MotorInfo

Speciál GAZOO Racing CT se představí na Nürburgringu

14.5.2011 10:27
Speciál GAZOO Racing CT se představí na Nürburgringu

Lexus zde nasadí nejen speciály LFA, které ve své třídě nenašly přemožitele, ale nyní se poprvé objeví i plně hybridní verze zcela nového modelu CT.

Závodní speciál GAZOO Racing CT nasazený ve třídě SP4 využívá pohon Lexus Hybrid Drive, díky kterému je schopen jízdy na samotný elektromotor, samotný spalovací motor, nebo se zapojením obou pohonných jednotek. Při rozjezdu a brzdění se vůz tiše pohybuje pouze pomocí elektromotoru, neprodukuje řádné emise a nespaluje žádné palivo. Za vyšších rychlostí se k elektromotoru hladce připojuje spalovací motor, který zajišťuje potřebný výkon při akceleraci nebo jízdě na závodním okruhu.

Systém plně hybridního pohonu inteligentně volí nejvhodnější zdroj energie a je též schopen energii akumulovat prostřednictvím rekuperačního brzdění, při kterém se dobíjí hybridní baterie, a takto uchovanou energii později využívat k pohonu elektromotoru.

GAZOO Racing CT díky pohonu Lexus Hybrid Drive spotřebuje méně paliva a vypouští nižší množství emisí CO2 a škodlivých plynů NOx než jakýkoli srovnatelný závodní vůz se zážehovým nebo vznětovým motorem.

Lexus je stále jediným výrobcem, který kdy nasadil plně hybridní vůz do významného vytrvalostního závodu; premiérou byl start modelu Lexus RX 400h v roce 2005 ve slavném závodu 24 hodin Nürburgring.

Za volant závodního speciálu GAZOO Racing CT budou usedat tři zkušení jezdci: Kumi Sato, která dříve soutěžila s modelem Lexus IS 250 v soutěži VLN4 (ročník 2008); Masahiko Kageyama, jenž se v minulosti věnoval vývoji vozidel ve společnosti Toyota Motor Corporation; a Minoru Takaki, který odpovídá za vývoj sériových vozů.

O GAZOO Racing

Posláním týmu Gazoo Racing je zprostředkovat další lidské generaci potěšení, nadšení a touhy spojené s automobily. Připravují se nejrůznější programy s cílem ukázat pozitivní stránky automobilů, s rozdělením do tří témat:

1.  Hrdost a potěšení z vlastnictví vozu: Prezentace postupů vylaďování a vylepšování vozů účastí v závodních soutěžích a formou dalšího testování.

2.  Potěšení a vzrušení z jízdy: Zprostředkování radosti formou vzrušení a nadšení na závodním okruhu.

3.  Informace o vozech a společné nadšení: Zpřístupnění fóra pro automobilové nadšence ke společnému sdílení názorů.