Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Skupina PSA Peugeot Citroën v 1. pololetí roku 2010 ohlásila nárůst celosvětových prodejů o 16,9 % spolu s rekordním pololetím z hlediska objemů. Klíčová data
* Evropa: EU + ESVO + Chorvatsko
Celosvětové automobilové trhy v 1. pololetí roku 2010 vzrostly o 13 %, zejména díky Číně (+ 27 %) a Latinské Americe (+ 11 %). V Evropě došlo k lehkému nárůstu poptávky, ale mezi jednotlivými zeměmi existují značné rozdíly:
Za těchto okolností se prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën, která v 1. pololetí 2010 prodala 1 856 000 vozů a montážních celků, zvýšily o 16,9 %:
Peugeot v 1. pololetí opět potvrdil, že je nejprodávanější francouzskou značkou automobilů na světě.
Jean-Marc Gales, ředitel značek, prohlásil:
„První polovina roku 2010 byla pro Skupinu z hlediska objemů rekordní. Tyto obchodní výsledky svědčí o obchodní dynamice našich značek Peugeot a Citroën: došlo k výraznému nárůstu našeho tržního podílu v Evropě, zlepšilo se naše postavení v Číně, potvrdilo se naše vedoucí postavení mezi výrobci vozů s nízkými emisemi. Tento výsledek se opírá o úspěch modelů, které jsme v nedávné době uvedli na trh. Jde o vozy Peugeot 3008, 5008 a RCZ, Citroën DS3 a C3 v Evropě, Peugeot 408, Citroën C-QUATRE a C5 v Číně a Peugeot Hoggar v Latinské Americe."
Výrazný nárůst podílu na evropském trhu
Na evropském trhu s osobními a lehkými užitkovými vozy, který v 1. pololetí roku 2010 zaznamenal nárůst o 1,1 %, vzrostl počet nově registrovaných vozů PSA Peugeot Citroën na 1 214 000, což představuje výrazný nárůst o 7,7 %. Během tohoto období se výrazně zvýšil podíl Skupiny na trhu a dosáhl 14,6 %, což je nárůst o 1 procentní bod oproti 1. pololetí 2009. Největší nárůst tržního podílu Skupina zaznamenala v Itálii (+ 1,2 %) a ve Velké Británii (+0,3 %).
Trh s osobními vozy byl v 1. pololetí roku 2010 poznamenán snížením šrotovného ve Francii a jeho neprodloužením v Německu a ve Španělsku. Po výrazném nárůstu poptávky v průběhu 1. čtvrtletí (+9,4 ) se trend v 2. čtvrtletí otočil (-7,6 %).
Trh s lehkými užitkovými vozy v 1. pololetí vzrostl o 9,4 %. Skupina PSA Peugeot Citroën si udržela své vedoucí postavení, její podíl na trhu opět vzrostl na 22,4 % (oproti 22 % v 1. pololetí roku 2009).
Úspěch modelů uvedených na trh v roce 2009 a 2010
Úspěch modelů uvedených na trh v roce 2009 na začátku roku 2010 pokračoval, nejen v Evropě (Peugeot 3008 a 5008, nový Citroën C3 a C3 Picasso), ale také v Číně (Citroën C-Quatre a C5).
Výsledkem obchodní dynamiky v 1. pololetí bylo uvedení nových modelů Peugeot RCZ a Citroën DS3 na evropský trh.
Druhé pololetí bude poznamenáno dvěma významnými událostmi: zahájením prodeje nového Citroënu C4, který patří do segmentu kompaktních sedanů, a představením nástupce modelu Peugeot 407 na pařížském autosalonu. PSA Peugeot Citroën bude také prvním evropským výrobcem, který v Evropě nabídne elektrické vozy, a to Peugeot i0n a Citroën C-ZERO.
Prodeje mimo Evropu představují 36 % všech prodejů
Prodeje mimo Evropu představovaly v 1 pololetí 36 % celkových prodejů Skupiny, oproti 34 % v roce 2009. Tento vývoj je potvrzením obchodní dynamiky skupiny PSA Peugeot Citroën, zejména na nově se rozvíjejících trzích. Ilustruje závazek Skupiny stát se globálnějším podnikem.
Latinská Amerika: návrat k růstu
Trhy v Latinské Americe se prudce rozvíjejí, zejména v Brazílii (+ 7 %) a v Argentině (+ 21 %). Skupina registruje nárůst prodejů o 13 % a její podíl na trhu činí 5,3 %. Obchodní dynamiku Skupiny v regionu ztělesňuje pick-up Peugeot Hoggar, který se prodává od března, a vozy Citroën C3 Aircross a Peugeot 408, které budou uvedeny na trh ve druhém pololetí.
Čína: úspěch nových modelů a nárůst podílu na trhu
Prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën v Číně dosáhly v 1 pololetí nového rekordu, s více 176 000 prodanými vozy (+ 49 %) na trhu, který vykázal růst ve výši 27 %. Podíl Skupiny se ustálil na 3,3 % oproti 3,2 % v 1. pololetí roku 2009. Vozy Skupiny se zde setkaly s úspěchem. K výkonům PSA Peugeot Citroën výrazným způsobem přispívá Citroën C5, jehož se od ledna prodalo více než 18 000 kusů. Peugeot 408, který je v prodeji od dubna, je prvním vozem Peugeot, který byl uveden ve světové premiéře v Číně. Od uvedení do prodeje ho bylo prodáno již více než 17 00 kusů.
Rusko: v blízké době se očekává návrat k růstu
Na trhu, který dosáhl 3 % růstu a který byl od března podpořen šrotovným, se prodeje Skupiny snížily o 7,6 %. Její podíl na trhu dosáhl 2,5 %. Montování vozů Peugeot 308 a Citroën C4 v nové továrně, jež zahájila provoz v dubnu ve městě Kaluga, umožní Skupině ve 2. pololetí využít očekávaného oživení růstu.
PSA Peugeot Citroën posiluje své vedoucí postavení z hlediska ekologie
Jednou z klíčových strategických ambicí Skupiny je zachovat si náskok v oblasti vozů s nízkými emisemi CO2. V průběhu 1. pololetí roku 2010 dál klesaly průměrné emise vozů značek Peugeot a Citroën a dosáhly 133,2 gramů CO2/km oproti 135,5 g v roce 2009. Podíl vozů s emisemi nižšími než 120 g/km činí 40 % prodaných vozů.
Výhled na rok 2010
Jak by oznámeno na začátku roku, Skupina očekává pokles na automobilovém trhu o přibližně 9 % za rok. Mimo Evropu by si měl čínský trh zachovat dvouciferný růst, zatímco růst v Latinské Americe se očekává jen jednociferný. V Evropě by si měl podíl skupiny na trhu díky dopadu produktové dynamiky zachovat rostoucí trend.
PSA Peugeot Citroën: celosvětové prodeje v 1. pololetí roku 2009 a 2010
(osobní vozy + lehké užitkové vozy)
1. pololetí 2009 | 1. pololetí 2010 | ||
Evropa* | Peugeot | 548 000 | 634 000 |
Citroën | 504 000 | 560 000 | |
PSA celkem | 1 052 000 | 1 194 000 | |
Rusko | Peugeot | 16 000 | 15 000 |
Citroën | 7 000 | 7 000 | |
PSA celkem | 23 000 | 22 000 | |
Latinská Amerika | Peugeot | 68 000 | 75 000 |
Citroën | 44 000 | 52 000 | |
PSA celkem | 112 000 | 127 000 | |
Čína | Peugeot | 52 000 | 69 000 |
Citroën | 66 000 | 107 000 | |
PSA celkem | 118 000 | 176 000 | |
Ostatní země | Peugeot | 58 000 | 67 000 |
Citroën | 22 000 | 32 000 | |
PSA celkem | 80 000 | 99 000 | |
Nová vozidla celkem (NV) | Peugeot | 743 000 | 860 000 |
Citroën | 643 000 | 758 000 | |
PSA celkem | 1 386 000 | 1 618 000 | |
Montážní celky (MC) | Peugeot | 194 000 | 233 000 |
Citroën | 8 000 | 5 000 | |
PSA celkem | 201 000 | 237 000 | |
NV+MC celkem | Peugeot | 937 000 | 1 093 000 |
Citroën | 650 000 | 763 000 | |
PSA celkem | 1 587 000 | 1 856 000 |
* Evropa: EU + ESVO + Chorvatsko