Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Jen dva měsíce po uvedení Saabu 9-5 Sedan se významně rozšířila nabídka pohonných jednotek o tři nové motory. Nový modelový rok 2011 přináší zcela nový vznětový turbomotor 2.0 litru o výkonu 190 k/140 kW, který je také v nabídce s uznávaným pohonem všech čtyř kol Saab XWD.
Paleta zážehových motorů je rozšířena o vysoce efektivní 180 k/132 kW turbo motor 1.6 litru, který dokládá strategii Saabu - rightsizing. Současně se jedná o cenově nejvýhodnější alternativu z palety benzinových motorů. Stejně tak byl uveden BioPower 2.0 litru o výkonu 220 k/162 kW, který může pro svůj provoz používat klasický benzin, nebo palivo E85 (85 % bioethanolu, 15 % benzinu), a to v jakékoli kombinaci.
Seznam prvků nadstandardní výbavy nového Saabu 9-5 je rozšířen o adaptivní tempomat, který bude na trh dodáván od počátku roku 2011. Stejně tak se rozšířila paleta barev na 11 odstínů.
Větší výkon s 2.0TTiD
Tento výkonnější, dvoustupňově přeplňovaný vznětový motor, produkuje točivý moment 400 N.m již při otáčkách 1 750 1/min. s maximálním výkonem 190 k/140 kW. Výsledkem je pružné zrychlení 80-120 km/h na pátý převodový stupeň za 8,4 s a zrychlení z nuly na 100km/h za necelých devět vteřin. Stejně působivá je kombinovaná spotřeba 6,0 l/100km a emise CO2 na úrovni 159 g/km. Sekvenční dvoustupňové přeplňování využívá kombinaci dvou různě velikých turbodmychadel s by-passovým ventilem, který usměrňuje proud výfukových plynů mezi oběma turbínami. Malé turbodmychadlo dodává plnicí tlak při nízkých otáčkách motoru nezávisle na jeho zatížení. Při středních otáčkách a vyšším zatížení poskytují plnicí tlak obě turbodmychadla, zatímco během vysokých otáček a vysokého zatížení je zapojeno pouze velké turbodmychadlo. Toto uspořádání poskytuje řidiči to nejlepší z „obou světů": okamžitý točivý moment při nízkých otáčkách motoru - díky nízké reakci malého turba - a vysoký výkon při vysokých otáčkách motoru, kdy je zapojeno velké turbodmychadlo. 2.0TTiD je dostupný pro všechny výbavy Linear, Vector a Aero a může být kombinovaný s pohonem všech čtyř kol Saab XWD. Saab tak poprvé využívá dieselový motor v kombinaci s tímto pokročilým pohonem. Všechny verze standardně používají ramena zadní nápravy ve tvaru písmene „H". Využívá dvojitě izolovaný sub-frame pro vyšší jízdní komfort a stejně tak redukuje vibrace pronikající do kabiny a zlepšuje jízdní stabilitu.
Rightsizing 1.6 turbo
Tento malý, vysoce výkonný 180k/132 kW motor je dokladem strategie Saabu - rightsizing. Výkon 112 k na jeden litr zdvihového objemu, jej řadí mezi nejvýkonnější sériově vyráběné motory ve své třídě. Takový výkon, opírající se o 230 N.m točivého momentu v rozmezí od 2 200 do 5 500 1/min. (včetně funkce overboost), umožňuje akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy. Spotřeba paliva a emise CO2 v kombinovaném cyklu činí 7,8 l/100km respektive 179 g/km. Tento motor je dostupný ve výbavách Linear a Vector s pohonem předních kol a stanovuje základní cenovou variantu v nabídce Saabu 9-5.
BioPower
Nový motor BioPower 2.0 litru, stejně jako čistě benzinová alternativa, využívá přímé vstřikování paliva a variabilní nastavování sacích a výfukových ventilů, jehož výsledkem jsou ještě příznivější hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a výkonu. Tento motor nabízí přínos pro životní prostředí, jelikož je schopný používat palivo E85 (85 % bioethanolu, 15 % benzinu), nebo benzin, a to v jakémkoli poměru. V obou variantách poskytuje maximálně 220 k/162 kW a točivý moment 350 N.m již při 2500 1/min. Tato motorizace je k dispozici jak s pohonem předních kol, tek i s pohonem všech čtyř kol Saab XWD.
Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go pro zvýšení jízdního komfortu
Tento prvek nadstandardní výbavy je k dispozici pouze s automatickou převodovkou a umožňuje řidiči zvolit konstantní cestovní rychlost a automaticky upravovat nastavenou rychlost tak, aby byla stále dodržena nastavená vzdálenost od před ním jedoucího vozidla. Systém může pracovat až do rychlosti 180 km/h. Adaptivní tempomat poskytuje pohodlnější a méně stresující řízení, zejména v pomalu jedoucích kolonách a situacích, kdy je velmi silný provoz. Řidič si může vybrat jednu ze tří variant rozestupu od před ním jedoucího vozidla. Radarový senzor umístěný v přední masce vozidla vysílá paprsek pro měření vzdálenosti od před ním jedoucího vozidla. Pokud se tato vzdálenost zmenší, změní se množství dodávaného paliva nebo se aktivuje brzdění motorem. Jakmile se prostor před vozidlem opět uvolní, vozidlo akceleruje až do předem nastavené rychlosti. Pokud situace vyžaduje aktivní brzdicí účinek, zazní výstražné zvukové znamení a vizuální varování, které upozorní řidiče, aby přijal náležité opatření. Adaptivní tempomat bude na trh dodáván od počátku roku 2011 a bude vyžadovat kombinaci se Saab Pilot Head-Up-Displayem.