Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost SkyToll, která provozuje mýtný systém a vybírá mýto na Slovensku, předložila nabídku na provoz mýtného systému i v České republice.
V tuto chvíli se totiž roztáčí kola výběru provozovatele mýtného systému na silnicích I. třídy v České republice. V současnosti u nás provozuje mýtný systém společnost Kapsch, která vybírá pro stát mýto na dálnicích, a to za pomoci mikrovlnného systému. SkyToll provozuje mýtný systém na Slovensku za využití satelitního systému. V současnosti je na Slovensku zpoplatněno 575 km dálnic a necelých 1 800 kilometrů silnic I. třídy. V České republice máme v současnosti zpoplatněných 1 120 km dálnic a zhruba 180 km silnic I. třídy a rychlostních komunikací. A protože Ministerstvo dopravy ČR dalo zadání na rozšíření výběru mýta na našich silnicích I. třídy a výhledově i na silnicích nižších tříd, je jasné, že se pomalu rozhořívá boj o tento lukrativní byznys.
SkyToll nabízí využití satelitního systému, který je oproti mikrovlnnému systému pružnější a rychlejší při zavádění. Mikrovlnný systém využívá mýtných bran, které je potřeba přes složitý schvalovací proces postavit za využití určitého množství betonu a železa a pak také je nutné brány udržovat. Satelitní systém využívá pro svůj provoz především dat - zjednodušeně řečeno obdobných, tak jak je známe z obyčejné navigace. Tento systém tak je možné rychleji upravit, připravit k provozu apod. Podle zástupců společnosti SkyToll je tato společnost již dnes připravena zavést také tzv. hybridní systém, tedy že její jednotky umístěné ve vozidlech a odečítající průjezd zpoplatněným úsekem mohou pracovat jak se systémem mikrovln, tak i se satelitem. Výhodou je možnost projetí všech zpoplatněných úseků s jednou palubní odečítací jednotkou ve vozidle, ať je na nich systém jakýkoliv, a to například i v různých zemích (tedy v tomto případě především na Slovensku a případně i v ČR)
SkyToll při své prezentaci na tiskové konferenci uvedl, že je připraven zavést takovýto systém v České republice řádově v měsících na 5 500 km silnic I. tříd a na 3 600 km silnic II. a III. třídy za mnohem nižší cenu, než podle dostupných informací nabízí konkurence. Tato částka v nabídce Skytoll dosahuje hodnoty 3,6 miliardy Kč. Zda je zavedení systému od společnosti SkyToll výhodnější než od ostatní konkurence (podle posledních zpráv se do tendru zatím hlásí více než šest dalších zájemců, a to včetně již zmiňované společnosti Kapsch), rozhodne pravděpodobně expertní komise ministerstva. Každopádně je potřeba si uvědomit, že mýto je svým způsobem další z daní, kterou stát vybere, a tak je potřeba především ohlídat to, aby se tyto finance vybíraly co nejefektivněji, za co nejmenších nákladů a pak se také vracely zpět do zlepšení silniční sítě, protože ve svém důsledku všechny tyto náklady, včetně zavedení systému a vybraného mýta zaplatí každý z našich obyvatel v ceně zboží,které se po silnicích přepravuje.