MotorInfo

Rychlá pomoc pro motoristy, která má smysl

23.11.2011 18:54
Rychlá pomoc pro motoristy, která má smysl

Pojišťovnictví je sice staré stovky let, ale stále je v něm možné vymýšlet nové produkty i služby.

Snad nejlepším příkladem převratných změn a inovací je pojištění motorových vozidel, které každoročně přináší motoristům další výhody a novinky.

Tou poslední z dílny Allianz pojišťovny je Šestý smysl, který velmi zjednodušeně řečeno, může zachránit život. Na to, co všechno umí, jsme se zeptali Radka Baštýře, ředitele flotilového pojištění Allianz.

Co se skrývá pod označením Šestý smysl ?

Šestý smysl je aktivní a inteligentní systém účinné pomoci motoristům, dokáže rychle přivolat pomoc a opravdu v konečném důsledku zachránit i život. Ale pod tím si motorista asi stále nedokáže nic konkrétního představit. Takže aby Šestý smysl mohl fungovat, je do kabiny vozu třeba instalovat potřebnou techniku – telematickou jednotku a malý reproduktor se dvěma tlačítky. Jedno je "nouzové", které může řidič stisknout při nehodě a jedno "poruchové", které zmáčkne, když auto na silnici vypoví službu. Každopádně v obou případech se spojí s naší asistenční službou a ta mu zajistí rychlou pomoc. A to je právě Šestý smysl - služba, kterou klientům zajistíme.

Jak mu může pomoci třeba v případě dopravní nehody?

Havárie je právě nejčastější situací, kvůli níž Šestý smysl vznikl a také rychle a účinně zafunguje. Po velkém nárazu se totiž vozidlo automaticky spojí s asistenční službou, pokud se řidič ohlásí sám, dohodne se s ní na dalším postupu, například zajištění záchranné služby, odtahu, náhradního vozidla… Pokud se řidič nehlásí, asistence na nic nečeká a automaticky posílá záchrannou službu. Protože „chytrá krabička“ je napojena na GPS, dostane se pomoc k raněným bez jakéhokoliv zdržení. Podle  odborníků by se díky ní mohla zkrátit doba dojezdu pomoci až o polovinu.

Na jaké další problémy motoristů na silnici je ještě schopen reagovat?

Například při poruše, opět stačí stisknout tlačítko a asistenční služba přesně ví, kde se řidič s vozem nachází a pošle mu potřebnou servisní pomoc. Motorista nemusí hledat číslo na asistenci, ani nemusí pátrat, kde právě nechtěně zastavil. Tím, že zmáčkne tlačítko, nejenže celou akci velmi zrychlí, ale ubrání se i „nájezdu“ černých odtahových služeb, které právě na tyto lidi v nesnázích číhají.

Funguje Šestý smysl i v situaci, která sice v porovnání se dvěma předešlými není tak častá, ale motoristé se jí obávají nejvíce, tedy odcizení?

Ano, systém funguje také jako účinné zabezpečení proti odcizení, takových zařízení je samozřejmě na trhu celá řada, ale náš systém nabízí to, co ostatní nenabízejí. Pokud se nám vozidlo nepodaří vypátrat a vrátit majiteli, garantujeme mu stoprocentní náhradu škody, tedy vyplatíme obvyklou cenu jeho vozidla v době pojistné události pouze s odečtením spoluúčasti. Funguje tedy i jako pojištění proti odcizení v tom pravém slova smyslu.

Existují již nějaké zkušenosti s používáním tohoto systému ze zahraničí?

Ano, z nich jsme také při jeho zavedení vycházeli. Úspěšně tento systém používají například motoristé v Itálii, Francii i ve Švýcarsku. Nyní může mít inteligentní systém pomoci každý vozový park v Česku – do konce roku navíc s 30% slevou a v blízké budoucnosti se počítá s tím, že se rozšíří také mezi běžné motoristy.