MotorInfo

Sava představila novou řadu nákladních pneumatik

15.6.2011 22:56
Sava představila novou řadu nákladních pneumatik

Sava Tires uvádí zcela novou řadu nákladních pneumatik o rozměru 22,5“, vytvořenou speciálně za účelem snížení provozních nákladů dopravců.

Slovinská společnost Sava Tires, přední výrobce pneumatik v jihovýchodní Evropě, má více jak 85 let zkušeností v oblasti zpracování gumy a výroby pneumatik. Sava Tires zaměstnává více než 1 400 lidí a prodává pneumatiky především pro osobní, lehké užitkové a nákladní automobily. Sava je nedílnou součástí skupiny Goodyear Dunlop a své produkty dodává nejen na evropské trhy, ale i do celého světa.

Nová pneumatika pro řízenou i hnanou nápravu

Nová řada, zahrnující modely Avant 4 pro řízené nápravy a Orjak 4 pro hnané nápravy, byla vyvinuta tak, aby umožnila dosažení vysoké výkonnosti a zároveň snížení nákladů na kilometr. Je určena pro dálkovou i regionální nákladní dopravu.

Tvar kontury pneumatiky Avant 4 byl optimalizován za použití technologie Finite Element Analysis (FEA), čímž byl zajištěn optimální tvar stopy. Díky tomu je dosaženo nižšího, rovnoměrnějšího opotřebení běhounu. Pneumatika Avant 4 je vybavena širokými a mělkými ramenními lamelovými žebry, která zvyšují odolnost ramen pneumatiky vůči opotřebení a umožňují větší kontrolu řízení. Další mimořádnou vlastností běhounu je optimalizovaná geometrie lamel, díky níž je dosaženo vyšší přilnavosti a odolnosti vůči smyku na mokru, lepší celoroční výkonnosti i nižší hlučnost. Výroba běhounové směsi byla zaměřena na kilometrový proběh a snížení hmotnosti pneumatiky a rovněž přináší ekonomické výhody v oblasti užitného zatížení vozidla.

 

Sava_Avant 4.jpg

Sava Avant 4 pro řízené nápravy

 

V porovnání výkonnosti s původním modelem Avant A3 předčí nová Avant 4 svého předchůdce ve všech klíčových oblastech. Mimořádného výsledku dosahuje novinka především u valivého odporu, což se projevuje nižší spotřebou paliva a výraznější finanční úsporou. Zároveň však, ale nedochází ke snížení kilometrového proběhu pneumatik. Stejně tak byla vylepšena ovladatelnost a brzdné vlastnosti, což zvyšuje bezpečnost jízdy. Snížena byla i hlučnost.

Tvar kontury pneumatiky Orjak 4 byl také optimalizován pomocí FEA pro dosažení optimálního tvaru stopy, což poskytuje rovnoměrnější a nižší opotřebení běhounu. Velká hloubka běhounu znamená vysoký kilometrový proběh a zaručuje udržení maximálního záběru po celou dobu životnosti pneumatiky. Bloky pneumatiky Orjak 4 zaručují rovnoměrný profil opotřebení a zároveň i vynikající záběr v zimě a na mokrých vozovkách. Napůl otevřené provedení ramen přináší další výhody při provozu v zimě - lepší záběr na sněhu a v blátě. Rovněž zajišťuje vyšší odolnost vůči smyku na mokru. Pneumatika má také samočisticí vlastnosti. Běhounová směs užitá pro výrobu této pneumatiky je zaměřena na vysoký kilometrový proběh a odolnost vůči defektu. Stejně jako Avant 4, i Orjak 4 překonává svého předchůdce ve všech hlavních výkonnostních aspektech.

 

sava_Orjak 4.jpg

Sava Orjak 4 pro hnané nápravy

 

Celkově bylo dosaženo úspory paliva díky zlepšení valivého odporu o 6 %, aniž by byl snížen kilometrový proběh, a rovněž byla zredukována hlučnost. Nižší hmotnost nové pneumatiky přináší další výhody vzhledem k užitnému zatížení vozidla. Nové Sava Avant 4 a Orjak 4 představují vyšší zisky pro provozovatele nákladní dopravy hledící na náklady.

Nové pneumatiky jsou dostupné v následujících rozměrech:

295/80R22.5 152/148 M

315/70R22.5 154/150 L (152/148M)

315/80R22.5 156/150L (154/150 M)

V těchto rozměrech Avant 4 nahrazuje stávající model Avant A3 Plus a Orjak 4 je nástupcem Orjak O3 Plus. Nové pneumatiky doplňují řadu návěsových pneu Sava Cargo C3 Plus. Ty byly, stejně jako nové Sava Avant 4 a Orjak 4, vyvinuty jak pro dálkovou dopravu, tak regionální užití tažných vozidel.  Díky širokému šestižebrovému běhounu s pěti klikatými drážkami nabízí dostatečný kilometrový proběh a výborné brzdné vlastnosti na mokrých vozovkách. Jsou vyráběny v rozměru 385/65R22.5.