Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Scania G 420 se stala vítězem tradičního "Tisícibodového testu".
Tradiční evropský prestižní „Tisícibodový test“ užitkových vozidel tentokrát zaměřili jeho organizátoři z německého odborného tisku na úsporné a levnější verze vozidel pro kamionovou přepravu.
Příslušné typy mají v sortimentu všichni výrobci evropské sedmičky. Do souboje však vyslaly své reprezentanty jen MAN (TGS 18 400 BLS-TS LX), Mercedes-Benz (Axor 1840 LS L-Hochdach), Scania (G 420 LA Highline) a Volvo (FM 410 Globetrotter). Hodnotitelé precizně a podrobně analyzovali a srovnávali parametry hnacích agregátů, převodných ústrojí, charakteristiky podvozků, pohodlí a ergonomické uspořádání pracovišť řidiče, vybavení interiérů, provozní efektivitu v čele se spotřebou paliva, bezpečnost, jízdní vlastnosti, pořizovací cenu, ale i řadu dalších detailů včetně subjektivních dojmů testovacích řidičů a v neposlední řadě také zůstatkové hodnoty.
V konečné bilanci z 1 000 možných bodů získala vítězná Scania 941 bod, druhé Volvo 932 body, třetí MAN 927 bodů a Mercedes-Benz 906 bodů. Z měřených parametrů Scania obstála (mimo jiné) nejlépe ve spotřebě paliva, dynamice ve stoupáních, formátu, přístupnosti a vybavení kabiny, vlastnostech/výkonu hnacího ústrojí...
Několik komentářů hodnotitelů na adresu Scanie:
Ve vydatných stoupáních potvrzuje Scania svůj titul krále silnic a udržuje odstup od vozů MAN, Mercedes a Volvo. Jediné slabé místo, které si Scania G 420 dovolí, jsou horší časy u pružnosti zrychlení z 65 na 85 km/h v nejvyšším stupni, což je jasný dluh dlouhému převodu rozvodovky. Ten ale celkově činí Scanii vítězem ve spotřebě...
Díky dlouhému převodu si Scania při rychlosti 85 km/h vystačí s pouhými 1
1 95 1 /min a dělá svému jménu i úsporné nápravě všechnu čest. Konkurentům Mercedesu a Volvu odnímá kolem 4 % a tahači MAN téměř 7 %. Ten si při rychlosti 85 km/h na dálnici pobrukuje na otáčkách 1 415 1 /m i n . Protože nákladní jízdní souprava, nehledě na výjimky, z větší části jezdí po dálnici rychlostí 85 km/h, nebo jen o málo vyšší, přičítá se spotřebě při částečném zatížení a hmotnosti v tisícibodovém testu větší význam, než spotřebě při maximálním zatížení. Výsledkem bude, že Scania vyhraje v hodnocení spotřeby s náležitým náskokem.Body celkově
|
Dosažitelné body
|
MAN TGS 18.400 LX |
Mercedes-Benz Axor 1840 LS
|
Scania G 420 LA Highline
|
Volvo FM 410 Globetrotter
|
Kabina |
185 |
161 |
157 |
169 |
165 |
Ovládání |
200 |
190 |
180 |
189 |
189 |
Výkonnost |
200 |
185 |
183 |
188 |
188 |
Ekonomika |
135 |
126 |
129 |
133 |
128 |
Produktivita |
160 |
154 |
144 |
151 |
147 |
Bezpečnost |
120 |
111 |
113 |
111 |
115 |
Celkem bodů |
1000 |
927 |
906 |
941 |
932 |