Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Philippe de Fontaine Vive, viceprezident Evropské investiční banky (EIB) a Frédéric Saint Geours, ředitel financí a strategického vývoje skupiny PSA Peugeot Citroën, podepsali smlouvu o půjčce v hodnotě 200 miliónů EUR, určenou k financování programu vývoje dobíjecích hybridních vozů skupiny PSA Peugeot Citroën.
Tento program, který představuje celkovou investici ve výši 400 miliónů EUR, je součástí investiční strategie vývoje a výzkumu skupiny PSA Peugeot Citroën a současně je v souladu se závazkem EIB podporovat trvalý rozvoj. Cílem tohoto projektu je vývoj nové technologie, které umožní skupině PSA Peugeot Citroën zachovat svoji vedoucí pozici v oblasti snižování emisí CO2. S technologií dobíjecího hybridu usiluje PSA o vyvíjení multifunkčních vozů, které umožní využívat výhod dieselového motoru na silnici a výhod, které přináší elektrická mobilita pro přepravu ve městě. Na tomto projektu bude pracovat 500 zaměstnanců.
Philippe de Fontaine Vive, viceprezident BEI: „Jsem velice rád, že jsme dnes podepsali tuto smlouvu o financování s PSA Peugeot Citroën. Tato půjčka EIB, to je konkrétní závazek Evropy podporující inovace a trvalý rozvoj v rámci automobilového sektoru pro vývoj ekologicky čistých a úsporných vozů. Našim cílem je pomoci automobilovým konstruktérům zlepšit výrazným způsobem energetickou efektivitu vozů a současně snižovat emise CO2 u těchto vozů. Financováním těchto aktivit jednáme ve prospěch lepší budoucnosti."
Tato smlouva je pokračováním pevného partnerství mezi PSA Peugeot Citroën a EIB, které vzniklo již před více než 25 lety. Začleňuje se do evropského programu podpory ekologicky čistých dopravních prostředků - European Clean Transport Facility (ECTF). Tento nástroj, který je konkrétním řešením EIB pro podporu rozvoje ekonomiky v Evropě, usiluje o podstatné snížení automobilových emisí CO2 prostřednictvím výzkumu, vývoje a inovací a motivuje výrobce produkovat ekologicky šetrnější a úspornější osobní, lehké užitkové i nákladní vozy, stejně tak jako ostatní dopravní prostředky. Od prosince 2008 zajistila EIB půjčky v hodnotě 8,6 miliard EUR ve prospěch automobilového sektoru (automobilový konstruktéři i výrobci dílů), z toho 6,7 miliard EUR bylo poskytnuto v rámci programu ECTF, včetně 600 miliónů pro PSA Peugeot Citroën.