Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Představitelé Policejního prezidia ČR vyhodnotili dopravní nehodovost a činnost Policie ČR v oblasti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu v roce 2010. Náměstek policejního prezidenta plk. Ivan Bílek konstatoval, že v loňském roce při dopravních nehodách na pozemních komunikacích zemřelo nejméně osob od roku 1961 (celkem 753).
Pod vlivem alkoholu bylo v loňském roce zaviněno celkem 5 015 dopravních nehod (o 710 nehod méně, než v roce 2009), při kterých došlo k usmrcení 102 osob (o 21 méně než v roce 2009). Celkem Policie ČR odhalila 27 803 řidičů, kteří řídili motorové vozidlo pod vlivem alkoholu. Plk. Tržil k této věci uvedl, že i v letošním roce budou policisté v rámci dohledu nad silničním provozem provádět dechovou zkoušku při každé silniční kontrole. Dále konstatoval, že se letos policisté více zaměří i na řidiče, kteří usednou za volat pod vlivem drog. V letošním roce totiž Policie ČR disponuje celkem 82 tisíci testery DrugWipe (nejen pro dopravní policii, ale i pro ostatní činnosti). V této souvislosti ředitel služby dopravní policie upozornil na problematiku drog u mladistvých a dále u řidičů kamionů, kteří si tak mohou udržovat odolnost proti únavě, což souvisí s překračováním povolených dob řízení.
Ani v letošním roce Policejní prezidium ČR nebude vyhlašovat celorepublikové dopravně bezpečnostní akce. Ty zůstávají doménou příslušných krajských ředitelství či územních odborů policie. V roce 2010 bylo uskutečněno pouze 9 celorepublikových dopravně bezpečnostních akcí, ale ty se týkaly členství Policie ČR v mezinárodní organizaci TISPOL. Pro letošní rok Policejní prezidium ČR stanovilo dvě priority. První prioritou je „Bezpečné poutání", která má přispět ke snížení počtu usmrcených a zraněných při dopravních nehodách v důsledku špatného používání bezpečnostních pásů, opěrek hlavy a dětských autosedaček. Jedná se o ryze preventivní prioritu, kdy policisté budou poukazovat na špatné používání zádržných systémů. Druhou prioritou je „Bezpečný způsob jízdy". Policisté se zaměří na agresívní a rizikové chování řidičů, nedodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly, nesprávné předjíždění či vjetí do protisměru. Každé krajské ředitelství policie si na svém teritoriu stanoví další dvě priority v oblasti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a stejně tak si dvě priority stanoví i každý územní odbor policie.