Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Porsche 911 GT RS 4.0, jeden z nejoblíbenějších, nejobdivovanějších a nejúspěšnějších sériových vozů vycházejících z prostředí motoristického sportu, je opět první v cílové rovince.
Přijíždí v limitované edici 600 vozů a spolu s ním i všechny vlastnosti, které model 911 GT3 proslavily na závodních tratích. Současně se ale jedná o automobil homologovaný pro silnice.
Až do posledního detailu je tento speciální model vybavený technikou používanou v závodních vozech: kliková hřídel je například totožná s tou, která se používá v závodním šestiválci modelu 911 GT3 RSR, spojení s kovanými písty zajišťují kromě jiného titanové ojnice. Motor o objemu 4,0 litru je vůbec tím nejobjemnějším, který kdy byl v modelu 911 použit. Při hodnotě 125 k/l se současně jedná i o motor s největším litrovým výkonem. Nejvyššího výkonu 368 kW (500 k) tento šestiválec dosahuje při 8 250 otáčkách za minutu. Maximum točivého momentu 460 N.m je k dispozici při 5 750 1/min.
Model 911 GT3 RS 4.0 je připravený poskytnout svým majitelům vzrušující jízdní výkony. S manuální šestistupňovou, sportovně odstupňovanou převodovkou, dosáhne toto Porsche zrychlení z klidu na 100 km/h během 3,9 sekundy. Díky převodům, které jsou navrženy pro jízdu po závodním okruhu, překoná rychlost 200 km/h za méně než 12 sekund.
Zcela mimořádná úroveň jízdní dynamiky modelu 911 GT3 RS 4.0 je výsledkem pečlivého sladění jednotlivých detailů vozu. Samozřejmostí je standardní použití komponentů podvozku pocházejících ze závodního oddělení, značný důraz byl kladen na minimalizaci hmotnosti vozu. Ve výbavě proto nechybí například lehká skořepinová sedadla, přední kapota a přední blatníky vyrobené z karbonu nebo zadní sklo z plastu. Z pohledu hmotnosti byly optimalizovány i takové detaily jako třeba koberce. Hmotnost dvoumístného vozu s plnou nádrží je proto pouze 1 360 kg. Výkonová hmotnost modelu 911 GT3 RS 4.0 se tak s hodnotou pouhých 2,72 kg/k dostala pod magickou hranici tří kilogramů na jednoho koně.
Limitovaná edice modelu 911 přijíždí v bílé barvě a mnoha prvky dává jasně najevo svoji příslušnost k motorsportu. Charakteristický je například široký rozchod kol, nízká světlá výška vozu, velké zadní přítlačné křídlo s bočnicemi, typická dvojice centrálně umístěných koncovek výfuku, stejně tak jako další aerodynamicky optimalizované prvky karoserie. Vůbec poprvé jsou u sériového vozu Porsche z důvodu příkladné aerodynamické účinnosti použita na bocích přední části vozu malá přítlačná křídla, jejichž úkolem je zvyšování přítlaku na přední nápravě. Ve spojení s účinným zadním spoilerem se tak dosahuje příkladné aerodynamické vyváženosti. Výsledkem je, že při nejvyšší rychlosti je model 911 GT3 RS 4.0 k zemi tlačen přítlakem o hmotnosti 190 kg.
Uvedení modelu 911 GT3 RS 4.0 je na český trh plánováno na červenec 2011. Základní cena pro Českou republiku je stanovena na 4 544 000 CZK včetně DPH.