Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Na výstavě Interschutz v Lipsku vystavuje v těchto dnech Scania šest vozidel prezentujících širokou variabilitu typů v sortimentu užitkových automobilů. Tato pružnost nabídky spojená s robustní konstrukcí a výbornou použitelností zajistila Scanii mimořádné postavení špičkového globálního dodavatele hasičských a záchranářských vozidel.
Scania vyrábí těžká užitková vozidla pro všechny druhy silniční dopravy dodávaná na trhy celého světa. Modulární koncepce umožňuje stavět typy pro zvláštní účely snadno na montážních linkách spolu s ostatní produkcí a z běžných konstrukčních prvků.
„Scania postupuje důsledně cestou využití celého spektra modulárních komponentů aby mohla stavět speciální vozidla v běžném montážním provozu," říká Hakan Lionell, produktový ředitel Scanie pro hasičská a záchranářská vozidla. „Shoda použitých prvků v sortimentu vozidel Scania však také usnadňuje dostupnost náhradních dílů a servisu v celém světě. To vše přináší vysokou úroveň dílenského zpracování, rychlé dodávky vozidel i vysokou míru provozní spolehlivosti."
Sortiment budek řidiče je mimořádně široký, zahrnuje 15 standardních verzí, když i kabina pro posádku Scania CrewCab a se sníženým nástupem Scania low-entry jsou montovány na lince spolu s ostatními a připraveny pro instalaci nástaveb přímo z montážní linky. Scania je vedoucím světovým výrobcem zdvojených budek řidiče (dodává více než 4 000 kusů ročně). Současná verze odpovídá plně normě EN 1846-2 v ergonomických požadavcích. Servisní síť Scania tvoří dnes 1 500 míst v celosvětovém měřítku. Nepřetržitý pohotovostní servisní systém je poskytován v drtivé většině zemí, stejně jako celonoční dodávky náhradních dílů. Dostupnost dílů, stejně jako servisu je zásadně usnadňována modulárním systémem Scania. Všechny díly a součásti jsou servisním technikům Scanie dobře známé i když jsou součástí speciálních vozidel.
Bezpečně, pružně a důvěryhodně
Budky pro posádku Scania CrewCab jsou nabízeny ve dvou délkách a s dvěma výškami střechy. Jako volitelné jsou k dispozici s širokými a robustními stupačkami pro posádku, které vyklápějí spolu s otevřením zadních dveří. Umožňují tak rychlý nástup a výstup posádky bez zdržení při příjezdu do cíle. Elektrické sklápění budky řidiče lze instalovat na přání, stejně jako nezávislou klimatizační jednotku pro zadní část kabiny. K dispozici je zadní lavicové sedadlo s třemi nebo čtyřmi místy a úložnými prostory pod ním. Budky řidiče Scania low-entry poskytují mimořádné nízko položenou podlahu a snadný vstup. Unikátní výhoda spočívá v rovinnosti podlahy umožňující stavbu žebříkových a letištních vozidel na standardních podvozcích bez nutnosti přestavby nosné struktury budek. Všechny budky řidiče, včetně prodloužených a snížených, jsou nárazově testovány ve shodě s normou ECE 29. Bezpečnostní pásy jsou samozřejmě instalovány na všech sedadlech. Předpínače pásů a airbagy pro řidiče jsou volitelným vybavením, stejně jako stabilizační soustava ESP. Elektronicky řízená brzdová soustava může být vybavena kotoučovými, nebo bubnovými brzdami. Vozidla mohou být na zakázku vybavena bezpečnostním zasklením.
Vlastní hnací řetězce
Hnací řetězce Scania tvoří řadové pětiválce a šestiválce poskytující 169 až 353 kW v různých emisních úrovních od Euro 3, Euro 4, Euro 5 až po EEV. Novou položkou této kategorie je lehký motor o objemu 9 300 cm3 typu 360 o výkonu 265 kW splňující limity EEV, který umožňuje minimalizovat hmotnost podvozku a může být spojen s lehkou samočinnou převodovku. Všechny motory mohou spalovat až stoprocentní bionaftu a typ 270 o výkonu 198 kW přizpůsobený pro alternativní palivo, směs nafty a etanolu. Převodovky Scania jsou k dispozici v provedení s osmi, devíti, dvanácti nebo čtrnácti stupni s přímým řazením nebo samočinným. K dispozici jsou také plně samočinná ústrojí Scania. V závislosti na typu převodovky jsou k dispozici i odlehčovací brzdy výfukové a retardéry.
Vozidla mohou být postavena ve všech konfiguracích podvozku až po pětinápravové s možností volby sestupného převodu jednoduchého nebo v nábojích kol. Některé typy mohou mít pohon všech kol.