IRC 2011. Pátý Stéphane Sarrazin (Peugeot Francie) měl za cíl dostat se mezi první trojku a Peter Solberg zajet výborné časy.

Celkové výkony týmu Peugeot

Nejvíc vítězství v rychlostních zkouškách (čtyři) dosáhl Stéphane Sarrazin. Ten bojoval o třetí místo, ale zpoždění při příjezdu ho odsunulo na čtvrté místo a třetí dokončil pilot týmu Peugeot UK Guy Wilks. Posádka Wilks/Pugh, které se podařilo zajet krásný závod, aniž by se dopustila sebemenší chyby, tak dobře zahájila svou účast v IRC 2011. Peugeot se čtyřmi vozy na prvních pěti místech dosáhl skvělého celkového výkonu. A konečně je nutné podtrhnout výkon Nora Petera Solberga, který o sobě dal vědět, i když se s vozem Peugeot 207 teprve seznamoval. Až do konce poslední rychlostní zkoušky hrál ve druhé etapě závodu klíčovou roli, ale pak ho zastavila závada alternátoru.

Konečné umístění

  1. Bouffier-Panseri, Peugeot 207 S2000, 3hod 32:556;
  2. Loix-Miclotte, Škoda Fabia S2000, +0:325;
  3. Wilks-Pugh, Peugeot 207 S2000, + 1:197;
  4. Sarrazin-Renucci, Peugeot 207 S2000, + 1:219;
  5. Delecour-Savignoni, Peugeot 207 S2000, + 1:224;
  6. Hänninen-Markkula, Škoda Fabia S2000, + 1:293
  7. Solberg-Patterson, Peugeot 207 S2000, + 3:459;
  8. Vouilloz-Veillas, Škoda Fabia S2000, + 4:478;
  9. Kopecký-Starý, Škoda Fabia S2000, + 7:459;
  10. Basso-Dotta, Peugeot 207 S2000, + 8:460, atd.