Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
MINI povzbuzuje segment malých vozů, tentokrát pomocí prvního dvoumístného vozu ve své nabídce.
MINI Coupé zakládá nový segment ultra-kompaktních sportovních vozů. Specifický design se střechou připomínající přilbu je nejen osobitý, ale také aerodynamicky účinný. Vůz má i překvapivě dostatečně velký zavazadlový prostor.
V charakteru modelu MINI Coupé jsou jasně patrné také závodní geny značky. Zákazníci mohou vybírat z nabídky čtyř motorů s rozdílným charakterem. Všechna provedení však mají ve svém označení slovo Cooper, které je tradičním příslibem sportovních schopností. Evokuje totiž jméno konstruktéra vozů formule 1 Johna Coopera. Právě ten dovedl původní Mini do světa motoristického sportu. Jeho působení v tomto světě plném emocí eskalovalo tím, že s vozy Mini vybojoval celkem tři vítězství ve slavné Rally Monte Carlo. Také MINI Coupé bylo navrženo s duchem závodníka uvnitř. Všechny modely MINI Cooper Coupé, MINI Cooper S Coupé, MINI John Cooper Works Coupé a MINI Cooper SD Coupé toto nadšení kombinují s dynamikou a úsporností.
Od modelu MINI Cooper Coupé s výkonem 90 kW/122 k se u provedení MINI Cooper SD Coupé navyšuje výkon na 105 kW/143 k. Další nárůst zaznamenává MINI Cooper S Coupé s výkonem 135 kW/184 k a sportovní geny gradují v typu MINI John Cooper Works Coupé, který nabízí 155 kW/211 k.
Hodně výkonu, málo paliva: technologie MINIMALISM standardem.
Všechny modely MINI Coupé jsou vybaveny technologiemi z programu MINIMALISM. Jedná se především o systém regenerace kinetické energie, funkci Auto Start/Stop, ukazatel řazení, elektrický posilovač řízení, stejně tak jako parametricky řízené příslušenství motoru. Energie ukrytá v palivu se proto využívá s maximální účinností. Spotřebu při častém startování snižuje také unikátní zapouzdření motoru, které delší dobu udržuje teplotu v motoru.
Šestistupňová manuální převodovka stanovuje ve své třídě měřítka nejen přesností řazení, ale rovněž krátkými drahami. Včetně náplní má hmotnost jen 44,8 kg, což z ní činí nejlehčí převodovku v daném segmentu. MINI Cooper S Coupé a MINI Cooper SD Coupé jsou vybaveny novou samonastavovací spojkou. Dále zdokonalena byla také synchronizace převodovky, a to použitím karbonových synchronizačních kroužků. Pro modely MINI Cooper Coupé, MINI Cooper S Coupé a MINI Cooper SD Coupé lze objednat také šestistupňovou samočinnou převodovku.
Jízdní zážitek jako v motokáře: vyspělý podvozek.
Podvozek jednotlivých provedení je vždy pečlivě naladěn podle druhu motoru, což je zárukou, že nové MINI Coupé je připraveno zprostředkovat nejryzejší zážitek z jízdy, který se svým charakterem podobá motokáře. MINI dosahuje své agility nejen zásluhou podvozku a předního pohonu, ale také nízko umístěným těžištěm, rozvorem 2 467 mm a rozchodem předních/zadních kol 1 459/1 467 mm. Standardní výbavou je stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control), který modelům MINI Coupé dodává více bezpečnosti, ale rovněž sportovních schopností.
Přední náprava typu McPherson zajišťuje přesnou pozici kol, zatímco zadní víceprvkové zavěšení zajistí kontakt kol s vozovkou v každé situaci. Podélná ramena zadní nápravy jsou vyrobena z hliníku, což snižuje jejich hmotnost. Samozřejmostí jsou příčné zkrutné stabilizátory, omezující naklánění vozu v zatáčkách. Aby vzrušující jízdní projev vynikal v kombinaci s každým z nabízených motorů, má každé provedení vzhledem k jeho hmotnosti specificky naladěný podvozek. Připraven je také sportovní podvozek s tvrdšími tlumiči a tlustšími stabilizátory. Pro skutečně „hard-core“ řidiče je navíc připraven ještě o 10 mm snížený podvozek John Cooper Works s ještě tvrdšími tlumiči a tlustšími stabilizátory.
Pro model MINI Cooper Coupé jsou připravena patnáctipalcová litá kola, modely MINI Cooper S Coupé a MINI Cooper SD Coupé stojí na šestnáctipalcových kolech a specifický model MINI John Cooper Works Coupé přijíždí na speciálních odlehčených kolech s průměrem 17 palců. Nejvýkonnější provedení obouvá dojezdové pneumatiky run-flat, které jsou pro ostatní modely k dispozici na přání. Všechny modely jsou standardně vybaveny systémem kontroly tlaku v pneumatikách.
Preciznost zaručena: elektrický posilovač řízení a výkonné brzdy.
Elektrický posilovač řízení nemá přínos jen ve snížení spotřeby paliva (systém pracuje pouze v situacích, kdy je to skutečně potřeba), ale také v rozšířených možnostech regulace. Posilový účinek pracuje degresivně v závislosti na rychlosti jízdy. Zajímavostí je rovněž schopnost posilovače pomáhat volantu vracet se do středové polohy. Elektrický posilovač řízení může nabízet dvojici pracovních režimů. V případě, že je vůz vybaven tlačítkem Sport (MINI John Cooper Works Coupé standardně, ostatní modely na přání), lze jeho stisknutím zvolit sportovnější charakteristiku, vyžadující na volantu více síly, ale zprostředkovávající více citu. Současně se stiskem tlačítka Sport dochází též k nastavení strmější charakteristiky plynového pedálu.
Všechny modely MINI Coupé jsou vpředu vybavené kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením, vyvinutými přímo pro tento model. V závislosti na modelu se jejich průměr pohybuje od 280 do 316 mm.
Jedinečná osobnost
Absence zadních sedadel zdůrazňuje sportovní stránku tohoto vozu, ale současně umožňuje variabilnější přizpůsobení vozu aktivnímu životnímu stylu. Prostorný a variabilní zavazadlový prostor se vyznačuje značnou přizpůsobivostí. Je totiž přístupný pomocí vysoko výklopného širokého víka. Nechybí ani možnost na straně spolujezdce propojit zavazadlový prostor a interiér, čímž vzniknou další možnosti pro převoz neskladných předmětů.
Unikátní koncepce karoserie a expresivní proporce.
Již na první pohled je zřejmé, že se nový model řadí do rodiny vozů MINI. Současně ale nový vůz boří zaběhlé zvyky – MINI Coupé má tříprostorovou karoserii opticky rozdělenou na motor, prostor pro posádku a prostor pro zavazadla. Tím vynikly velmi zajímavé proporce, vzdáleně evokující klasické vozy gran turismo. Typickým rysem designu je horizontální rozdělení vozu do tří rovin – střechy, prosklení a těla karoserie. Výrazně oddělená střecha je jedním ze zmiňovaných typických designérských rysů značky MINI. V případě modelu MINI Coupé je tento prvek zvýrazněn střechou ve tvaru „přilby“. Více skloněné přední sklo snižuje výšku vozu o 29 mm, což současně přispívá k lepším aerodynamickým vlastnostem.
Tuhá karoserie a ideální vyvážení.
Karoserie MINI Coupé je v zadní části zesílena, takže došlo ve srovnání s již tak tuhými karoseriemi standardních vozů MINI k dalšímu vyztužení. Extrémně tuhá karoserie je přínosem nejen pro ochranu posádky v případě nehody, ale je předpokladem rovněž pro obratnost vozu a jeho přesné ovládání. Také v přední části je několik výztuh, stejně tak jako zdokonalený koncept ochrany chodců. Současně došlo k lepšímu rozložení hmotnosti, která je nyní více soustředěna na přední nápravu. Toto řešení zvyšuje trakci hnaných předních kol, což je předpoklad pro dravější akceleraci.
Aktivní zadní spoiler optimalizuje aerodynamiku.
Pro zlepšení obtékání karoserie vzduchem ve vysokých rychlostech je poprvé u značky MINI použit aktivní zadní spoiler, integrovaný do víka zavazadlového prostoru. Automaticky se vysune po překročení rychlosti 80 km/h a opět se vrátí při zpomalení pod 60 km/h. Spoiler lze vysunout, například při mytí, také manuálně, a to spínačem umístěným na stropním ovládacím panelu. Ve vysokých rychlostech pomáhá aktivní spoiler snížit zdvih zadní nápravy, což zvyšuje stabilitu. Jedná se o nedílnou součást komplexně řešené aerodynamiky, kterou ovlivňuje také spoiler umístěný na střeše. Ten je integrovaný do střechy, avšak ve střední části je od ní oddělen a podle rychlosti jízdy směřuje vzduch buď podél zadního okna, nebo přímo na zadní aktivní spoiler. Tím se omezuje vztlak a současně zlepšuje jízdní dynamika vozů MINI Coupé.
Vnější rozměry:
Délka: 3 728 mm (MINI Cooper S Coupé, MINI John Cooper Works Coupé: 3 734 mm)
Šířka: 1 683 mm
Výška: 1 378 mm (MINI Cooper S Coupé, MINI John Cooper Works Coupé: 1 384 mm)
Rozvor: 2 467 mm