Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Na detroitském autosalonu NAIAS 2011, který se koná od 10. do 23. ledna 2011, představuje značka MINI ve světové premiéře nekonvenční koncepční vůz MINI Paceman Concept.
Tento automobil s rozměry modelu MINI Countryman vytváří novou kategorii vozidel, která spojuje potěšení z jízdy s širokými možnostmi použití. Koncept MINI Paceman je dalším stavebním kamenem pro budoucí rozvoj výrobního programu své značky. Koncepční vůz MINI Paceman je moderním crossoverem Sports Activity Coupé (SAC), který se řadí do segmentu malých vozů. Jedná se o ideální vůz pro mladé, moderně smýšlející a extrovertní městské osobnosti, které dokáží ocenit typickou jízdní obratnost vozů MINI, její vizuální specifičnost i tradičně velmi široké možnosti individualizace.
Exteriér
Přestože se koncept MINI Paceman vyznačuje výrazem přídě známým z ostatních modelů MINI, působí zcela osobitě. Tvar masky chladiče, stejně tak jako světlomety s chromovaným rámečkem v základních konturách, odpovídají vozu MINI Cooper S Countryman. Další otvory ve spodní části předního nárazníku přivádějí více chladicího vzduchu především k brzdám. Zřejmé je také posunutí mlhových světel až k vnějším okrajům širokého otvoru v předním nárazníku. Sportovní a současně velmi osobitý výraz celému vozu dodávají také typické šikmé designérské prvky v předních blatnících, zahrnující blikače a otvory pro odvětrání motorového prostoru. Celkově velmi dynamický postoj nového konceptu MINI Paceman je zajištěn také specificky lakovanými devatenáctipalcovými litými koly, opticky zvýrazněnými lemy blatníků, ale především výraznou jemně stoupající linií pontonu karoserie, oddělující její spodní části od prosklení interiéru a střechy. Tímto řešením se koncept MINI Paceman jednoznačně řadí mezi ostatní modely značky MINI.
Marcus Syring, šéfdesignér exteriéru značky MINI, vysvětluje filozofii designu konceptu MINI Paceman: „Ve srovnání s vertikálnějším řešením designu MINI Countryman je u konceptu MINI Paceman kladen větší důraz na zvýraznění horizontálních linií a celkové šířky vozu."
Nová interpretace tradičního řešení vozů s karoserií kupé vytváří s charakteristickými rysy designu značky MINI velmi dynamicky působící celek, který je podpořen také jemným rozšířením zadních blatníků. Čtyřmístný vůz měří na délku 4 110 mm, je široký 1 789 mm a vysoký 1 541 mm. Pro značku MINI typický velký rozvor náprav a velmi krátké převisy jsou ideálním základem pro celkově dynamický výraz.
Interiér
Také vnitřní prostor nového konceptu se nese v typickém designu MINI a vyznačuje se propojením individualizace, praktičnosti a prémiové kvality. Pro koncept MINI Paceman je typické kontrastní lakování středových výdechů ventilace, centrálního rychloměru a okolí řadicí páky. Úzký středový panel přístrojové desky zajišťuje dostatek prostoru pro cestující a současně přechází do unikátní centrální konzole Centre Rail, propojující přední a zadní část interiéru. Samostatná zadní sedadla nabízejí stejný komfort jako sedadla vpředu.
Hnací ústrojí
Koncepční vůz MINI Paceman je vybaven nejvýkonnějším motorem, který se v současnosti dodává do vozů MINI. Jedná se o dvoukomorovým turbodmychadlem Twin-Scroll přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 litru s největším výkonem 155 kW/211 k a točivým momentem 260 N.m (krátkodobě se díky funkci Overboost zvyšuje až na 280 N.m). Jelikož technickým základem konceptu MINI Paceman je model MINI Countryman, může být i tato novinka vybavena stálým pohonem všech kol ALL4. Jedná se o elektromagneticky řízený systém umístěný před zadním diferenciálem, který umožňuje plně variabilní rozdělení točivého momentu motoru mezi nápravy. Při běžné jízdě může k zadním kolům putovat až 50 procent síly motoru, v extrémních situacích to však může být až 100 procent. Typické potěšení z jízdy, známé ze všech modelů MINI, se právě díky sportovně laděnému pohonu všech kol dostává na novou úroveň. Základem podmanivých jízdních vlastností konceptu MINI Paceman je charakteristické řešení podvozku, které je typické pro všechny modely MINI. Jedná se o spojení vzpěr McPherson se spodními rameny, elektrického posilovače řízení s degresivním účinkem v závislosti na rychlosti a především zadní víceprvkové nápravy. Ta byla vyvinuta s využitím zkušeností v rámci BMW Group a je navržena pro spojení s pohonem předních, ale také všech kol.