Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Přesně 22. března roku 1996 byla v Bolechově, nedaleko Poznaně, zahájena výroba městských nízkopodlažních autobusů.
Dnes je firma Solaris, která slaví své 15. narozeniny, jedním z předních výrobců autobusů a trolejbusů v Evropě. Zaměstnává více než 2 000 pracovníků a prodává své výrobky do více než 20 zemí světa.
Když se v roce 1996 v Bolechově rozběhla výroba nízkopodlažních městských autobusů, zaměstnávala firma 36 lidí. První vyrobený autobus byl určen pro Dopravní podnik v Poznani. Do konce roku 1996 továrna vyrobila celkem 56 vozidel, které vedle Poznaně byly, dodány rovněž do Lublinu. O několik měsíců později jezdily autobusy z Bolechova také v Gdaňsku, Kolobrzegu, Koszalinu, Krakově, Legnici, Pile, Radomi, Walbrzychu a rovněž ve Waršavě, kde je možno dnes vidět Solarisů nejvíce. V roce 2000 se ke skupině odběratelů autobusů se „zeleným jezevčíkem” připojili první zahraniční zákazníci. Premiérové exportní Solarisy byly Urbino 15 pro městského dopravce v Ostravě, dva Urbino 12 pro soukromou společnost ABUS z Berlína a také čtyři Urbino 15 pro slovenské Košice. Spolu se seznamem zákazníků rostla rovněž samotná firma, která zaměstnává dnes více než 2 000 pracovníků a vyrábí okolo 1 200 autobusů a trolejbusů. Každý den vyjíždí z továrny až 8 autobusů či trolejbusů. Zatím jezdí na světě ve více než 300 městech a 23 zemích okolo 7 500 vozidel značky Solaris.
Zakladateli a vlastníky firmy jsou Solange a Krzysztof Olszewští. Firma uvedla na polský trh nízkopodlažní autobusy a v krátkém čase zde dosáhla pozice lídra v tomto segmentu, kterou si udržuje dodnes. Solaris Bus & Coach se od počátku své činnosti dynamicky rozvíjí a rozšiřuje svou paletu výrobků o další modely autobusů, opírajících se o nejnovější řešení. V průběhu 15 let dynamického rozvoje byla inovativnost jedním z poznávacích znaků polského výrobce. Solaris zkonstruoval a uvedl za tuto dobu do své nabídky 34 modelů městských autobusů, meziměstských autobusů, speciálních autobusů a také trolejbusů a tramvají, s různými pohony i různých délek. Jedním z nich byl první, v Evropě sériově, vyráběný autobus s hybridním pohonem – Solaris Urbino 18 Hybrid, který zahájil revoluci v evropské městské dopravě. Dnes nabídka vozidel s hybridním pohonem představuje 4 modely s různými hybridními systémy a je největší ze všech výrobců. V roce 2009 Solaris představil první kolejové vozidlo, tramvaj Solaris Tramino. Sériová výroba byla zahájena v roce 2010 realizací objednávky na 40 vozidel pro MPK Poznaň. V tomto roce Solaris připravuje další novinku, kterou bude městský autobus poháněný elektromotorem.