MotorInfo

PSA Peugeot Citroën hlásí růst prodejů

10.7.2010 15:25
PSA Peugeot Citroën hlásí růst prodejů

Skupina PSA Peugeot Citroën v 1. pololetí roku 2010 ohlásila nárůst celosvětových prodejů o 16,9 % spolu s rekordním pololetím z hlediska objemů.

Klíčová data

  • Prodej vozů a montážních celků Skupiny: 1 856 000 kusů, + 16,9 %, nejúspěšnější pololetí v historii z hlediska objemů
  • Silný nárůst podílu Skupiny na evropském* trhu na 14,6 %; zisk 1 procentního bodu oproti 1.pololetí roku 2009
  • Nárůst podílu prodejů mimo Evropu na 36 % oproti 34 % v 1. pololetí roku 2009
  • Další pokles průměrných emisí vozů na 133,2 g CO2 / km oproti 135,5 g v roce 2009
  • Potvrzený úspěch nových modelů Peugeot 3008, 5008 a RCZ a nových vozů Citroën C3 a DS3
  • Posílení vedoucího postavení na evropském trhu s lehkými užitkovými vozy, s podílem na trhu, který vzrostl na 22,4 %

* Evropa:  EU + ESVO + Chorvatsko

Celosvětové automobilové trhy v 1. pololetí roku 2010 vzrostly o 13 %, zejména díky Číně (+ 27 %) a Latinské Americe (+ 11 %). V Evropě došlo k lehkému nárůstu poptávky, ale mezi jednotlivými zeměmi existují značné rozdíly:

  • - Francie: +6 %,
  • - Německo: -27 %,
  • - Španělsko: +38 %,
  • - Velká Británie: +19 %,
  • - země střední a východní Evropy: -13 %.

Za těchto okolností se prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën, která v 1. pololetí 2010 prodala 1 856 000 vozů a montážních celků, zvýšily o 16,9 %:

  • - +16,8 % u smontovaných vozů (1 618 000 kusů)
  • - +18 % u montážních celků (237 000 kusů), zejména díky aktivitě značky Peugeot.

Peugeot v 1. pololetí opět potvrdil, že je nejprodávanější francouzskou značkou automobilů na světě.

Jean-Marc Gales, ředitel značek, prohlásil:

„První polovina roku 2010 byla pro Skupinu z hlediska objemů rekordní. Tyto obchodní výsledky svědčí o obchodní dynamice našich značek Peugeot a Citroën: došlo k výraznému nárůstu našeho tržního podílu v Evropě, zlepšilo se naše postavení v Číně, potvrdilo se naše vedoucí postavení mezi výrobci vozů s nízkými emisemi. Tento výsledek se opírá o úspěch modelů, které jsme v nedávné době uvedli na trh. Jde o vozy Peugeot 3008, 5008 a RCZ, Citroën DS3 a C3 v Evropě, Peugeot 408, Citroën C-QUATRE a C5 v Číně a Peugeot Hoggar v Latinské Americe."

Výrazný nárůst podílu na evropském trhu

Na evropském trhu s osobními a lehkými užitkovými vozy, který v 1. pololetí roku 2010 zaznamenal nárůst o 1,1 %, vzrostl počet nově registrovaných vozů PSA Peugeot Citroën na 1 214 000, což představuje výrazný nárůst o 7,7 %. Během tohoto období se výrazně zvýšil podíl Skupiny na trhu a dosáhl 14,6 %, což je nárůst o 1 procentní bod oproti 1. pololetí 2009. Největší nárůst tržního podílu Skupina zaznamenala v Itálii (+ 1,2 %) a ve Velké Británii (+0,3 %).

Trh s osobními vozy byl v 1. pololetí roku 2010 poznamenán snížením šrotovného ve Francii a jeho neprodloužením v Německu a ve Španělsku. Po výrazném nárůstu poptávky v průběhu 1. čtvrtletí (+9,4 ) se trend v 2. čtvrtletí otočil (-7,6 %).

Trh s lehkými užitkovými vozy v 1. pololetí vzrostl o 9,4 %. Skupina PSA Peugeot Citroën si udržela své vedoucí postavení, její podíl na trhu opět vzrostl na 22,4 % (oproti 22 % v 1. pololetí roku 2009).

Úspěch modelů uvedených na trh v roce 2009 a 2010

Úspěch modelů uvedených na trh v roce 2009 na začátku roku 2010 pokračoval, nejen v Evropě (Peugeot 3008 a 5008, nový Citroën C3 a C3 Picasso), ale také v Číně (Citroën C-Quatre a C5).

  • Peugeot 3008, prvni crossover značky Peugeot, a Peugeot 5008, první kompaktní MPV značky Peugeot, se setkaly s jasným obchodním úspěchem, jejich prodej přesáhl očekávání. Třísměnný provoz, který byl v polovině roku 2009 zaveden v Sochaux, umožnil zvýšit výrobu z počátečních 600 vozů denně na 900 a bude takto pokračovat až do konce letošního roku. Model Peugeot 3008 zaznamenal 65 000 prodaných kusů a Peugeot 5008 od uvedení do prodeje 40 000 prodaných kusů.
  • Citroën C3, který se na trhu objevil na konci roku 2009, se také setkal s obchodním úspěchem. Počet prodaných vozů měsíc po měsíci stoupal až na 113 000 za celé 1. pololetí.
  • Citroën C3 Picasso je nejprodávanějším vozem v segmentu MPV segmentu B. Jeho výroba vzroste od srpna ze současných 310 vozů za den na 356 kusů.

Výsledkem obchodní dynamiky v 1. pololetí bylo uvedení nových modelů Peugeot RCZ a Citroën DS3 na evropský trh.

  • Nové kupé Peugeot RCZ, které bylo na trh uvedeno 22. dubna, již zaznamenalo 5 000 prodaných kusů, což je o 50 % více, než byl jeho roční cíl. Peugeot RCZ byl zvolen nejkrásnějším vozem roku 2009.
  • Citroën DS3, první vůz řady DS, zaregistroval za pouhé 4 měsíce od uvedení na trh prodeje více než 34 000 objednávek. Výroba vozu v továrně v Poissy dosahující dnes 350 kusů za den, bude vzáří zvýšena na 420 kusů.

Druhé pololetí bude poznamenáno dvěma významnými událostmi: zahájením prodeje nového Citroënu C4, který patří do segmentu kompaktních sedanů, a představením nástupce modelu Peugeot 407 na pařížském autosalonu. PSA Peugeot Citroën bude také prvním evropským výrobcem, který v Evropě nabídne elektrické vozy, a to Peugeot i0n a Citroën C-ZERO.

Prodeje mimo Evropu představují 36 % všech prodejů

Prodeje mimo Evropu představovaly v 1 pololetí 36 % celkových prodejů Skupiny, oproti 34 % v roce 2009. Tento vývoj je potvrzením obchodní dynamiky skupiny PSA Peugeot Citroën, zejména na nově se rozvíjejících trzích. Ilustruje závazek Skupiny stát se globálnějším podnikem.

Latinská Amerika: návrat k růstu

Trhy v Latinské Americe se prudce rozvíjejí, zejména v Brazílii (+ 7 %) a v Argentině (+ 21 %). Skupina registruje nárůst prodejů o 13 % a její podíl na trhu činí 5,3 %. Obchodní dynamiku Skupiny v regionu ztělesňuje pick-up Peugeot Hoggar, který se prodává od března, a vozy Citroën C3 Aircross a Peugeot 408, které budou uvedeny na trh ve druhém pololetí.

Čína: úspěch nových modelů a nárůst podílu na trhu

Prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën v Číně dosáhly v 1 pololetí nového rekordu, s více 176 000 prodanými vozy (+ 49 %) na trhu, který vykázal růst ve výši 27 %. Podíl Skupiny se ustálil na 3,3 % oproti 3,2 % v 1. pololetí roku 2009. Vozy Skupiny se zde setkaly s úspěchem. K výkonům PSA Peugeot Citroën výrazným způsobem přispívá Citroën C5, jehož se od ledna prodalo více než 18 000 kusů. Peugeot 408, který je v prodeji od dubna, je prvním vozem Peugeot, který byl uveden ve světové premiéře v Číně. Od uvedení do prodeje ho bylo prodáno již více než 17 00 kusů.

Rusko: v blízké době se očekává návrat k růstu

Na trhu, který dosáhl 3 % růstu a který byl od března podpořen šrotovným, se prodeje Skupiny snížily o 7,6 %. Její podíl na trhu dosáhl 2,5 %. Montování vozů Peugeot 308 a Citroën C4 v nové továrně, jež zahájila provoz v dubnu ve městě Kaluga, umožní Skupině ve 2. pololetí využít očekávaného oživení růstu.

PSA Peugeot Citroën posiluje své vedoucí postavení z hlediska ekologie

Jednou z klíčových strategických ambicí Skupiny je zachovat si náskok v oblasti vozů s nízkými emisemi CO2. V průběhu 1. pololetí roku 2010 dál klesaly průměrné emise vozů značek Peugeot a Citroën a dosáhly 133,2 gramů CO2/km oproti 135,5 g v roce 2009. Podíl vozů s emisemi nižšími než 120 g/km činí 40 % prodaných vozů.

Výhled na rok 2010

Jak by oznámeno na začátku roku, Skupina očekává pokles na automobilovém trhu o přibližně 9 % za rok. Mimo Evropu by si měl čínský trh zachovat dvouciferný růst, zatímco růst v Latinské Americe se očekává jen jednociferný. V Evropě by si měl podíl skupiny na trhu díky dopadu produktové dynamiky zachovat rostoucí trend.

PSA Peugeot Citroën: celosvětové prodeje v 1. pololetí roku 2009 a 2010 

(osobní vozy + lehké užitkové vozy)

  

 1. pololetí 2009

1. pololetí 2010

Evropa*

Peugeot

548 000

634 000

 

Citroën

504 000

560 000

 

PSA celkem

1 052 000

1 194 000

Rusko

Peugeot

16 000

15 000

 

Citroën

7 000

7 000

 

PSA celkem

23 000

22 000

Latinská Amerika

Peugeot

68 000

75 000

 

Citroën

44 000

52 000

 

PSA celkem

112 000

127 000

Čína

Peugeot

52 000

69 000

 

Citroën

66 000

107 000

 

PSA celkem

118 000

176 000

Ostatní země

Peugeot

58 000

67 000

 

Citroën

22 000

32 000

 

PSA celkem

80 000

99 000

Nová vozidla celkem (NV)

Peugeot

743 000

860 000

 

Citroën

643 000

758 000

 

PSA celkem

1 386 000

1 618 000

Montážní celky (MC)

Peugeot

194 000

233 000

 

Citroën

8 000

5 000

 

PSA celkem

201 000

237 000

NV+MC celkem

Peugeot

937 000

1 093 000

 

Citroën

650 000

763 000

 

PSA celkem

1 587 000

1 856 000

* Evropa: EU + ESVO + Chorvatsko