Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Jízdní simulátor společnosti Toyota Motorsport GmbH (TMG) byl rozšířen o legendární závodní tratě a nové modely soutěžních vozů.
Jízdní simulátor TMG nyní zahrnuje i věrnou reprodukci závodního okruhu Circuit de la Sarthe o délce 13,629 km v Le Mans, stejně tak jako úplnou Severní smyčku (Nordschleife) okruhu Nürburgring o délce 20,81 km. Seznam okruhů simulátoru TMG byl rozšířen i o okruh Grand Prix v Hockenheimu a noční závody na městském závodním okruhu Marina Bay v Singapuru. Tím zahrnuje simulátor všechna hlavní místa konání závodů F1.
Díky tomuto výběru okruhů může TMG nabídnout svým zákazníkům zkušenosti na náročných závodních tratích, jako je např. Severní smyčka okruhu Nürburgring, a to v bezpečném prostředí i s možností opakování, nebo také získat cenné praktické zkušenosti s okruhy v Le Mans nebo Marina Bay, kde soukromé testování tratí vůbec není možné.
Jízdní simulátor byl původně vyvinut výhradně pro potřeby TMG jako konstrukční nástroj pro vozy Formule 1. Postupně byl rozšířen o čtyři různé virtuální modely závodních vozů, s možností věrně reprodukovat chování speciálů F1, GP2, Super GT a prototypu pro Le Mans.
Všechny závodní okruhy byly vytvořeny za pomoci přesného mapování laserem, kterým se nasnímá povrch trati s průměrným bodovým rozlišením 0,2 mm a výškovou přesností nepřesahující 1 mm. Všechny detaily těchto legendárních okruhů věrně zobrazuje panoramatická obrazovka s vysokým rozlišením a prostorovým záběrem 220°. Přesně zachyceny jsou i úhly jednotlivých obrubníků, nerovnosti povrchu závodní tratě nebo i vnější aspekty, jako např. přesné záběry krajiny nebo reklamy sponzorů.
Jízdní simulátor TMG využívá řídicí systém HIL (Hardware-In-the-Loop), díky kterému mohou zájemci zdokonalovat své dovednosti ve zcela realistickém prostředí, které je tak přesné, že např. simuluje frekvenci odskakování kol za všech rychlostí jízdy, zatímco konstruktéři mohou zkoušet nejrůznější nastavení a získávat okamžitou zpětnou vazbu od pilota.
Součástí přesného modelu pneumatik jsou i tepelné vlivy, což umožňuje přesnou simulaci odchylek ve vyvážení v rámci okruhu, za použití speciálních modelů vyvinutých kvůli přesné opakovatelnosti mezi okruhy a se zárukou porovnatelnosti nastavení za srovnatelných podmínek.
Aby zkušenosti za volantem byly dokonalé, včetně pocitů z pilotování závodního vozu, součástí jízdního simulátoru TMG je i kompletní karoserie vozu, buď v podobě monopostu formule, nebo vozu s uzavřeným kokpitem, upevněná na elektrohydraulické plošině.
Zájemci o jízdu na simulátoru mohou využít balíčky TMG upravené na míru zákazníkovi, včetně dalších rozšíření, jako je úplná podpora technických specialistů po dobu závodu nebo komplexní analýza získaných dat.