Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Podle zveřejněných údajů bylo v Evropě za leden až únor poprvé zaregistrováno o 7,84 % méně osobních vozidel než v loňském roce.
Podle údajů zveřejněných Evropskou asociací výrobců automobilů ACEA bylo v zemích EU27 a EFTA (EFTA = Norsko, Island a Švýcarsko) za leden až únor 2012 poprvé zaregistrováno 1 927 113 osobních automobilů, to je o 7,84 % méně než ve stejném období roku 2011, uvádí Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP.
První registrace nových osobních automobilů za leden až únor jsou dokonce pod úrovní roku 2009, kdy bylo zaregistrováno 1 931 334 ks vozidel. Od roku 2005 se tak jedná o nejhorší prodejní výsledek. K poklesu prvních registrací osobních automobilů došlo na všech čtyřech v současné době největších trzích (Německo, Itálie, Francie a Velká Británie) V uvedených čtyřech zemích bylo poprvé zaregistrováno 1 203 530 ks nových osobních automobilů, což představuje pokles o 10,45 % oproti stejnému období roku 2011. Vývoj na těchto trzích byl však značně rozdílný a u dvou zemí možno říci i dramatický. „Zatímco v Německu byl zaznamenán pokles pouze o 0,22 % a na trhu Velké Británie činil pokles 0,79 %, v Itálii došlo k poklesu o 17,78 % a ve Francii se objem trhu snížil o 20,48 %. To se samozřejmě odrazilo i ve změně podílu zemí na celkovém trhu. Naopak v České republice došlo k nárůstu o 7,91 %“, uvedl prezident AutoSAP Ing. Martin Jahn.
Pro zajímavost možno uvést, že zcela stejný nárůst jako v České republice byl zaznamenán v zemích EFTA. K růstu prvních registrací došlo dále pouze na menších evropských trzích, jako je např. Dánsko (celkem 26 645 ks, růst 11,20 %), Rumunsko (celkem 9 063 ks, růst 53,98 %), Maďarsko (9 197 ks, + 31,84 %), Slovensko (10 171 ks, + 10,35 %) a další. Největší z evropských trhů, kde byl za leden až únor 2012 zaznamenán růst, byl trh v Polsku (48 169 ks, + 15,24 %).
Na prvních registracích nových osobních automobilů za leden až únor 2012 v zemích EU27 + EFTA se podílejí téměř z 68 % značky vozidel ze 6 skupin - VW Group, PSA Group, RENAULT Group, FORD, GM Group a FIAT Group. U všech těchto skupin došlo k poklesu počtu poprvé registrovaných vozidel, i zde však byl podchycen rozdílný vývoj. Pouze mírný pokles, o 0,16 %, byl zaznamenán u VW Group, u značky FORD došlo k poklesu o 5,14 % a u dalších skupin výrobců došlo k poklesům větším než 10 % (GM Group o 13,56 %, PSA Group o 15,51 %, FIAT Group o 16,11 % a RENAULT Group o 24,13 %).
Vývoj byl rozdílný i u jednotlivých značek ve zmíněných výrobních skupinách. Například ve skupině VW Group zaznamenala nejvyšší, téměř 6%, nárůst registrací značka Škoda následovaná AUDI s nárůstem o 2,20 %. Ve skupině GM Group se registrace značky CHEVROLET zvýšily o 22,32 %, kdežto u značek OPEL/Vauxhall došlo k poklesu téměř o 20 % a ve skupině BMW Group došlo u značky BMW k poklesu o 5,29 %, naopak u značky MINI došlo k růstu o 9,51 %.
Růst prodejů (prvních registrací) oproti roku 2011 byl podchycen u menší poloviny z celkem 38 značek. Mezi značkami s nárůstem prodejů figuruje i Škoda Auto. Její podíl na evropském trhu osobních automobilů poprvé v historii přesáhl 4 % a v celkovém pořadí, podle absolutního počtu prvních registrací, si Škoda se 78 384 ks registrací udržuje 12. místo.
Relativně vysoké růsty prodejů zaznamenaly opět korejské značky KIA (+ 30,95 %) a HYUNDAI (+ 11,44 %). Z celkového počtu 64 439 ks vozů značky Hyundai, prodaných v zemích EU27 a EFTA, jich z produkce HMMC v Nošovicích pocházelo 39 386 ks, tedy 61 % (jedná se o modely Hyundai i30, ix20 a ix35). Pokud započteme ještě modely vyráběné v TPCA Czech (modely Aygo, C1 a 107), tak podíl českých výrobců (Škoda Auto, TPCA Czech a HMMC Nošovice) na trhu EU27 a EFTA činí 8,19 %.
„Z údajů za uplynulé dva měsíce nelze činit předčasné závěry, neboť prodeje v tomto období byly ovlivněny řadou pro obchod nepříznivých faktorů. I v minulých letech byly konečné výsledky za celý rok většinou zcela jiné, než naznačovaly výsledky z počátku roku. Je však nesporně pozitivním faktem, že i přes zatím nepříznivý vývoj na evropském trhu osobních automobilů se modely vyráběné v České republice na tomto trhu úspěšně uplatňují“, dodává prezident AutoSAP Ing. Martin Jahn.