Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Scania je již nyní připravena zahájit dodávky vozidel poháněných motory kompletně vyhovujícími novým evropským emisním limitům normy Euro 6, která bude zavedena od 31. 12. 2013.
Nové motory kombinují početnou řadu prvků nových technických řešení umožňujících radikální snížení úrovně emisí. Podíl oxidů dusíku a pevných částic byl snížen o řádově 80% ve srovnání se standardy současnými (Euro 5).
Motory Scania Euro 6 umožňují průbojným dopravcům připravit jejich vozidla na příští pravidla a investovat do „nejzelenějších“ vozidel na současném trhu. Budou schopni těžit z nejnižší míry zpoplatnění dálničního provozu a dalších finančních zátěží, které mnohde teprve budou zaváděny. Vozidla splňující nejpřísnější emisní limity budou mít také jednoznačně nejvyšší zůstatkovou hodnotu na současném trhu použitých vozidel.
„Jsme hrdi na to, že jsme byli schopni udělat tento zásadní krok ve vývoji dostupný našim zákazníkům již nyní. Nové motory jsou koncipovány pro dosažení stejných výkonů a provozní efektivnosti, jako jejich předchůdci kategorie Euro 5,“ říká Martin Lundstedt, výkonný viceprezident odpovědný za prodej a marketing.
Při vývoji motorů Euro 6, který Scania celý zvládla vlastními silami, byly uplatněny všechny nové technologie vyvinuté společností v posledních letech: recirkulaci výfukových plynů, proměnnou geometrii lopatek turbodmychadla, vysokotlaké vstřikování paliva soustavou common rail, selektivní katalytickou redukci i odlučovače pevných částic.
„Spolu s tím působí náš vlastní řídicí systém motorů a výfukové soustavy, který je nyní integrován do jediné soustavy“, říká Jonas Holsted, starší viceprezident pro vývoj hnacích řetězců.
Vývoj nové generace motorů a jejich technologie pro dosažení budoucí legislativní úrovně emisí si vyžádal pět let práce a investice o objemu 10 miliard švédských korun. Limity emisí podle Euro 6 začnou platit v Evropské unii a okolních zemích od 31. prosince 2012 pro uvádění nových vozidel do provozu a o rok dříve pro prodej nových vozidel. Euro 6 je prvním krokem k uskutečnění celosvětově sjednocených emisních limitů zahrnujících předpisy pro Severní Ameriku, Evropu i Japonsko umožňující koordinaci i vývoj standardů budoucích.