MotorInfo

Rozšíření sortimentu, úspory při provozu - nový Renault Master přichází

4.5.2010 19:51
Rozšíření sortimentu, úspory při provozu - nový Renault Master přichází

Design nového modelu Renault Master ohlašuje nové stylistické směřování dodávek Renault. Linie jsou volné a expresivní a odrážejí robustnost a funkčnost velké dodávky.

Vnitřní prostor kabiny nabízí největší počet funkčních položek na trhu.

Uspořádání, určené k odkládání denních potřeb profesionálních uživatelů, je ergonomické a zcela zabudované. Nový Renault Master nabízí pohodlí velmi podobné osobnímu vozu. Ergonomie místa řidiče je vypracována tak, aby nabízela pohodlí na vysoké úrovni i na dlouhých cestách. Nový Renault Master disponuje podvozkem, který spojuje výkon a pohodlí ve všech podmínkách použití. Jeho nový motor 2.3 dCi, speciálně vyvinutý pro potřeby užitkového vozu, zahrnuje tři úrovně výkonu (100, 125 a 150 koní). Je stejný jak pro verze s pohonem předních kol (příčné uložení), tak i pro verze se zadním pohonem (podélné uložení). S průměrnou úsporou 1 l/100 km v porovnání se stávajícím modelem Master a s kombinovanou spotřebou od 7,1 l/100 km (187 g CO2/km) je Nový Renault Master na prvním místě ve spotřebě dle NEDC u verzí s předním pohonem. Náklady na údržbu byly sníženy o 40 % v porovnání s jeho předchůdci, a jsou tak jedny z nejnižších na trhu. Nový Renault Master je výlučně vyráběn ve Francii, v závodě SOVAB* de Batilly (Meurthe-Et-Moselle).

*SOVAB (Société des Véhicules Automobiles de Batilly),  pobočka ve 100% vlastnictví značky Renault

1. OSVĚDČENÝ DESIGN

Nový Renault Master se pyšní zcela revidovaným designem, který ohlašuje nové stylistické směřování dodávek Renault. Linie jsou volné a expresivní a odrážejí robustnost a funkčnost velké dodávky.

Svobodomyslná exprese

Široká maska chladiče nového modelu Renault Master a jeho velké expresivní světlomety odhalují smělou a svobodomyslnou tvář. Svalnaté blatníky vyjadřují sílu. Vzadu se nachází asymetrické vykrojení okna jako vizuální podpis Masteru. Tři brzdová trojúhelníková světla, z dálky dobře viditelná, posilují světelnou identitu vozu.

Robustní styl ve službách funkčnosti

Robustní Nový Renault Master se vyznačuje dobrými proporcemi, impozantními kryty a chrániči a dobře dimenzovanými ochrannými bočními lištami. Velká zadní světla umocňují vůz a posilují pocit bezpečnosti.

Snaha o funkčnost ovlivnila stylistický výběr návrhářů:

  • Byly zpracovány tři výšky zároveň a to vyváženým způsobem tak, aby vznikl vždy harmonický a ladný design.
  • Nové vykrojení bočních oken umožňuje nejlepší viditelnost v kategorii.
  • Velké rukojeti dveří jsou zárukou lepší pevnosti a toho, že je vždy dobře uchopíte.
  • Stupačky jsou dokonale zabudované do předního nárazníku tak, aby byl umožněn snadný přístup k čelnímu sklu.
  • Směrová světla zabudována ve zpětném zrcátku přinášejí skutečnou bezpečnost.

2. NOVÉ POJETÍ USPOŘÁDÁNÍ

Prostor kabiny nového Renaultu Master nabízí největší počet funkčních odkládacích míst na trhu. Úložné prostory navržené tak, aby byly vhodné pro předměty denní potřeby profesionálních zákazníků, jsou ergonomické a zcela zabudované. Patří sem kromě jiného i objemné přihrádky nad řidičem a spolujezdcem; přihrádka na tachograf na úrovni střechy; přihrádka na brýle; zabudovaná přihrádka v palubní desce pro notebook a/nebo dokumenty o velikosti A4; úložný prostor nad uzavíratelnou přihrádkou spolujezdce ; stojan na telefon se zásuvkou na 12 V pro nabíjení baterie, přihrádka na žetony a na kartu nebo dálniční známku v dosahu volantu; přihrádka na přehrávač MP3 blízko další zásuvky na 12 V a zdířky Plug & Music pro propojení přenosných audio zařízení s audiosystémem vozidla; čtyři držáky na nápoje a cestovní popelník; velká přihrádka spolujezdce chlazená (ve verzi s klimatizací) o objemu 7,6 l, která pojme dvě láhve o 1,5 l; velká kapsa ve dveřích s prostorem určeným pro láhev o objemu 1,5 l; různé kapsy na klíče, rukavice, cigarety, skládací deštník atd...

Velký úložný prostor je také pod multifunkčním dvousedadlem, je dostupný po zdvihnutí sedáku sedačky pro spolucestující. Je bez příčky a lze tam tedy umístit i objemnější předměty.

Skutečný pracovní prostor v kabině

Nový Renault Master představuje dvě hlavní inovace ve zlepšování pracovního prostoru v kabině. Výsuvný stolek na dokumenty na palubní desce, umístěný tak, aby nevadil ve výhledu. Lze na něj svorkou upevnit výkazy nebo dokumenty. Otočný nastavitelný stolek umístěný na zadní straně opěradla středového sedadla. Při sklopení středového sedadla se opěradlo změní na kancelář. Zahrnuje otočný stolek, speciálně uzpůsobený pro notebook, může sloužit pro psaní, má dva držáky na nápoje a přihrádku na kancelářské potřeby.

3. POHODLÍ JAKO V OSOBNÍM VOZE

Nový Renault Master nabízí pohodlí podobné osobnímu vozu. Ergonomie místa řidiče byla zcela přepracována tak, aby byla pohodlná i na delších cestách. Tepelné a akustické pohodlí bylo předmětem speciálního zájmu.

Pohodlné a ergonomické místo řidiče

Kabina se stala pohodlnější a lépe uzpůsobenou i pro vysoké osoby, zejména díky zvětšení podélného prostoru kabiny o 5,7 cm; tím se zvětšil především prostor pro nohy.

Aby mohl nabídnout pohodlí jako v osobním voze, Renault věnoval velké úsilí pro zlepšení ergonomie místa řidiče:

  • sedadlo řidiče má širší a delší sedák dále je vybaveno opěrkou pro lokty pro větší pohodlí,
  • více skloněné opěradlo sedadla řidiče a vertikální volant s menším průměrem usnadňují ovladatelnost,
  • řidič může lépe upravit své místo několika nastaveními sedadla a nastavitelným volantem,
  • sedadlo, volant a pedály jsou vjedné ose a minimalizují tím snahu řidiče upravovat své místo během dlouhých cest,
  • ergonomické umístění různých ovladačů (řadicí páky, ovládání rádia, navigace, ovládání elektrického stahování oken) se podílí na pohodlí řízení.

Jako volitelná výbava je pro Master připraveno také sedadlo řidiče s pneumatickým pérováním, které je uzpůsobeno zvláště velkým řidičům. Umožňuje nastavení podle hmotnosti řidiče (mezi 40 a 130 kg). Mimo jiné je vybaveno nástavcem s dvojitým nakláněním, pneumatickým nastavením sedáku a nastavitelnou opěrkou hlavy. Je také kompatibilní s vyhříváním sedadla.

Tepelné a akustické pohodlí

Nový Renault Master je vybaven výkonnou automatickou klimatizací: rychle dosahuje požadované teploty, má přesné elektrické ovládání, které se snadno používá, tichou ventilaci a lepší rozptýlení a šíření toku vzduchu.

Tepelná i akustická izolace kabiny je velmi dobře provedena. Nový Renault Master je vybaven standardní plnou přepážkou. Na přání možnost polstrování plné přepážky v prostoru kabiny.

Vybavení pro pohodlí jako v osobním voze

  • Hands-free klíč Renault umožňuje zamykat a odemykat dveře bez použití klíče, jednoduše stisknutím ovládacích tlačítek umístěných na klikách předních a zadních dveří. To se ukáže jako praktické při častém vykládání a nakládání.
  • Pevná přídavná světla do zatáček, která rozšiřují světelné pole v zatáčce v noci a při parkování.
  • Kompletní audiovýbava nabídka nejvyšší řady obsahuje rádio s CD aMP3, Bluetooth hands-free a také Plug & Music multimediálním propojení pomocí USB a iPod. Alba a skladby lze vybírat díky ovládání na volantu a tituly skladeb se zobrazují na obrazovce.
  • Navigační systém Carminat TomTom® se systémem IQ RoutesTM*. Displej umístěný nad zpětným zrcátkem uvolňuje palubní desku ve prospěch dalších přihrádek. Lze jej nastavit vlevo i vpravo, aby jej řidič nebo spolujezdec lépe viděl.

*Systém IQ RoutesTM de TomTom® vypočítá nejrychlejší trasu s ohledem na skutečné rychlosti naměřené na silnici. Je to možné díky databázi TomTom® obohacené zkušenostmi milionů uživatelů. Tyto údaje umožňují výpočet optimální trasy podle předpokládaného dne a hodiny jízdy.

4. PŘÍKLADNÉ DYNAMICKÉ VLASTNOSTI

Nový Renault Master nabízí radost z řízení velmi podobného sedanu díky výkonným a střídmým motorům, které nabízejí velmi dobrý zátah a nízké emise CO2. Je vybaven podvozkem, který spojuje účinnost a pohodlí za všech podmínek vytížení. Jeho nový motor 2.3 dCi byl vyvinut speciálně pro potřeby užitkových vozidel. Nabízí tři úrovně výkonu (100, 125 a 150 koní) a je stejný jak pro verze s pohonem předních kol (příčné uložení), tak pro verze se zadním pohonem (podélné uložení).

Dynamické chování a pohodlí téměř  jako v osobním voze

Nový Renault Master je vybaven novou přední nápravou pseudo-McPherson, se zkrutným stabilizátorem, která zaručuje nejlepší držení karoserie. Zadní zavěšení jsou jednoprvková u vozidel s pohonem předních kol, dvouprvková u pohonu zadních jednoduchých kol a tříprvková u pohonu zadních kol s dvoumontáží. Zadní pneumatické odpružení bude v nabídce později, aby mimo jiné bylo možné provést úpravy pro převoz osob se sníženou pohyblivostí (TPMR). Pohodlí je zachováno i při plném zatížení. Nabídka pneumatického řešení je uzpůsobena všem podmínkám použití, vždy za příplatek. Řízení je přesné, přímé s redukovaným namáháním na malých cestách a při manévrování. Pohodlí řízení  ovládání jsou hodny osobního vozu, i díky pozici řidiče a vertikálnímu volantu o malé velikosti.

Nový motor 2.3 dCi : účinný a úsporný „downsizing"

Tento motor byl vyvinut speciálně pro užitkový vůz, nahrazuje 2.5 dCi a vychází z motoru 2.0 dCi, který se velmi osvědčil a je uznávaný u osobních vozidel. Tento nový motor byl dimenzován tak, aby odpovídal speciálně požadavkům na použití profesionálními zákazníky. Tato práce na „downsizingu" umožnila průměrnou úsporu paliva 1 l/100 km v porovnání se stávajícím modelem Master a kombinovanou spotřebu od 7,1 l/100 km (187 g CO2/km), nový Renault Master je na prvním místě ve spotřebě dle NEDC. Tento motor je uložen napříč u vozidel s pohonem předních kol a podélně u pohonu zadních kol.

„Nejslabší" motor série 2,3 dCi 100k je na velmi dobrém místě z hlediska spotřeby a nabízí moment 285 N.m. Je pružný, diskrétní a spojený s manuální šestistupňovou převodovkou, dobře odstupňovanou, a tento typ pohonu je zejména vhodný do městského prostředí.

Motor 2,3 dCi 125k nabízí vynikající kompromis mezi výkonem a spotřebou. Jeho moment 310 N.m je k dispozici již od otáček 1 250 1/min, umožňuje velmi dobrý zátah již při nízkých otáčkách a je dokonale uzpůsoben k použití za plného vytížení. Je to vynikající homogenní hnací jednotka.

A konečně 2,3 dCi 150k je nejvýkonnějším motorem, který nabízí radost z řízení na vysoké úrovni. Turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a stupně převodovky napomáhají výkonu a zrychlení. Motor nabízí 350 N.m při 2 500 1/min.

Mechanická šestistupňová převodovka je navržena pro všechny pohony. Ukazatel změny rychlosti je sériově dodáván a pomáhá při změně rychlosti s ohledem na kontrolovanou spotřebu.

Optimální mobilita za všech podmínek zatížení

Nabídka pohonu zadních kol nového Renaultu Master má samonosnou strukturu (rám je zabudovaný do karoserie) s vysokou odolností. Tato technologie nabízí mnoho výhod: umožňuje odlehčit vozidlo, získat lepší manévrování a zvyšuje užitečné zatížení.

Všechny verze nového Renaultu Master jsou vybaveny ABS poslední generace s rozdělovačem brzdné síly. Verze pohonu zadních kol nového Renaultu Master jsou vybavené ESP, která se uzpůsobuje míře zatížení a sériovou kontrolou prokluzu ASR, která zaručuje lepší držení na silnici a stabilitu vozidla bez ohledu na podmínky zatížení. Uzávěrka diferenciálu je k dispozici za příplatek, usnadňuje pohyb v terénu nebo na kluzké vozovce.

5. PROVOZNÍ NÁKLADY MEZI NEJNIŽŠÍMI NA TRHU

S průměrnou úsporou 1 l/100 km v porovnání se stávajícím modelem Master a s kombinovanou spotřebou od 7,1 l/100 km je nový Renault Master na prvním místě ve spotřebě dle NEDC u verzí s pohonem předních kol. Náklady na údržbu byly sníženy o 40 % v porovnání s jeho předchůdci, a jsou tak jedny z nejnižších na trhu.

Vedoucí  pozice ve spotřebě dle NEDC u verzí s předním pohonem

Nový Renault Master ilustruje vývoj u Renaultu v oblasti spotřeby na trhu s užitkovými vozy. Spotřeba je snížena v průměru o 1 l/100 km u verzí s předním pohonem až o přinejmenším 2,7 l/100 km u pohonu zadních kol v porovnání s předcházející generací. Tyto výsledky umísťují nový Renault Master na první místo ve spotřebě dle NEDC u verzí s předním pohonem. Spotřeba nového Masteru začíná na 7,1 l/100 km (187 g/km CO2) a klíčový model série (L2H2) se pohybuje od 7,8 l/100 km. Toto snížení se rovná úspoře 1 300 €* na 150 000 km. Nový Renault Master má dojezd více než 1 400 km s plnou nádrží, tedy skoro o 200 km více než jeho předchůdce.

*počítáno na základě 0,87 € bez DPH / litr nafty

Těchto výsledků u Renaultu dosáhli díky:

  • novému motoru 2.3dCi, s vířivým průchodem směsi, což umožňuje lepší spalování, a tedy lepší výkon,
  • zlepšením aerodynamiky vozidla,
  • optimalizaci odstupňování převodovky, která spojuje radost z jízdy a optimalizuje spotřebu.

Náklady na údržbu mezi nejnižšími na trhu

Náklady na údržbu byly sníženy o 40 %. To odpovídá úspoře 500 € na 150 000 km / 4 roky. Toho bylo dosaženo díky:

  • prodloužení intervalu výměny oleje až při 40000 km / 2 roky (první dosažená mez ztěchto dvou), tedy o 10000 km nebo jeden rok navíc, než jak tomu bylo předtím,
  • bezúdržbovému rozvodovému řetězu,
  • navýšení o 20 % trvanlivosti brzdových destiček a kotoučů; nový Renault Master je vybaven kontrolkou opotřebení na palubní desce,
  • mnohem delší životnosti chladicí kapaliny, která vydrží nyní 160000 km namísto 120000 km u předcházejícího modelu.

Celkové náklady na použití byly tedy sníženy v průměru o 1 800 €* na 150 000 km / 4 roky (platí první dosažená mez z těchto dvou), což je tedy úspora 37 € měsíčně.

*počítáno na základě 0,87 € bez DPH / litr nafty

6. BOHATÝ SORTIMENT DÍKY NOVÉ NABÍDCE POHONŮ

Díky novým verzím pohonu zadních kol se řada obohatila o novou délku L4 (s užitným objemem až 22 m³), ve verzi 3,5 t a 4,5 t s dvoumontáží zadních kol a novými možnostmi přestaveb karoserie.

Znatelně obohacená série

Nový Renault Master se stal jednou ze vzácností na trhu velkých dodávek, jelikož nabízí dva pohony, přední/zadní. Série je obohacena:

  • novou délkou L4 nabízející objem nákladu až 22m³ a délku nákladu až 4,38m;
  • verzemi 3,5t a 4,5t sdvoumontáží zadních kol, které mohou vézt i těžší náklad; kapacita vlečení je až 3 t, promítající se v PTRA* 7,5t ;
  • novými možnostmi přestaveb karoserie.

* Celková povolená přepravní hmotnost

Nový Renault Master tak nabízí nesrovnatelnou škálu více než 350 verzí:

  • 70 karoserií (Furgon, kombi, minibus, podvozek s jednoduchou a dvojitou kabinou, sklopný valník, skříňové nástavby,...)
  • 4 délky (3 rozvory a 2 zadní převisy rámu)
  • 3 výšky
  • dvojitou nabídku předního pohonu / zadního pohonu (s jednoduchými koly a dvoumontáží zadních kol)
  • 4 PTAC: 2,8 t, 3,3 t, 3,5 t (jednoduchá kola a dvoumontáž) a 4,5 t (dvoumontáž zadních kol)

Nové možnosti přestaveb

Nabídka přestaveb nového Renaultu Master je umožněna predispozicemi vozidla a specifickými možnostmi. Například zadní demontovatelná příčka umožňuje zjednodušené nastavení zadního převisu, a je tak snadnější i přestavba karoserie. Nová nabídka pohonu zadních kol Renault Master umožní zvýšit jeho podíl v segmentu plošin, skříňových nástaveb, atd...

Řada příslušenství upravená potřebám profesionálů

Některé příslušenství je již k dispozici z výroby, což je dokladem kvality a inovace na trhu:

  • parkovací kamera, jejíž obrazovka je zabudována do štítu proti slunci u řidiče;
  • střešní galerie, k dispozici ve 4 délkách (maximální povolené zatížení 200kg). Je možné k ní přidat průchozí lávku a žebřík pro snadnější nakládání a vykládání;
  • alarm se snímačem pohybu v nákladové zóně.

Nákladová zóna na míru

Se 4 délkami a 3 výškami nový Renault Master nabízí 10 nákladových objemů od 8 až do 22 m³. Rezerva, od této chvíle umístěná pod vozidlem, umožňuje získat další objem v nákladovém prostoru.

Dveře a přístup do nákladového prostoru jsou dobře promyšleny:

  • Boční posuvné dveře byly zvětšeny o 17cm, a staly se tak jedněmi z největších na trhu.
  • K dispozici jsou také dvojité posuvné boční dveře pro nakládání z obou stran vozidla.

Přístup do nákladového prostoru v zadní části usnadňuje nízký práh nákladového prostoru patřící na trhu k nejnižším: 548 mm u pohonu předních kol a 674 mm u pohonu zadních kol (zadní stupátko namontováno u řady se zadním pohonem).

7. BEZPEČNOST - NEJDŮLEŽITĚJŠÍ PRIORITA

Bezpečnost je hlavním zájmem značky Renault, která zdvojnásobila své úsilí prostřednictvím četné nové výbavy, aby se nový Renault Master stal jedním z nejbezpečnějších vozidel ve svém segmentu.

Nový Renault Master nabízí z hlediska pasivní bezpečnosti:

  • kompletní výbavu airbagů: čelní a boční u řidiče a spolujezdce;
  • bezpečnostní pásy spředpínačem a omezovačem síly.

Výhled v novém Renaultu Master patří k nejlepším na trhu. Nový tvar čelního skla a oken, kapota směřující dolů a zvýšená poloha řízení o 49 mm umožnily získat 1,3° pro vertikální výhled a 7,2° pro laterální výhled.

Pro aktivní bezpečnost na nejlepší úrovni nový Renault Master nabízí:

  • nejkratší brzdnou dráhu na trhu: 44,70m s předním pohonem a 46,60m se zadním pohonem (100km/h na 0 na přilnavém povrchu a se zatížením). Aby dosáhl na takové výsledky, je nový Renault Master vybaven chlazenými brzdovými kotouči vpředu (302mm průměr) a plnými kotouči vzadu (305mm průměr). Zdědil také zařízení pro optimalizaci brzdění: ABS s rozdělovačem brzdné síly (EBV), podporou nouzového brzdění (AFU) a regulaci točivého momentu motoru (MSR),
  • sériové ESP s ASR přizpůsobující se zatížení u verzí se zadním pohonem a za příplatek u verzí spředním pohonem,
  • Pevná přídavná světla do zatáček.

Pro ochranu zboží v nákladovém prostoru:

  • plná přepážka (sériově) nebo prosklená na přání (za příplatek),
  • dřevěná podlaha pro „standardní" použití (tloušťka 10mm) a „intenzivní" použití (tloušťka 15mm),
  • dřevěné ochrany vnitřních stran karoserie.