MotorInfo

Při koupi zimních pneumatik volí zákazníci osvědčené a kvalitní značky

21.12.2008 19:48
Při koupi zimních pneumatik volí zákazníci osvědčené a kvalitní značky

Společnost Halfords  ze svých zkušeností potvrzuje, že Češi, na rozdíl od tradiční představy o snaze našeho národa ušetřit za každou cenu, dávají přednost kvalitním pneumatikám.

Tento trend odrážejí také prodejní statistiky společnosti Halfords ze zimy 2007, kdy pneumatiky Michelin dosáhly o 30 % vyšších prodejů než Barum.

Stejný vývoj v prodejích lze vyčíst i z počtu prodaných kusů zimních a letních pneumatik jednotlivých značek během zimy 2007 a jara 2008. Podle obratu byl největší zájem o značku Michelin (40,2 %) a za ní se umístily výrobky s logem Barumu (30,3 %), Trayalu (11,8 %), Kléberu (5,1 %), Debicy (3,6 %) a dalších méně věhlasných značek. V počtu prodaných kusů bylo pořadí jen mírně odlišné: Barum (33,8 %), Michelin (25,2 %), Trayal (23,7 %), Debica (5,0 %) a Kléber (4,4 %).

Šetřit na nesprávném místě se totiž nevyplácí. Tuto trpkou zkušenost již muselo udělat mnoho motoristů zvláště v zimním období, které klade na řidiče i automobil mimořádné nároky. Jakmile klesnou teploty pod sedm stupňů Celsia, stávají se zimní pneumatiky hlavním pilířem bezpečné jízdy. Toto pravidlo je obecně známé a stále více českých motoristů, pro které se už podzimní a jarní „přezouvání" jejich plechových kamarádů stalo každoročním rituálem, přichází v praxi na to, že není zimní pneumatika jako zimní pneumatika. Nemusí být totiž ani sněhová kalamita nebo ledovka, aby byl rozdíl v jízdě mezi levnými neznačkovými zimními pneumatikami a o něco dražšími zimními plášti od renomovaných výrobců více než zřetelný i pro méně zkušené řidiče.