Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Skupina PSA Peugeot Citroën ohlásila za první pololetí roku 2010 dobré výsledky ve všech divizích a naznačila také další strategický rozvoj v Číně.
Nárůst příjmů skupiny činí za první pololetí letošního roku 20,8 %, bylo je dosaženo díky úspěchu nových modelů, získáním podílů na trhu a díky příznivé světové poptávce. Skupina ohlásila návrat k pozitivnímu běžnému provoznímu zisku ve výši 1 137milionů € oproti ztrátě 826milionů € vprvním pololetí roku 2009. Výrazné zvýšení běžného provozního zisku automobilové divize na 525 milionů €, oproti ztrátě 904 milionů € vprvním pololetí roku 2009. Přínos výkonnostního plánu skupiny ke zlepšení běžného provozního zisku ve výši 854 milionů €. Čistý zisk pro skupinu: 680 milionů €. Čína: výrazné zlepšení rentability v DongFeng Peugeot Citroën Automobile a podpis dohody o společném podniku se společností Chang'an (podmíněno schválením).
v milionech eur | Rok 2009 | 1. pol. 2009 | 1. pol. 2010 |
Příjmy | 48 417 | 23 497 | 28 394 |
Hospodářský výsledek z provozní činnosti | (689) | (826) | 1 137 |
Běžná provozní marže | -1,4 % | -3,5 % | 4,0 % |
Jednorázový provozní zisk | (727) | (506) | (69) |
Provozní zisk | (1 416) | (1 332) | 1 068 |
Čistý zisk pro skupinu | (1 161) | (962) | 680 |
Čistý zisk na akcii (v eurech) | (5,12) | (4,24) | 3,00 |
Předseda představenstva PSA Peugeot Citroën Philippe Varin tyto výsledky okomentoval takto:
„Skupina je dnes na cestě k trvalému obnovení ziskovosti. Dobré výsledky prvního pololetí odrážejí nárůst podílů na trhu a dopad výkonnostního plánu. Věříme nyní, že jsme schopni dosáhnout toho, aby do roku 2015 tvořily mimoevropské prodeje polovinu všech prodejů, oproti třetině, kterou představovaly na počátku roku 2010."
Perspektivy
Skupina očekává, že v roce 2010 dojde na evropském automobilovém trhu k poklesu o 7 %, v Číně se očekává dvouciferný růst a v Latinské Americe výrazný jednociferný nárůst. Navzdory obtížnějším podmínkám na trhu a běžným sezónním výkyvům, které se očekávají po zbytek roku, by měla automobilová divize dosáhnout téměř rovnováhy. Skupina proto očekává běžný provozní zisk ve výši přibližně 1,5 miliard eur.
Konsolidované výsledky
U všech činností bylo dosaženo výrazného nárůstu hospodářského výsledku z provozní činnosti.
V prvním pololetí roku 2010 došlo k výraznému poklesu jednorázových provozních nákladů v důsledku významných racionalizačních opatření a poklesu ceny aktiv, k nimž došlo v prvním pololetí roku 2009 v automobilové divizi a ve Faurecii.
Tento nárůst způsobily úroky vládní půjčky, které byly částečně vykompenzovány snížením nákladů na financování společnosti Faurecia.
Této daně bylo dosaženo díky návratu skupiny k ziskovosti.
Výsledky jednotlivých divizí
Automobilová divize
V milionech € | Rok 2009 | 1. pololetí 2009 | 1. pololetí 2010 |
Příjmy | 38 265 | 18 658 | 21 174 |
Hospodářský výsledek z provozní činnosti | (1 257) | (904) | 525 |
Konsolidovaná provozní marže, v % obratu | -3,3 | -4,8 | 2,5 |
Výsledek před zdaněním | (1 820) | (1 326) | 459 |
Příjmy automobilové divize vzrostly v prvním pololetí roku 2010 o 13,5 % na 21 174 mil. €. Příjem z prodeje nových aut se zvýšil o 14,7 % a dosáhl 15 820 mil. €, oproti 13 797 mil. € v prvním pololetí 2009, a to díky rekordním prodejům v tomto období. Tento výsledek ilustruje solidní potenciál dynamiky značek Peugeot a Citroën, které dosáhly zvýšení podílu na evropském trhu z 13,7 % na 14,5 %.
Strategický rozvoj v Číně
Provozní výsledek v Číně se v prvním pololetí 2010 výrazně zlepšil. Zrychlení výkonnostního plánu společnosti DongFeng Peugeot Citroën Automobile se odrazilo ve výrazném nárůstu prodeje a zisků. Prodej vozů se zvýšil o 50 % a dosáhl 176 000 kusů, čistý zisk pro skupinu činil 97 mil. €. Skupina nedávno uzavřela dohodu o založení společného podniku se společností Chang'an Automobile. Dojde-li ke konečnému schválení ze strany příslušných orgánů, které se očekává na konci roku 2011, umožní tento druhý společný podnik v Číně skupině rozvíjet zde prodej svých lehkých užitkových vozů a společnosti Citroën to umožní uvést na čínský trh vozy řady DS.
Faurecia
V milionech € | Rok 2009 | 1. pololetí 2009 | 1. pololetí 2010 |
Příjmy | 9 292 | 4 380 | 6 826 |
Hospodářský výsledek z provozní činnosti | (92) | (187) | 217 |
Konsolidovaná provozní marže, v % obratu | -1,0 | -4,3 | 3,2 |
Výsledek před zdaněním | (417) | (361) | 112 |
Gefco
V milionech eur | Rok 2009 | 1. pololetí 2009 | 1. pololetí 2010 |
Příjmy | 2 888 | 1 395 | 1 716 |
Hospodářský výsledek z provozní činnosti | 102 | 7 | 122 |
Banque PSA Finance
V milionech € | Rok 2009 | 1. pololetí 2009 | 1. pololetí 2010 |
Čisté bankovní příjmy | 943 | 470 | 505 |
Výsledky | 1 823 | 915 | 919 |
Hospodářský výsledek z provozní činnosti | 498 | 244 | 269 |
Finanční situace
Toto snížení je důsledkem vytvoření volných hotovostních prostředků (free cash flow) ve výši 341 mil. €, kdy nárůst hotovosti z provozní činnosti (operating cash flow) ve výši 1 771 mil. € více než pokryl investice a kapitalizované výdaje na výzkum a vývoj s (1 201 mil. €). Skupina si i v krizi udržela svou úroveň investic a výdajů na výzkum a vývoj, aby podpořila svou produktovou dynamiku a technologický vývoj.
Rozvaha průmyslových a obchodních podniků zůstává s likvidními prostředky ve výši 10,4 miliard eur k 30. červnu 2010 solidní. Vlastní jmění se ke 30. červnu 2010 zvýšilo o 1 398 mil. € a dosáhlo 13 845 mil. €, tzn. míra zadlužení činí 12,5 % oproti 16 % na konci roku 2009.