Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Největší česká automobilka dosáhla v 1. pololetí nového prodejního rekordu a růstu hospodářského výsledku.
Škoda Auto dodala zákazníkům 378,7 tis. vozů, což odpovídá nárůstu o 49,1 tis. vozů (+14,9 %) oproti stejnému období předchozího roku. Provozní výsledek za první pololetí 2010 dosáhl 5,9 mld. korun, což ve srovnání s loňskem znamená zlepšení o 1,7 mld. korun (+40,6 %). Zvýšení dodávek bylo způsobeno především růstem na čínském trhu. Tam bylo prodáno 84,1 tis vozů (+82,3 %). V západní Evropě bez Německa se rovněž podařilo dosáhnout růstu (117,3 tis. prodaných vozů, +34,5 %). V Německu prodeje po doběhnutí ekologické prémie podle očekávání klesly (58,0 tis. prodaných vozů, -33,8 %). V České republice se s 30,4 tis. vozy (+16,6 %) rovněž podařilo výrazně zvýšit prodej. Obzvlášť pozitivně se vyvíjel zájem o modelové řady Superb (+149,6 %), Yeti (+>500 %) a Octavia (+20,0%).
Tržby skupiny Škoda Auto se v 1. pololetí 2010 zvýšily na 109,7 mld. korun (+22,3 %). Provozní výsledek ve výši 5,9 mld. korun znamená v porovnání se stejným obdobím roku 2009 zlepšení o 1,7 mld. korun (+40,6 %). Růst výsledku byl vedle zvýšení odbytu (298,2 tis. vozů; +13,6 %) způsoben i pozitivním modelovým mixem, pokračující optimalizací nákladů a pozitivními efekty směnných kursů.
„Potěšující výsledek v počtu prodaných vozů v 1. pololetí 2010 byl způsoben na jedné straně převážně pozitivním vývojem celkového trhu, na druhé straně však vedla k získání větších tržních podílů i rozšířená modelová paleta značky Škoda. Škoda navíc profitovala zvláště z dynamického vývoje v Číně. Dosažený výsledek se vyvíjel náležitě pozitivně," řekl Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, a dodal: „Pro druhé pololetí je na pozadí ekonomické nejistoty na mnoha trzích a po doběhnutí státních dotací třeba počítat se zdrženlivějším vývojem. Za celý rok 2010 však očekáváme výrazné zlepšení prodeje a finančního výsledku."
Leden - červen | 2010/2009 | |||||||
MJ | 2010 | 2009 | Změna v % | |||||
Dodávky zákazníkům | tis. vozů | 378,7 | 329,6 | 14,9 | ||||
Odbyt* | tis. vozů | 298,2 | 262,4 | 13,6 | ||||
Výroba | tis. vozů | 289,3 | 247,1 | 17,1 | ||||
Počet zaměstnanců *** | osob | 25 840 | 27 257 | -5,2 | ||||
Tržby celkem | mil. Kč | 109 707 | 89 696 | 22,3 | ||||
Hrubý zisk | mil. Kč | 13 557 | 10 493 | 29,2 | ||||
Provozní výsledek | mil. Kč | 5 855 | 4 163 | 40,6 | ||||
Zisk před zdaněním | mil. Kč | 5 521 | 3 172 | 74,1 | ||||
Zisk po zdanění | mil. Kč | 4 766 | 2 736 | 74,2 | ||||
Investice (vč. nehmotných výsledků vývoje) | mil. Kč | 1 682 | 4 858 | -65,4 | ||||
Peněžní toky z provozní činnosti | mil. Kč | 12 573 | 15 688 | -19,9 | ||||
Čistá likvidita | mil. Kč | 38 751 | 26 345 | 47,1 | ||||
*) odbyt zahrnuje vozy dodané dceřinými společnostmi SAS a SAIPL | ||||||||
**) výroba zahrnuje vozy VW a Audi vyrobené dceřinou společností SAIPL | ||||||||
***) fyzický stav zaměstnanců k 30. 6. 2010 včetně agenturního personálu |