MotorInfo

Škoda udržuje růst prodejů

24.5.2010 19:35
Škoda udržuje růst prodejů

Růst celkových prodejů největší české automobilky Škoda Auto pokračoval i v měsíci dubnu. Počet dodaných vozů zákazníkům tak od začátku roku vzrostl na 242 078 vozů, tedy o 18,6 %. Jen v měsíci dubnu bylo s 63 177 prodanými vozy v porovnání s dubnem 2009 dosaženo nárůstu o 3,5 %.

Největší podíl na rostoucích prodejích české automobilky nese čínský trh. Dodávky za duben zde činily 12 108 vozů. To znamená 31,4 % nárůst proti stejnému období loňského roku. Velice dobře se vyvíjely i jiné trhy značky Škoda. V zámořských regionech se podařilo zvýšit odbyt o 65,6 %, ve východní Evropě i přes složitou situaci na trzích o 7,7 %. Také v západní Evropě bez Německa se Škoda v porovnání s uplynulým rokem zlepšila o 38 %.

Významný nárůst prodejů zaznamenala značka na domácím trhu. Zákazníkům v České republice během dubna dodala 5 604 vozů, tedy o 24 % více, než loni. Nejvýznamněji přitom v tomto měsíci rostl prodej modelu Škoda Octavia Combi Tour, pro který se rozhodlo 754 zákazníků. V loňském roce to přitom bylo jen 185. Dubnový podíl značky Škoda na domácím trhu vzrostl na 36,59 %.

Po Číně zůstává pro značku Škoda nejvýznamnějším odbytištěm Německo. Česká automobilka ve čtvrtém měsíci dodala německým zákazníkům 10 199 vozů. „V porovnání s výjimečným rokem 2009, ovlivněným šrotovací prémií, sice odbyt za první čtyři měsíce 2010 o 35 % poklesl, ale ve srovnání s posledním "normálním" rokem 2008 se značce Škoda podařilo svou pozici v období od ledna do dubna 2010 zvýšit o 7 % na 43 268 vozů a uhájit tak pozici jedničky mezi importéry v Německu," řekl Reinhard Fleger, člen představenstva pro prodej a marketing.

Za uplynulý měsíc duben byla nejprodávanějším modelem značky Škoda Octavia (25 111 vozů; tj. -0,6 %), dále pak Fabia (19 261 vozů; -18,1 %), Superb (8 499 vozů; +163,2 %), Yeti (4 334 vozů), Octavia Tour (3 459 vozů; -20,8 %) a Roomster (2 513 vozů; -46,2 %).