Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Automobilka Škoda stojí před novým obdobím růstu a chce v následujících letech výrazně posílit svou pozici zejména na mezinárodních trzích.
Nová expozice značky Škoda na šanghajském autosalonu 2011podtrhuje cílevědomost značky a zdůrazňuje význam čínského trhu jako největšího odbytiště české automobilky v současné době. Vedle aktuální palety modelů prezentuje ŠKODA v Asii poprvé designovou studii VisionD s prvky moderní designové architektury budoucích modelů a modernizovaným logem značky. Dalším významným exponátem na stánku značky ŠKODA o rozloze více než 1 400 m2 je Škoda Octavia Green E Line. Koncept elektromobilu představuje inovační schopnosti výrobce v oblasti alternativních pohonů.
Škoda chce v rámci Růstové strategie 2018 na čínském trhu dále rozvíjet úspěšný trend i v nadcházejícím roce. Za tímto účelem hodlá v Číně posílit ještě více lokální aktivity. V roce 2013 proto bude zahájena výroba kompaktního SUV Yeti i v Číně. Současně se má zvýšit hustota prodejní sítě ze současných zhruba 100 dealerství na přibližně 400 obchodních míst. Díky těmto opatřením plánuje Škoda výrazně posílit úlohu vstupní značky v Číně a na ostatních růstových trzích.
Značka Škoda nikdy ve své historii neprodala celosvětově tolik automobilů jako v roce 2010. Prodej 762 600 vozů znamená v porovnání s rokem 2009 nárůst o 11,5 procenta.
Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland, předseda představenstva společnosti Škoda, vyjadřuje velkou spokojenost: „Škoda v roce 2010 odvedla vynikající výkon. Naše prodeje rostly dvojciferným tempem. Právě náš vývoj v Číně, kam jsme vstoupili teprve před čtyřmi roky, mohl v této míře očekávat jen málokdo.“ V prvních třech měsících roku 2011 pokračuje pozitivní vývoj nezměněným způsobem dál. Celosvětové prodeje značky Škoda tak mohly od ledna 2011 do března 2011 vzrůst o 21,4 % oproti stejnému období v loňském roce. V Číně posílila Škoda v prvním čtvrtletí o 27,4 % a dohromady prodala 54 400 vozů.
Šéf podniku považuje dobré výsledky minulého roku za vynikající výchozí pozici pro další růst značky v příštích letech: „V rámci nové Růstové strategie ŠKODA naše prodeje minimálně zdvojnásobíme a v roce 2018 chceme po celém světě prodat minimálně 1,5 milionu vozů.”
Více než polovinu odbytu chce automobilka v budoucnosti realizovat mimo Evropu. K tomu se v příštích letech podstatným způsobem rozšíří paleta modelů. „Na důležitých světových trzích se chceme stát měřítkem, co se týče vozů orientovaných na prostor, na nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty a na chytrá řešení,” zdůraznil Vahland.
Ke konci desetiletí počítá šéf automobilky Škoda s nárůstem celosvětového trhu s osobními automobily na zhruba 85 milionů jednotek, z toho jen v Číně na více než 20 milionů za rok. „Konkurenční boj bude narůstat, ale my jsme ve vynikající výchozí pozici. Škoda v Číně disponuje atraktivními, pro místní trh upravenými modely, hustou obchodní sítí a širokou podporou ze strany koncernu Volkswagen. Dodatečně profitujeme z vysokého podílu místní výroby a úzké spolupráce s místními obchodními partnery a organizacemi.“
Za důkaz výkonnosti podniku v Číně považuje Škoda mimořádně úspěšný rozvoj v uplynulých čtyřech letech. S výrobou modelu Octavia ve společnosti Shanghai Volkswagen v roce 2007 zahájila značka své aktivity na místním trhu. Krátce na to následovalo zahájení výroby modelů Fabia a Superb. Koncem roku 2010 pak byla podepsána dohoda o licenční výrobě modelu Yeti jako čtvrté modelové řady Škoda vyráběné v Číně. „Tato úspěšná historie ukazuje potenciál našeho podniku na nejdynamičtěji se rozvíjejícím trhu světa. Na to navážeme v dalších letech s investicemi do trhu i produktů,“ vysvětluje Winfried Vahland.