MotorInfo

Peugeot zvítězil v Zhuhai

9.11.2010 11:15
Peugeot zvítězil v Zhuhai

Tým Peugeot Total nezaváhal a úspěšně završil „kariéru" vozu 908 HDi FAP vítězstvím v International Le Mans Cupu při 1 000 km v Zhuhai.

Oba zúčastněné vozy se nejprve kvalifikovaly do čelní linie na startu a ovládly úvodní část závodu, nicméně poté tlak soupeřů vzrostl. Tým však napětí odolal a díky Stéphanu Sarrazinovi a Francku Montagnymu za volantem vozu 908 č. 2, kterým pomohlo i rozhodnutí o závodní strategii, oslavil Peugeot důstojně své páté vítězství v sezoně a současně získal titul v úvodním ročníku ILMC (Intercontinental Le Mans Cup). Peugeotu se tak v průběhu necelých dvou měsíců podařilo získat dvakrát první dvě místa (Silverstone a Road Atlanta) a jednou zvítězit - ve Zhuhai (Čína) a zajistit si tak v tomto prvním ročníku ILMC titul v Poháru konstruktérů i týmů. Vítězství připadlo vozu 908 HDi FAP č. 2 pilotovaným Stéphanem Sarrazinem a Franckem Montagny, který dojel do cíle o 4,826 vteřiny před vozem Audi s posádkou Kristensen/McNish. Vůz 908 č. 1, za jehož volantem se střídali Sébastien Bourdais a Simon Pagenaud, skončil až na čtvrtém místě, neboť zvolil poněkud jinou strategii a navíc se dostal do kolize s jiným vozem.

Emotivní závěr závodu

Soupeři pilotů Peugeot vyvinuli na začátku závodu velký tlak a Capellovi (Audi č. 8) se na okamžik podařilo vmísit se mezi oba Peugeoty, ale hned po prvním tankování se obnovilo původní pořadí. Odpoledne se však postupně strojům německého týmu podařilo dotáhnout a McNish se od 150. kola dostal do čela. V té chvíli začala velmi napjatá část, kde se oba týmy střídaly ve vedení podle toho, jak tankovaly. V táboře Peugeotu se objevily známky nejistoty...

„Od začátku závodu jsme jeli vždy dvě série na stejných pneumatikách, zatímco naši soupeři přezouvali při každém zastavení," poznamenal Simon Pagenaud. „Naše zadní pneumatiky měly však tendenci ztrácet na konci účinnost. Takže jsme sami přešli na přezouvání při každém zastavení, ovšem aniž bychom snížili tempo, to  ukazuje, jak dobrá byla naše základní strategie.  Pak nás čekal strhující sprint do cíle..."

Poslední fáze závodu 1 000 km v Zhuhai byla pro všechny opravdu velmi emotivní. Franck Montagny se vrhnul do boje ze všech sil, ale poněkud ztratil, když ve 162. kole vyjel na štěrk. Chvilku poté musel Bourdais nečekaně zastavit kvůli opravě karoserie poškozené po střetu s vozem GT, což ho stálo vteřinové „stop&go". Vše se tak muselo odehrát během posledního Sarrazinova tankování, který při posledním zastavení Kristensena (Audi) převzal vedení. Peugeot Sport si dokonale promyslel svůj tah a naplánoval bleskové tankování ve 219. kole, takže se Sarrazinovi podařilo najet na trať přímo „před nosem" svého dánského rivala. Pak šlo o to udržet, nebo dokonce zvětšit, rozdíl v posledních kolech a získat 19. vítězství pro vůz 908 HDi FAP, který tak končí svou kariéru s úžasným výkonem celého týmu. Piloti a členové týmu Peugeot Total tak mohli po 232 kolech ujetých za 5 hodin 36 minut nechat po neuvěřitelném napětí posledních dvou hodin vybuchnout svou radost. Sarrazin (Peugeot č. 2) přetrhl cílovou pásku o 4,826 vteřin před Audi, díky čemuž získal tým Peugeot Total v úvodním ročníku Intercontinental Le Mans Cup Pohár konstruktérů i týmů.

1 000km v Zhuhai - konečné pořadí:

1. Peugeot 908 HDi FAP (Sarrazin/Montagny), 232 kol za 5 hod 35 min 39,053 s

2. Audi R15 TDI (Kristensen/McNish), +4,826s

3. Audi R15 TDI (Capello/Dumas), +49,302s

4. Peugeot 908 HDi FAP (Pagenaud/Bourdais), +3 kola

5. Pescarolo-Judd (Nicolet/Da Rocha/Lafargue), +26 kol

atd.

Nejrychlejší kolo: Franck Montagny (Peugeot 908 HDi FAP č.2): 4,3km za 1 min 22,296s (3. kolo)