MotorInfo

Škoda - nejlepší květen v historii

9.6.2011 21:50
Škoda - nejlepší květen v historii

Automobilka Škoda nadále udržuje vysoké tempo, v květnu 2011 se oproti předchozímu roku opět podstatně zlepšila.

Se 78 100 vozy, dodanými zákazníkům, vzrostly celosvětové prodeje oproti stejnému měsíci předcházejícího roku o 19,5 procenta (květen 2010: 65 300 vozů). Česká automobilka tak dosáhla nejlepšího květnového výsledku ve své historii. V Rusku a ve Švýcarsku bylo navíc dosaženo nového měsíčního prodejního rekordu. Kumulativně prodala Škoda v prvních pěti měsících tohoto roku 373 400 vozů (leden – květen 2010: 307 400 vozů), což představuje nárůst o 21,5 procenta.

Na celkově klesajícím českém trhu prodala Škoda v květnu 4 800 vozů. Nejžádanějšími modely značky Škoda na domácím trhu byly s velkým náskokem Octavia a Fabia.

Vysokých přírůstků dosáhla značka v květnu na trzích střední a východní Evropy. V Polsku vzrostly prodeje o 16,4 procenta, na Ukrajině o 60,7 procenta. V západní Evropě se Škoda v květnu zlepšila o 18,0 procent, oproti uplynulému roku vzrostly prodeje na 34 400 vozů. Ve Švýcarsku dosáhla značka s 1 600 vozy (plus 37,3 procenta) nového měsíčního prodejního rekordu. Také v dalších západoevropských zemích zaznamenala Škoda vysoké dvojciferné růsty. V této souvislosti lze vyzdvihnout Švédsko (plus 32,7 procenta), Belgii (plus 56,6 procenta) a Nizozemí (plus 72,9 procenta).

S nezměněnou dynamikou se Škoda vyvíjí na růstových trzích Ruska, Indie a Číny. V Rusku dosáhla značka s nárůstem 39,4 procenta a 6 100 prodanými vozy nejlepšího květnového výsledku v historii a třetího nejlepšího měsíčního výsledku v řadě. Také v Číně se Škoda v květnu podstatně zlepšila. Dodávky vzrostly o 31,3 procenta na 18 600 vozů (květen 2010: 14 200 vozů). V Indii dosáhla značka v květnu nárůstu oproti uplynulému roku o 23,6 procenta a prodala 1 900 vozů. Mezi zákazníky na indickém subkontinentu je žádaný především model Fabia.

Pozitivně se v květnu vyvíjely i další mimoevropské trhy: mezi nimi zejména Austrálie (plus 43,7 procenta), Turecko (plus 20,1 procenta) a Izrael (plus 23,6 procenta).

Dodávky zákazníkům v květnu 2011 (modely značky ŠKODA v porovnání s květnem 2010):

Octavia (32 600 vozů/plus 21,0 procent), Fabia (23 400 vozů/plus 24,6 procenta), Superb (10 900 vozů/plus 18,5 procenta), Yeti (6 600 vozů/plus 55,8 procenta), Roomster (3 300 vozů/plus 19,9 procenta).