Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Škoda Auto potvrdila pozici nejsilnějšího hráče v segmentu osobních automobilů v ČR.
Škoda Auto dodala v České republice svým zákazníkům v roce 2009 celkem 56 504 vozů a potvrdila tak vedoucí pozici na trhu v segmentu osobních a užitkových vozů. V krizovém roce, kdy celkový trh v České republice poklesl ve srovnání s rokem 2008 o více než 22 000 vozů (-11,1 %*), to znamená tržní podíl přibližně 31,2 %*. Zájem o vozy Škoda v průběhu roku neustále rostl, jen za poslední čtvrtletí bylo na český trh dodáno o 25 % více než loni. V součtu za celý rok poklesly dodávky zákazníkům v ČR o 2,6 % (-1 497 vozů), což je výrazně menší pokles než propad celkového trhu.
Nejprodávanější modelovou řadou Škoda v roce 2009 v ČR byla Octavia s 24 951 prodanými vozy. Stala se tak poprvé od roku 2000 nejprodávanějším modelem společnosti v ČR, když překročila loňské výsledky o 18,5 %.
Prodejní výsledky za rok 2009 komentoval vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jan Hurt: „Přes stagnaci a propad na začátku roku, a to v důsledku celosvětové hospodářské krize, se nám zejména v 2. polovině roku 2009 podařilo navýšit objemy prodeje a potvrdit stabilní pozici ve středoevropském regionu. Reálný výsledek registrací vozů v ČR ovlivnilo i zavedení tzv. „šrotovací prémie" a následný odliv vozidel do okolních států EU. Vylepšit nepříznivou situaci na domácím trhu z počátku roku nám pomohla především důsledná produktová ofenziva. V průběhu roku 2009 jsme představili omlazené verze modelových derivátů Octavia RS a Scout, zahájili jsme prodej prvního českého SUV - modelu Yeti, který se krátce po svém uvedení na trh stal nejprodávanějším vozem ve své třídě. V závěru roku 2009 jsme uvedli na trh nový Superb Combi. Máme před sebou velice těžký rok, přesto věříme v oživení budoucích prodejů. I nadále budeme českým zákazníkům nabízet atraktivní vozy za férové ceny. Aktuálně to potvrzuje například nová prodejní akce pod názvem: Vystartujte včas! Ta umožňuje získat na začátku roku vozy Škoda v modelových řadách Fabia, Roomster, Octavia Tour, Octavia i Yeti za výrazně lepších podmínek než doposud. Úspory u jednotlivých modelů činí až 186 000,- Kč, například model Fabia je nyní k dostání už za 199 900,- Kč".
Loňské prodejní výsledky značky Škoda na domácím trhu prospějí rovněž životnímu prostředí. V rámci projektu: "Za každé prodané auto v České republice jeden zasazený strom", vysadí Škoda Auto přesně 56 504 sazenic stromků ve vybraných lokalitách v ČR.
Dodávky vozů Škoda zákazníkům v České republice
Ukazatele | 2009 | 2008 | 2009/2008 | D 2009/2008 |
Celkový počet prodaných vozů | 56 504 | 58 001 | -1 497 | D-2,6% |
Tržní podíl | 31,2%* | 28,5% | 2,7%* | D9,5%* |
Celkový trh s vozy | 181 000* | 203 647 | -22 647* | D-11,1%* |
*/ odhad