Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Špičkový model Mercedes-Benz S 63 AMG a kupé CL 63 AMG získaly ve svém přepracovaném provedení mimo jiné zcela nově vyvinuté hnací ústrojí.
Osmiválcový motor AMG se dvěma turbodmychadly o objemu 5,5 litru, s výkonem až 420 kW a maximem točivého momentu 900 N.m v kombinaci se sportovní sedmistupňovou převodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT přináší výrazný pokles spotřeby a emisí - při současném navýšení výkonu a točivého momentu. Se spotřebou 10,5 litru na 100 kilometrů (v kombinovaném cyklu) překonává jak nová limuzína, tak nové kupé v tomto směru nejen přímou konkurenci, ale o více než 25 procent také hodnoty dosavadních modelů vybavených motorem V8 s atmosférickým plněním. S novými modely S 63 AMG/CL 63 AMG otevírá AMG další kapitolu svojí strategie pohonu „AMG Performance 2015". Tato strategie je pokračováním pozoruhodné historie značky, přičemž novou kombinací motoru a převodovky plní slib průběžného snižování spotřeby paliva a emisí nových modelů. Zároveň tak dále navyšuje hodnotu značky AMG spočívající v mimořádném provedení nabízených vozů („Performance").
Ola Källenius, předseda představenstva Mercedes-AMG GmbH: "S novými modely S 63 AMG a CL 63 AMG startujeme do nové epochy, když poprvé volíme kombinaci směrově řízeného hoření přímo vstřikovaného paliva s biturbo přeplňováním a se systémem Stop-Start. Společně se sportovní sedmistupňovou převodovkou MCT snižujeme výrazně spotřebu a emise, a to při současném navýšení výkonu a točivého momentu."
Nový motor AMG 5,5 l-V8-Biturbo bude hrát během příštích let v modelové strategii Mercedes-AMG významnou roli. To se týká také sedmistupňové sportovní převodovky AMG SPEEDSHIFT MCT zaručující u nových vysokovýkonných vozů AMG pozoruhodný a zároveň po ekonomické stránce příznivý přenos hnací síly. Nová kombinace motoru s převodovkou je dalším milníkem úspěšné historie Mercedes-AMG započaté v roce 1967.
Přímý vstřik benzinu se směrově řízeným hořením a biturbo přeplňováním
Nový motor V8 s interním označením M 157 je příkladem řešení vyšší účinnosti s využitím celé řady technologických opatření. Vůbec poprvé byly u AMG využity přednosti přímého vstřiku benzinu se směrově řízeným hořením a piezoelektrickými vstřikovači. Tato technologie umožňuje lepší využití paliva a vede k nižším emisím ve výfuku. Motoráři značky zvolili u nového motoru kombinaci směrově řízeného hoření se zdvojeným přeplňováním (biturbo). Dalšími technologickými vrcholy vidlicového osmiválce z Affalterbachu jsou: celohliníková kliková skříň, čtyřventilová technika s natáčením vačkových hřídelů, chlazení nasávaného vzduchu výměníkem typu vzduch/kapalina, funkce start-stop nebo řízení činnosti generátoru. Oproti 6,3 litrovému motoru AMG V-8 s atmosférickým plněním o objemu 6 208 cm3 vystačí nový motor AMG 5,5 litru V-8 Biturbo s pracovním objemem 5 461 cm3.
Tento hightech-paket přináší vysoký nárůst výkonu i točivého momentu při dosažení bezkonkurenčních hodnot spotřeby paliva. Nový motor AMG 5,5 l-V8-Biturbo dává největší výkon 400 kW (544 k) a maximální točivý moment 800 N.m. Ve spojení s AMG Performance Package se tyto veličiny zvyšují na 420 kW (571 k) a 900 N.m. Pohled na výkonovou charakteristiku ukazuje, že žádný motor této výkonové třídy na hodnoty motoru AMG-Biturbo nedosáhne. Podstatný rozdíl mezi oběma výkonovými stupni je zvýšený maximální tlak turbodmychadla z 1,0 na 1,3 baru.
Spotřeba paliva snížená o 25 procent
S předběžnou hodnotou spotřeby 10,5 litru na 100 kilometrů podle normy jsou nové modely S 63 AMG/CL 63 AMG o 3,9 litru hospodárnější nežli jejich předchůdci s atmosféricky plněným motorem AMG 6,3 l-V8, a to dokonce při navýšení jak maxima výkonu o 14 kW (19 k) resp. 34 kW (46 k), tak nejvyššího točivého momentu o 170 resp. 270 N.m. Docílenou úsporu paliva přesahující 25 procent hodnotí odborníci z oblasti motorů za kvantitativní skok. Samozřejmě dochází i k podstatné redukci emisí CO2. Hodnota 246 gramů na ujetý kilometr je o asi 30/29 procent nižší nežli u předchozích modelů. Obě výkonové varianty 5,5 litrového osmiválce vykazují stejné hodnoty jak spotřeby, tak množství CO2 ve výfuku. S touto charakteristikou se nové vozy S 63 AMG a CL 63 AMG zcela jednoznačně řadí nejen mezi srovnatelnou konkurenci, ale jsou také hospodárnější nežli řada výkonově slabších vozů v jejich segmentu.
Jízdní výkony na úrovni sportovního vozu
Oba modely S 63 AMG/CL 63 AMG zároveň realizují suverénní jízdní výkony na úrovni sportovního vozu: zrychlují z nuly na 100 km/h během 4,5 s a jejich nejvyšší rychlost 250 km/h je omezená elektronikou. S AMG Performance Package zrychlují oba nové vozy na stokilometrovou rychlost za 4,4 s a elektronický omezovač maximální rychlosti zasáhne až při rychlosti 300 km/h. U přeplňovaného osmiválce je ovšem fascinující nejen nabídka pozoruhodného točivého momentu, ale také jeho spontánní reakce na pohyb plynového pedálu bez rušivé „turbodíry", což oboje přináší v této výkonové třídě dosud nevídanou dynamiku.
Nejdůležitější data v přehledu
S 63 AMG/ CL 63 AMG | |
Objem válců | 5 461 cm3 |
Vrtání x zdvih | 98 x 90,5 mm |
Kompresní poměr | 10,0:1 |
Výkon | 400 kW(544 k) při 5 500 1/min 420 kW(571 k) při 5 500 1/min* |
Max. točivý moment | 800 N.m při 2 000-4 500 1/min 900 N. m při 2 250-3 750 1/min* |
Hmotnost motoru (suchá) | 204 kg |
Výkonová hmotnost | 0,41 kg/k; 0,39 kg/k* |
Spotřeba paliva kombinovaná | 10,5 l/100 km |
CO2 - emise | 244 g/km |
Zrychlení 0-100 km/h | 4,5 s; 4,4 s* |
Nejvyšší rychlost** | 250 km/h; 300 km/h* |
* s AMG Performance-Package; **elektronické omezení