Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
                                   
                                   
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
                                   
                                   
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
        
    	 Škoda Auto dokázala v uplynulém roce i přes výrazně zostřené rámcové podmínky dále zvýšit prodej vozů. 
„V roce 2008 jsme opět dosáhli prodejního rekordu a podařilo se nám dále posílit svou pozici na trhu," řekl Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto. Dodávky zákazníkům byly s 674 530 vozy o 7,1 %, tedy o 44 498 vozů vyšší než v roce 2007. Regiony a trhy s nejsilnějším růstem přitom byly střední a východní Evropa a Asie: Čína (+117 %), Rusko (+84,2 %), Indie (+31,9 %) a Ukrajina (+25,2 %).
K dobrým prodejním výsledkům přispěly především modely Octavia (včetně vozu Octavia Tour) s 344 857 vozy (+11,3 %) a Fabia s 246 561 vozy (+5,9 %). Největší přírůstek oproti předchozímu roku byl s 24,9 % na 25 645 vozů zaznamenán u modelu Superb. Druhou generaci tohoto modelu uvedla Škoda Auto v roce 2008 na trh jako svou nejdůležitější novinku. Model Roomster se s 57 467 prodanými vozy nacházel o 13,8 % pod úrovní předchozího roku.
Celosvětová finanční krize, pokles celkových trhů a především negativní vývoj české koruny vůči všem významným měnám (euru, americkému dolaru, ruskému rublu, britské libře) měly v roce 2008 značný vliv na výsledky společnosti Škoda Auto. I přes pozitivní vývoj počtu prodaných vozů, zůstaly finanční ukazatele pod úrovní předchozího roku.
Rentabilita kapitálu s hodnotou 15,1% opět pokryla náklady na kapitál, a překonala tím vlastní požadavek na minimální zhodnocení ve výši 9%. V roce 2007 činila rentabilita kapitálu ještě 22,5%, což znamená pokles o 7,4 procentního bodu. Provozní výsledek byl s 13,6 mld. Kč o 6,2 mld. Kč (-31,2 %) nižší než v předchozím roce, kdy dosáhl 19,8 mld. Kč. Výsledek před zdaněním zaznamenal pokles o 6,5 mld. Kč na 13,4 mld. Kč (-32,6 %). Tržby dosáhly hodnoty 200,2 mld. Kč a byly tak pod úrovní předchozího roku (222,0 mld. Kč, tj. -9,8 %). Tržby byly tvořeny vozy (87,7 %), originálními díly a příslušenstvím (7,4 %), dodávkami dílů do podniků koncernu Volkswagen (3,2 %) a tržbami za ostatní zboží a služby (1,7 %). Škoda Auto zůstala i v roce 2008 nejvýznamnějším vývozcem České republiky s podílem 6,7 % na celkovém vývozu země. V roce 2008 činily investice skupiny zhruba 14,6 mld. Kč (+2,1 %). Těžiště investiční činnosti spočívalo v obnově a rozšíření palety produktů (Superb, Octavia, Yeti a modelová řada GreenLine) a v dokončení nového technologického centra v Mladé Boleslavi.
„Rok 2008 byl pro společnost Škoda Auto velmi obtížným rokem. Pouze negativní vývoj české koruny vůči všem relevantním měnám, zejména vůči euru a americkému dolaru, zatížil náš provozní výsledek v porovnání s rokem 2007 částkou 6,3 mld. Kč. Jinak vyjádřeno lze říci, že Škoda Auto by, přes dopady finanční krize na celkové trhy a přes jiné negativní makroekonomické faktory, v roce 2008 dosáhla lepšího výsledku než v roce 2007, kdyby se česká koruna udržela na průměrné úrovni roku 2007. Naše rychlá reakce na klesající poptávku a především naše důsledná nákladová kázeň nám pomohly zachovat si svou finanční stabilitu," komentoval Holger Kintscher, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast ekonomie, situaci a příčiny vývoje hospodářských výsledků. Obchodní vyhlídky na rok 2009 však nadále zůstávají nejisté a zatížené značnými riziky. Spolehlivá prognóza na rok 2009 je z důvodu aktuální ekonomické situace téměř nemožná. „Čeká nás krajně složité období," zdůraznil Holger Kintscher.
„Vedle četných výzev nabízí rok 2009 pro značku Škoda i množství příležitostí. Teprve před nedávnem jsme představili pátou modelovou řadu značky, vůz Škoda Yeti. S dalšími produkty, jako je Superb Combi, svůj produktový program v dalším průběhu roku dále rozšíříme a posílíme. Půjdeme rovněž dále cestou internacionalizace skupiny Škoda Auto a budeme zde cíleně rozšiřovat své aktivity. Velmi kladným signálem jsou pro nás aktuální úspěchy modelu Fabia a stav našich objednávek, jejichž množství je nad úrovní loňského roku," shrnul Reinhard Jung současný vývoj.
  | MJ  | 2008  | 
  | 2007  | 2008/2007 změna v %  | |||
Dodávky na zákazníky  | tis. vozů  | 675  | 630  | 7,1  | ||||
Odbyt*  | tis. vozů  | 626  | 620  | 1,0  | ||||
Výroba**  | tis. vozů  | 607  | 623  | -2,6  | ||||
Počet zaměstnanců ***  | osob  | 26 695  | 29 141  | -8,4  | ||||
Tržby celkem  | mil. Kč  | 200 182  | 221 967  | -9,8  | ||||
Hrubý zisk  | mil. Kč  | 28 659  | 36 493  | -21,5  | ||||
Provozní výsledek  | mil. Kč  | 13 620  | 19 784  | -31,2  | ||||
Zisk před zdaněním  | mil. Kč  | 13 376  | 19 860  | -32,6  | ||||
Zisk po zdanění  | mil. Kč  | 10 818  | 15 982  | -32,3  | ||||
Investice (vč. nehmotných výsledků vývoje)  | mil. Kč  | 14 556  | 14 256  | 2,1  | ||||
Peněžní toky z provozní činnosti  | mil. Kč  | 14 206  | 28 454  | -50,1  | ||||
Čistá likvidita  | mil. Kč  | 18 272  | 27 403  | -33,3  | ||||
*) odbyt zahrnuje vozy ostatních značek koncernu VW dodaných dceřinými společnostmi SAS a SAIPL  | ||||||||
**) výroba zahrnuje vozy ostatních značek koncernu VW vyrobené dceřinou společností SAIPL  | ||||||||
***) fyzický stav zaměstnanců k 31.12.2008 včetně agenturního personálu  | ||||||||
Skupina Škoda Auto se skládá z mateřské společnosti ŠKODA AUTO a.s. a jejích plně konsolidovaných dceřiných společností: ŠkodaAuto Deutschland GmbH, ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o., Škoda Auto Polska S.A., Škoda Auto India Private Ltd. a podniku OOO VOLKSWAGEN Rus, který je konsolidován metodou ekvivalence.