Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Odborníci na filtry MANN-FILTER popisují, na co máte dávat pozor, abyste rychle provedli výměnu olejového filtru a ochránili motor.
Při výměně olejového filtru je nutné postupovat pečlivě, aby byl filtr správně usazen a pracoval čistě. Vloudí-li se chyba, může dojít k netěsnostem, zvýšenému opotřebení, které může vést až k trvalému poškození motoru. Proto je nutné očistit před montáží těsnicí plochy, správně utáhnout filtr, umístit filtrační prvek do správné polohy a namontovat pouze nepoškozené a vhodné filtry. MANN-FILTER přináší nejdůležitější tipy k montáži olejových filtrů.
Je nutné dbát na to, aby byl použit filtr vhodný pro příslušnou aplikaci. O správnosti filtru se pracovníci servisu v případě pochybností rychle přesvědčí několikerým kliknutím v online katalogu MANN-FILTER na adrese www.mann-filter.com. Vhodný filtr je prevencí chybného fungování, zajišťuje dostatečné zásobování motoru olejem a přispívá k rychlému vytvoření tlaku oleje po spuštění motoru. Brání zvýšenému opotřebení, které může vést až k poškození motoru, a netěsnostem způsobeným rozdílnými geometriemi těsnění.
Před montáží se doporučuje zkontrolovat, zda není filtr poškozen. Nese-li známky poškození způsobeného přepravou, mohou být následkem netěsná místa, nedostatečná účinnost filtru, vadné fungování nebo vysoké opotřebení.
Při výměně filtru záleží na čistém prostředí. Čistota zabraňuje vnikání částic nečistot do systému, což může vyvolat vadné fungování až po totální výpadek.
Čistota. Před montáží nového spin-on filtru je nezbytné očistit těsnicí plochu na motorovém bloku nebo hlavě filtru. Předchází se tak netěsnostem u těsnicí plochy a ztrátě oleje.
Naolejování. Důležité je také před montáží naolejovat těsnění nového spin-on filtru. Jinak bude demontáž filtru při provádění dalšího servisu obtížná a pracná. Kromě toho málo utažený nový filtr povede při „suchém“ těsnění k vysokému tření s následkem netěsnosti.
Utažení. Při utahování spin-on filtru je nezbytná opatrnost. Používá-li montér pásový klíč, může způsobit poškození tělesa filtru jako například prohlubeniny, z nichž se pulzací maziva mohou vytvořit trhliny na tělese filtru. Pro zabránění tohoto poškození je velmi důležité dodržovat jednotlivé kroky návodu k montáži natištěné na spin-on filtru. Dle návodu je možné utáhnout spin-on filtr ručně.
Montáž. Při montáži filtračních prvků je nutné správné nasazení tak, aby filtrační prvek seděl správně v horní části tělesa. Dodrží-li se při montáži pokyn „nahoře/top“ u koncových destiček, je zajištěno, že se tlak oleje vytvoří ihned po spuštění motoru. V opačném případě vyteče olej po vypnutí motoru z horních olejových kanálů a tělesa filtru zpět do olejové vany. To vede ke zvýšenému opotřebení, a zároveň je to známkou toho, že čistá a znečištěná strana filtru mezi sebou netěsní.