Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Škoda Auto ve sledovaném období 2006-2008 splnila všechny požadavky legislativy v oblasti autovraků včetně dosažení předepsané recyklační kvóty 80 % hmotnosti vozu.
Sběr a zpracování autovraků Škoda i vozů ostatních značek koncernu Volkswagen v České republice zajišťuje automobilka ve spolupráci se společnosti Callparts. Celoplošná sběrná a zpracovatelská síť Callparts umožňuje majiteli odevzdání autovraků vybraných značek k ekologické likvidaci a zhodnocení. Síť Callparts v České republice disponuje 21 autorizovanými partnery a jejich sběrnými místy. Informaci o nejbližším místě k odevzdání autovraku mohou zákazníci získat na internetových stránkách Škoda Auto, u prodejců nových vozů nebo v rámci komunikačních kampaní („Aby si příroda nemusela zvykat"). Po odevzdání vozů do sběrné sítě Callparts jsou autovraky ekologicky zpracovány a zhodnoceny.
„Vozový park v České republice dosahuje stáří 13,7 roku. V současné době odevzdávají původní majitelé do sběrné sítě k recyklaci nejčastěji vozy Škoda modelové řady 105/120, favority a často už i felicie. Pokud je vůz kompletní, je likvidace autovraku pro posledního majitele bezplatná," uvedl Marko Kosovič odpovědný za recyklaci a ekologii v servisní síti Škoda Auto.
Zajištění recyklovatelnosti vozu je důležitým faktorem také při vývoji a konstrukci nových modelů. Všechny aktuálně vyráběné modely značky Škoda (Fabia, Roomster, Octavia, Superb a Yeti) jsou certifikovány nezávislou akreditovanou britskou společností VCA a splňují ustanovení směrnice 2005/64/ES. Tato směrnice specifikuje požadavky na použité materiály, značení dílů a dosažení příslušné recyklační kvóty. Škoda Auto věnuje maximální pozornost ochraně životního prostředí ve všech fázích životního cyklu produktu (vývoj, výroba, fáze užití a následná ekologická likvidace) a přispívá tak k udržitelnému rozvoji společnosti.