Dacia představuje nový 100% elektrický model Spring.
...
Škoda Auto rozšiřuje nabídku modelové řady Enyaq iV, do prodeje přicházejí varianty Coupé iV 80 a Coupé iV 80x.
...
Replika konceptu vozu Pony Coupe debutuje u Comského jezera téměř 50 let po premiéře originálního vozu na Turínském a...
Společnost KIA MOTORS CZECH zahájila na českém trhu prodej již čtvrté generace modelu Rio.
Nová generace modelu přináší progresivnější design, ale i řadu technických inovací, které zvyšují bezpečnost posádky a především chodců, a také kladou důraz na kontrolu řidiče nad vozidlem v obtížných situacích. S novou generací modelu Rio je nabízen také nejnovější motor Kia 1,0 T-GDI, který ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou nabídne výkon 88 kW, což pro automobil s hmotností jen těsně přes 1 100 kilogramů zajišťuje velmi dobrou dynamiku i ovladatelnost.
Čtvrtá generace Kia Rio má ambice navázat na úspěch svých předchůdců. Zájem zákazníků dělá z modelu Rio celosvětově druhý nejprodávanější model značky Kia, když si jej jen v loňském roce pořídilo téměř půl milionu zájemců. V České republice patří modelu Kia Rio, stejně jako na celém evropském trhu, třetí příčka za nejprodávanějšími modely cee´d a Sportage. V loňském roce si Rio v České republice pořídilo 1 142 řidičů. Novinky čtvrté generace, ale i stoupající zájem o vozy segmentu B (malá auta), by měly zajistit modelu Rio vysoké prodeje i pro letošní rok. Zejména proto, že do svého segmentu přináší několik velmi zásadních novinek, které řidiči očekávají spíše u větších, a samozřejmě i výrazně dražších modelů. Patří mezi ně například systém autonomního nouzového brzdění s funkcí rozpoznávání chodců nebo zavazadelník o objemu 300 litrů.
Značka Kia byla u nás v loňském roce úspěšná, kdy se prodeje zvýšily o 17,6 % na celkem 8 938 vozů předaných zákazníkům. Vozy Kia jsou oblíbené mezi privátními zákazníky a značka obsadila čtvrtou příčku v prodejnosti právě v tomto segmentu. Kia ale zároveň navyšuje své fleetové prodeje, kdy se dostala na jedenáctou příčku v prodeji firemním klientům.
Nové Rio - velké malé auto nebo malé velké auto?
Nová tvář již čtvrté generace modelu Rio se rodila ve spolupráci návrhářských studií v Německu a Kalifornii společně s návrhářským centrem automobilky Kia v korejském Namyangu. Kombinace evropského, amerického i korejského přístupu vetkla novému modelu do vínku přímočaré křivky a dynamický, dospělejší vzhled. Při vývoji byl ale kladen důraz především na praktičnost. Vůz je celkově o 15 mm delší, přičemž o 10 mm se prodloužil rozvor, což znamená více místa pro posádku, ale také větší stabilitu. Díky vyšší tuhosti přední nápravnice se minimalizovaly vibrace od nerovností na vozovce. Vůz s celkovou délkou 4 065 mm se dobře ovládá, a v městských ulicích také parkuje. Téměř svislé zadní sklo i menší převisy karoserie dávají řidičům lepší kontrolu nad prostorem kolem vozidla při parkování, ale také při manévrování v hustém silničním provozu. Ztenčení zadních C-sloupků a úprava umístění vnějších zpětných zrcátek napomohlo k výraznému omezení slepých úhlů z pohledu řidiče a zlepšení celkového výhledu ven všemi směry.
Prostor pro nohy se zvětšil až na 1 070 mm, prostor v úrovni ramen má hodnotu přesahující 1 375 mm vepředu a 1 355 vzadu. Přestože se nová generace modelu o 5 mm snížila, velikost prostoru pro hlavu (1 020 mm vpředu, 964 mm vzadu) patří v segmentu malých vozů stále k těm lepším. I tak ale zůstal dostatek prostoru pro zavazadlový prostor. Zvětšil se o 37 litrů na celkových 300 litrů (vč. rezervního kola).
Dynamický vzhled zajišťují také zadní LED světlomety ve tvaru šípu, širší příď i ztvárnění zadní části dodávající celkově autoritativnější vzhled. Nově je pojata také kabina, která nabízí dostatečný prostor pro posádku a ergonomičtější uspořádání než předchozí generace. Jízdní komfort podtrhuje i velmi dobře odhlučněná kabina minimalizující pronikání aerodynamického hluku, ale i zvuků motoru a ruchů od vozovky. Rio čtvrté generace používá nové spoilery u předních kol, úplné zakrytování spodku vozu a svislé ‘lopatky’ protažené svisle od spoileru pátých dveří, které slouží k potlačení aerodynamického hluku a zlepšení celkové aerodynamiky vozu.
Pod zadní lavicí je uložena palivová nádrž o objemu 45 litrů.Zvětšení objemu nádrže o dva litry oproti předchůdci prodlužuje dojezd v závisloti na pohonné jednotce o 34 až 58 kilometrů na jedno natankování.
Nové Rio nabízí online služby Kia Connected Services a také úplnou integraci systémů Android Auto a Apple CarPlay. Nabízí rovněž konektory USB v přední i zadní části kabiny a umožňuje tak uživatelům fyzicky připojit mobilní zařízení k systému palubního zábavnímu systému nebo dobíjet baterie na cestách.
Škála nových technologií přináší především větší bezpečnost a pohodlí pro řidiče. Najdeme zde systém autonomního nouzového brzdění(AEB)s funkcí rozpoznávání chodců. Ten využívá radar s dlouhým dosahem, schopný rozpoznat nebezpečí střetu s jinými vozidly nebo chodci a pomoci tak k úplnému zastavení vozidla. AEB spolupracuje se systémem varování při opuštění jízdního pruhu(LDWS).Použití těchto systémů v kombinaci s karoserií z vysokopevnostní oceli (AHSS), která obsahuje celou řadu prvků pasivní bezpečnosti, je Kia Rio jedním z nejbezpečnějších vozů ve své třídě. Podíllehké a velmi pevné oceli AHSS se oproti předchozímu modelu zvýšil z 33 % na 51 %. Odolnější ocel byla využita k posílení předních A‑sloupků a prostředních B-sloupků karoserie, prahů karoserie, střešní konstrukce, motorového prostoru a podlahového panelu karoserie.
Již v základní výbavě Comfort jsou k dispozici i dvě úplně nové technologie – asistent průjezdu zatáčkou (CBC), jenž potlačuje riziko smyku, a asistent řízení stability v přímém směru (SLS), který eliminuje stáčení za prudkého brzdění při jízdě v přímém směru.
Zákazníci mohou vybírat ze dvou úrovní výbavy Comfort a Exclusive, tří zážehových motorů, dvou manuálních převodovek pětistupňové a šestistupňovné a jedné automatické čtyřstupňové převodovky. V nabídce je osm barevných odstínů karoserie, z toho jedna nemetalická a tři zcela nové barevné varianty.
Čtvrtá generace modelu Rio přináší nově tříválcový motor 1,0T-GDI (zkr. Turbo Gasoline Direct Injection), který se od roku 2015 objevuje v modelu Kia cee’d. Tento nový motor je dostupný pouze se šestistupňovou manuální převodovkou. Při výkonu 120 k (88 kW) je Rio nejvýkonnějším modelem ve své historii. Kombinovaná spotřeba paliva je na úrovni 4,7 l/100 km. Maximální dosažená rychlost činí 190 km/h.
Další z dostupných nepřeplňovaných benzinových motorů v nabídce je 1,25 litru CVVT o výkonu 84 k a spotřebou 4,8 l/100km. K dostání pouze s pětistupňovou manuální převodovkou. V neposlední řadě Rio nabízí nový motor 1,4 litru CVVT s vícebodovým vstřikováním o výkonu 100 k a spotřebou 5,0 l/100 km se šestistupňovou manuální převodovkou a 6,1 l/100km se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.
Na českém trhu jsou k dispozici dvě úrovně výbavy. Základní výbava Comfort nabízí manuální klimatizaci, rádio MP3 s 3,8‘‘ obrazovkou, výškově nastavitelný kožený volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 15‘‘ ocelová kola, dojezdové rezervní kolo, přední mlhové světlomety, zpětná zrcátka a kliky v barvě karoserie. S motorizací 1,25 CVVT 5st. M/T je model za cenu 279 980 korun (ceny včetně DPH).
Druhá a nejvyšší výbava Exclusive zahrnuje prvky výbavy Comfort a k tomu navíc rádio MP3 s 5‘‘ dotykovou obrazovkou, bluetooth handsfree, parkovací kameru, zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná přední a zadní okna, 15‘‘ kola z lehkých slitin, LED denní svícení, Bi-projekční světlomety s přisvěcováním do zatáčky, loketní opěrku předních sedadel, USB nabíječku pro zadní sedadla, dvojitou podlahu zavazadelníku, zpětná zrcátka elektricky sklopná s LED blikači. S motorizací 1,25 CVVT 5st. M/T je Rio za cenu 304 980 korun. S motorem 1,4 CVVT 6st. M/T je cena modelu stanovena na 324 980 korun a 349 980 korun s 4st A/T. Ve variantě 1,0T-GDI s 6st. M/T je pořizovací cena vozu 349 980 korun.
S novou generací modelu Rio je českým zákazníkům nabízena bohatá příplatková výbava v podobě tří paketů: Paket Navi v hodnotě 11 000 korun nabízí 7‘‘ navigaci včetně Kia Connected Services a podporou Android Auto/ Apple CarPlay. Paket ADAS s cenou 14 000 korun nabízí zákazníkům systém autonomního brzdění (AEB) s detekcí chodců, systém varování při opuštění jízdního pruhu (LDWS), tempomat s omezovačem rychlosti, přístrojový štít Supervision. Paket Premium v hodnotě 30 000 korun nabízí 16‘‘ kola z lehkých slitin, automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant, zadní LED světlomety, zatmavená zadní okna, tempomat s omezovačem rychlosti, přístrojový štít Supervision.
Ceny nového modelu startují na částce 279 980 korun. NovéRio i s nejnovějším a nejvýkonnějším motorem 1,0 T-GDI a nejvyšší úrovní výbavy Exclusive se udrží pod hranicí 350 tisíc korun. Standardem značky Kia je přitom sedmiletá tovární záruka, přičemž na první 3 roky se nevztahuje žádné omezení počtu najetých kilometrů.
Při pořízení nového modelu Kia Rio prostřednictvím programu financování Kia Select navíc může mít zájemce nové Rio už od 2 990 Kč měsíčně. Tato suma přitom samozřejmě zahrnuje i povinné ručení a pojištění vozidla. S tím zároveň nový majitel automaticky získává i servis na první 3 roky nebo 30 tisíc kilometrů zdarma. Nemusí se tak obávat žádných výdajů za pravidelné prohlídky, nebude tedy platit ani za práci, olej a tak podobně.
Kia Rio_TechnickeSpecifikace_CZ.pdf
Foto:Kia