MotorInfo

Renault uvádí Sandero

9.12.2007 12:10

S příchodem modelu Sandero Renault poprvé uvádí nový model mimo Evropu. Vyvinut na platformě B0 (platforma Loganu) a vyráběn ve výrobním závodě Curitiba (Brazílie), modelu Sandero bude uveden od prosince 2007 na trh v Brazílii a poté v Argentině.

Díky úsilí regionálního vývojového střediska Renault se sídlem v Brazílii byl navržen tak, aby naplnil očekávání jihoamerické klientely. Sandero, dvouprostorový pětidveřový sedan s atraktivním designem vykazuje základní vlastnosti vozidla postaveného na platformě B0 : vnitřní prostornost, kapacita zavazadlového prostoru a robustnost. V Brazílii bude uveden se zárukou na 3 roky, v této kategorii dosud neuvedenou.

Sandero je pětidveřový sedan, který posílí řadu Renault ve státech Mercosur. Bude vyráběn ve výrobním závodě Ayrton Senna v Curitibě (Brazílie). Jeho vlastnosti byly určeny ve spolupráci s regionálním vývojovým střediskem, Renault Technologies Amériques (RTA), s cílem zohlednit specifická očekávání a podmínky používání jihoamerické klientely. Sandero také ilustruje konkrétní snahu Renaultu vyvíjet a vyrábět své nové modely po celém světě a co nejblíže koncovým trhům.

Sandero, uváděný v první řadě na brazilském a argentinském trhu, potvrzuje svoji pozici moderního sedanu s atraktivním designem, který působí dynamicky a robustně zároveň. Přední část se vymezuje velmi výraznými světlomety a s karosérií dokonale sladěným nárazníkem a maskou chladiče. Díky širokým bočním ochranným lištám je v linii boční části karosérie podtrhnut dojem robustnosti. Stejný styl použitý na zadní část vozidla potvrzuje dojem prostorného vozu velkých rozměrů. Přístrojová deska byla vyvinuta tak, aby byla funkční a současně moderní. Se zvláštním důrazem byla řešena ergonomie ovládacích prvků a čitelnost informací přístrojové desky.

Velkorysé rozměry za sníženou cenu

Jestliže prodejní cena zařazuje Sandero do kategorie malých vozů, jeho velkorysé vnitřní i vnější rozměry, například délka 4,02 m a objem zavazadlového prostoru 320 litrů, jej umísťují spíše do vyšší kategorie kompaktů. Šířka vnitřního prostoru 1 400 mm na úrovni předních sedadel umísťuje Sandero na nejvyšší úroveň ve své kategorii. Svislá vzdálenost 878 mm mezi zadním sedákem a střechou také umožňuje odlišit se od svých konkurentů. Dostatek místa na zadních sedadlech je doplněn jejich výbornou přístupností díky úhlu otevírání zadních dveří až 67°. Mimo jiné podle verze je zadní sedadlo dělené v poměru 1/3 - 2/3. Takové vlastnosti jistě osloví nejednu rodinu.

Konkurenceschopná úroveň bezpečnosti

S ohledem na aktivní bezpečnost Sandero může být vybaven brzdovým systémem ABS Bosch 8.0 poslední generace, k dispozici především na všech modelech řady Mégane II a v současné době i Clio II. Pro zajištění pasivní bezpečnosti byl Sandero navržen tak, aby odpovídal požadavkům stanoveným evropskými předpisy. Bezpečnostní tříbodové pásy, airbagy, přístrojová deska voštinového charakteru, ochrana proti podklouznutí, ochranná příčka atd. řadí Sandero na úroveň v oblasti pasivní bezpečnosti velmi srovnatelnou s konkurencí na jihoamerickém trhu.

Kompletní řada motorů při uvedení na trh

V závislosti na trhu je Sandero vybaven benzínovým a dieselovým motorem (Argentina) a motorem „flexfuel" fungujícím na bio-palivo (Brazílie). Známý svou excelentní spolehlivostí bude benzínový motor 1.6 8v nabízen v Argentině současně s motorem 1.6 16v, který je také úspěšně vyzkoušen na řadě modelů Renault. Tento poslední motor udělí novému modelu Sandero opravdové dynamické vlastnosti díky 90% maximálního točivého momentu od 2 000 1/min, a to při dodržení spotřeby na přijatelné úrovni. Mezi dieselovými motory vyniká 1.5 dCi vybavený vstřikovacím systémem Common Rail druhé generace jako jeden z nejvýkonnějších dieselových motorů na světě. Nabízí zejména extrémně nízkou spotřebu a úroveň emisí CO2. Na brazilském trhu budou na Sandero uvedeny motory Flexfuel 1.0 16v a 1.6 16v, kterými jsou již vybaveny Clio 2 a Logan, a to současně s motorem 1.6 8v Flexfuel, dosud nevídaným u řady Renault. Tato řada motorů, která je kombinována s extrémně bezpečným podvozkem platformy B0, odvozeným od podvozku Clia 2, bude oslovovat klientelu orientovanou na modernost a komfort, často v mezních jízdních podmínkách. Pro uvedení na těchto náročných trzích byla také věnována velká pozornost akustickému a tepelnému komfortu. Aby zůstal věrný filosofii platformy B0, byl veškerý výběr koncepce Sandero podřízen požadavku robustnosti a spolehlivosti. Například používání specifických vosků, přizpůsobených podmínkám jižní Ameriky, umožňuje zesílit ochranu proti korozi. Aby byla okamžitě vnímána vysoká úroveň kvality, bude Sandero na brazilském trhu k dispozici se zárukou na 3 roky, opravdu mimořádnou ve své kategorii. Sandero se závěrem odliší od svých konkurentů sníženými náklady na údržbu a opravy, a naváže tím
na excelentní umístění podle CESVI (Experimentální středisko pro bezpečnost provozu), které obdržel Renault Logan v Brazílii loňského května.

Po vzoru Loganu bude Sandero uváděn ve světovém měřítku. Následně po Curitibě jsou plánovány další výrobní základny. Sandero předznamenává také novou etapu rozšíření působnosti skupiny Renault, opírající se zejména o vozidla na platformě B0. V Evropě obohatí model odvozený od modelu Sandero řadu Dacia od roku 2008.