Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Scania zahájila provozní testy zadního deflektoru známého jako „lodní záď", který může snížit spotřebu paliva až od dvě procenta, což představuje roční úsporu až 1 200 litrů nafty a tří tun emisí CO2 u užitkového vozidla, které najezdí zhruba 200 000 km za rok.
Deflektor je instalován na standardní třínápravový návěs užívaný v evropské těžké dálkové přepravě. Délka soupravy se úpravou zvětší o 30 cm, což je ekvivalent mimořádné délky povolené pro záďovou instalaci zdvihacích zařízení nebo převoz nakládacích zařízení v souladu s direktivou Evropské unie 97/27 EC.
„Testy jsou omezeny na Švédsko a Dánsko, ale očekáváme rozhodující slovo příslušných orgánů Německa a Nizozemska pro formulaci a začlenění schvalovací položky do norem EU," konstatuje Anders Gustavsson, výkonný ředitel Scania Transport Laboratory (Scania Transportlaboratorium AB).
Dvouprocentní snížení spotřeby nepřináší jen snížení nákladů dopravního průmyslu, ale má také pozitivní vliv na životní prostředí. "U vozidel sloužících společnosti Transport Laboratory, která najezdí na 360 000 km ročně a spotřebují průměrně 26 l/100 km, to představuje roční úsporu 1 900 litrů a 5 000 kg CO2 na vozidlo a rok. Tato aerodynamická úprava je pozitivem jak pro ziskovost dopravního průmyslu, stejně jako pro životní prostředí a je rovnocenná výsledkům několika let vývoje motorů a podvozků vozidel," dodává Gustavsson.
Poslední návrhy předložené unii mohou zdokonalit nyní platnou direktivu 97/24 EC připuštěním provozu návěsů vybavených záďovými deflektory, které jsou o 30 cm delší.
„Tato řešení nezasahují neoprávněně do formátu nákladového prostoru a mohou být instalována také dodatečně na stávající vozidla. Ve světle toho doufám, že výrobce přípojných vozidel toto řešení zaujme natolik, že je začnou vyvíjet a instalovat. Tvoří jej velmi jednoduché technické řešení, které může rychle a jednoduše snížit provozní náklady dopravců a dopad na životní prostředí," konstatuje Gustavsson.
Společnost Transport Laboratory je pobočkou plně vlastněnou automobilkou Scania, která testuje a posuzuje charakteristiky vozidel a výkony v silniční dopravě nákladů. Její povinnosti zahrnují také přípravu a zdokonalování řidičů v technice jízd s důrazem na bezpečnost a efektivnost. Společnost odpovídá také za část dopravy komponentů Scania mezi výrobními a montážními závody. Její flotilu tvoří dvacet tahačů a sedmdesát návěsů.