Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Prodeje společnosti Škoda Auto za první čtvrtletí 2010 vzrostly o 25 % na 178 901 vozů. Růst výrazně podpořila rostoucí poptávka na automobilovém trhu v Číně, kde bylo zákazníkům dodáno celkem 42 707 vozů značky Škoda, tj. nárůst o 122 % oproti stejnému období roku 2009.
V samotném měsíci březnu dodala automobilka zákazníkům na celém světě 72 900 vozů značky Škoda a dosáhla tak rekordního měsíčního prodeje v historii firmy. Silný růst prodejů zaznamenala Škoda Auto v prvním čtvrtletí také na trzích střední Evropy (+13 %; 27 995 vozů), zejména v České republice a v Polsku, a západní Evropy (+13 %; 85 187 vozů).
Zájem o vozy Škoda v ČR neustále roste. Od začátku roku 2010 bylo zákazníků v České republice dodáno 13 289 vozů, tj. o 2 791 více než za stejné období loňského roku. Nejprodávanější modelovou řadou Škoda v prvním čtvrtletí letošního roku zůstává v České republice Octavia s 6 496 prodanými vozy. Tržní podíl značky Škoda dosahuje za první čtvrtletí roku 2010 úrovně 33,4 %.
Objemově nejsilnějším trhem západní Evropy zůstalo Německo, přestože tamní trh zaznamenal proti loňskému roku významný pokles. Tento trend sledovaly také dodávky Škoda Auto.
I západní Evropa bez Německa se s nárůstem o 43 % na 56 763 prodaných vozů oproti předcházejícímu roku vyvíjela velice pozitivně. Důležitým motorem byla Velká Británie s 11 704 prodanými vozy, což znamená meziroční nárůst prodeje značky Škoda o 72 %. Dynamicky pak rostly také například dodávky ve Španělsku, Portugalsku nebo Norsku.
Nejoblíbenějším vozem značky Škoda byla v prvním kvartálu 2010 Octavia (77 192 vozů; tj. +32 %). Druhým nejúspěšnějším modelem byla Škoda Fabia (52 700 vozů; tj. -3 %). Nejrychleji rostly prodeje modelu Škoda Superb (20 514 vozů; tj. +119 %). Velký zájem projevili zákazníci o SUV Škoda Yeti (12 195 vozů). Automobilka dále prodala 7 886 vozů modelové řady Roomster a 8 414 vozů Octavia Tour.
„Prodejní výsledky společnosti Škoda Auto mají pozitivní trend, a jsou také ovlivněny dynamickým vývojem v Číně. Impulzy pro růst jsme také získali v některých evropských zemích. Ve vyhlídkách pro letošní rok proto zůstáváme optimističtí, ale opatrní. Naděje vkládáme do nových modelů, jimiž jsou Yeti a Superb Combi s prodejními úspěchy, které předčily naše očekávání. Celkově budeme pokračovat na cestě růstu," uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje a marketingu.
Prodejní výsledky prvního čtvrtletí letošního roku v ČR komentoval vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jan Hurt: „Podařilo se nám navýšit objemy prodeje a potvrdit stabilní pozici ve středoevropském regionu. Velkému zájmu se v ČR těší modely Yeti a Superb Combi o čemž svědčí i dodatečné víkendové směny v našem závodě v Kvasinách. Pozitivní reakce veřejnosti zaznamenáváme na modernizované modely Fabia a Roomster, včetně dynamických a úsporných motorů TSI. Kladně se ve statistice promítnuly nákupy ze strany firem a drobných živnostníků, kteří začínají realizovat odložené investice na obnovu vozového parku."