Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
SEAT využívá v šampionátu FIA World Touring Car Championship vozy vybavené motory TDI.
Motor, který má své kořeny ve známem agregátu 2.0 TDI PD (170 k), používaném například v Leónu FR, byl upraven pro závodní využití. Ponechán byl blok motoru a hlava válců sériového motoru, změněno bylo turbodmychadlo a převodovka. Přepracována byla i přední část vozu, kam byl zastavěn mezichladič stlačeného vzduchu. Turbodiesel je asi o 35 kg těžší než zážehový motor, takže pro optimální zatížení náprav byla přerozdělena také část hmotnosti vozu. SEAT Leon TDI WTCC Technická Data - Výchozí model - SEAT León 2.0 TDI FR. MOTOR - Turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec, příčně uložený, rozvod se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců, 16 ventilů. Zdvihový objem: 1.968 cm3 ;Vrtání x zdvih: 81 x 95,5 mm; Největší výkon: 280 k při 4.000 1/min ; Největší točivý moment : 450 N.m při 2.500 1/min; Mazání s mokrou klikovou skříní. PŘEVODY - Pohon předních kol; šestistupňová převodovka Hewland se sekvenčním řazením. Spojka: dvoulamelová. Diferenciál: mechanický se zvýšenou svorností. PODVOZEK - Přední náprava: vzpěry McPherson, vinuté pružiny, plynokapalinové tlumiče, stabilizátor. Zadní náprava: víceprvková náprava multi-link, vinuté pružiny, plynokapalinové tlumiče, stabilizátor. Řízení: hřebenové s posilovačem. BRZDY - Dvouokruhový hydraulický systém bez posilovače. Přední brzdy: čtyřpístkové třmeny, ocelové vnitřně chlazené kotouče o průměru 332 mm. Zadní brzdy: dvoupístkové třmeny, plné ocelové kotouče o průměru 280 mm. ROZMĚRY - Délka: 4.330 mm; Šířka: 1.849 mm; Rozvor: 2.600 mm; Minimální hmotnost: 1.170 kg (včetně řidiče)