Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Solaris Urbino 18 DIWAhybrid je kloubový městský autobus, vybavený paralelním hybridním pohonným systémem firmy Voith.
Pohonný systém autobusu je kombinací dieselového motoru a elektromotoru, který je napájen ze superkondenzátorů. Díky tomuto řešení vozidlo spotřebovává daleko méně paliva a je více ohleduplnější k životnímu prostředí. V současné době prochází autobus fázi testování ve firmě Bochum-Gelsenkirchener Straßenbahnen AG v Německu.
Urbino 18 DIWAhybrid, v sobě spojuje spolehlivost vozidel značky Solaris s nejmodernější technologií pohonu firmy Voith. Tato firma doposud známa zejména výrobou automatických převodovek do autobusů, nyní ve spolupráci s firmou Solaris vyvinula paralelní hybridní systém nesoucí název DIWAhybrid.
"Spolu s naším dlouholetým partnerem jsme uskutečnili další krok na cestě rozvoje ekologických a ekonomických prostředků veřejné dopravy," říká o spolupráci s firmou Voith paní Solange Olszewska, předsedkyně představenstva Solaris Bus & Coach S.A.
"V posledních letech byl naším hlavním zájmem a cílem vývoj a výroba technologií, které mají za cíl redukci spotřeby paliva a emisí. Urbino 18 DIWAybrid, je efektem naší spolupráce, která, jak doufáme, bude oceněna zejména našimi zákazníky," dodává Dr. Volker Zimmermann, ředitel divize firmy Voith Turbo.
DIWAhybrid: paralelní hybridní systém se superkondenzátory
Paralení pohonný systém DIWAhybrid je složen z elektrické části firmy Voith a diesel motoru. Elektromotor podporuje diesel v okamžicích potřeby zvýšeného výkonu. V průběhu brzdění je kinetická energie měněna na energii elektrickou. Ta je pak ukládána v superkondenzátorech. Superkondenzátory použité v Urbino 18 DIWAhybrid se skládají z pěti modulů 125 Voltů, které jsou schopny uskladnit energii v objemu 0,5 kWh. Jejich celková hmotnost je necelých 410 kg. Superkondenzátory jsou umístěny na střeše a jejich speciální zástavba způsobuje to, že se toto vozidlo vzhledově téměř podobá tradičním autobusům.
Elektromotor použitý v DIWAhybrid o výkonu 150 kW účinně podporuje diesel, díky čemuž je v autobuse možno použít motor značky Cummins ISB o objemu necelých 6,7 litrů a výkonu 186 kW, splňující emisní normu EEV.
Celý hybridní systém je v porovnání s tradičním pohonem těžší o 600 kg, což nemá významný vliv na obsaditelnost autobusu. Urbino 18 DIWAhybrid může pojmout až 161 cestujících, z toho 51 sedících.
BOGESTRA AG používá technologii zítřka
Vývoje a výroby Urbino 18 DIWAhybrid, se kromě firem Solaris a Voith, zúčastnilo také německé Federální ministerstvo dopravy a také státní organizace NOW (Národní organizace pro vodíkové technologie a palivové články). První exemplář autobusu prochází od konce února tohoto roku fázi testů ve firmě Bochum-Gelsenkirchener Straßenbahnen AG (BOGESTRA AG). Do konce poloviny roku se flotila tohoto dopravce rozroste o 10 následujících Solarisů Urbino 18 DIWAhybrid.