MotorInfo

Stánek společnosti Fiat získal prestižní "Cenu za kreativitu 2010"

5.4.2010 19:57
  Stánek společnosti Fiat získal prestižní

Společnost Fiat získala prestižní "Cenu za kreativitu 2010" na 80. ročníku Autosalonu v Ženevě. Fiat ji obdržel za originální design a inovativní koncept svého stánku.

Prestižní ocenění již sedmým rokem uděluje "Club de publicité et communication de Genève". Smyslem udělování této ceny je nejen zaměřit pozornost na kvalitu a praktičnost stánků, ale samozřejmě také upoutat pozornost publika. Hlavním kritériem při výběru výherce je vždy originalita samotného stánku.
Porota vybrala stánek společnosti proto, že "vytvořil netradiční místo, které nepodléhá klasickým a konvečním pravidlům. Stánek vítal návštěvníky Motorshow do barevného a hravého světa, který evokuje dětství". Výstavní prostory značky Fiat se nesly v duchu „Svět podle mých představ", a to konkrétně dle představ dětí. Koneckonců značka s velkými plány do budoucna by měla naslouchat právě dětem, které budou mít jednou svět ve svých rukou. Stánek společnosti Fiat byl tedy vymyšlen přímo malými návrháři, kteří pustili uzdu své fantazii a představili svou vizi budoucnosti. Vzniklo tak pozitivně naladěné, veselé prostředí, kde domky stály na oblacích a návštěvníky vítala pestrobarevná duha. Stánku vévodil konfigurátor modelu Fiat 500, který perfektně dotvářel náladu na výstavní ploše. Dětmi vysněné domy a mraky ve městě představovaly metaforu pro nejnovější vývoj ve světě automobilů, a to především modelů, které jsou krok napřed v oblasti trvale udržitelné mobility. Stánku také vévodilo technické veledílo z dílny Fiat Powertrain Technologies, dvouválcový motor 85 HP TWIN-AIR, který byl ztvárněn jako strom se třpytivými optickými vlákny. Spojení s trvale udržitelnou mobilitou nebylo vůbec náhodné. Společnost Fiat se vždy věnovala problematice ochrany životního prostředí. Důkazem tohoto zájmu jsou mimo jiné nejnižší emise CO2 (pouhých 128,8 g/km) u prodaných modelů Fiat za rok 2009. K tomuto výsledku výrazně přispěl také významný nárůst prodeje vozidel poháněných na metan. Tento pohon v současnosti patří mezi nejekologičtější a nejekonomičtější dostupná paliva.

Ekologické prvenství společnosti Fiat je výsledkem dlouhodobé strategie, kterou podepírají dva hlavní pilíře. Fiat v první řadě nabízí široký výběr nejvyspělejších technologických řešení, která se zaměřují na snižování spotřeby a emisí. Mezi tyto technologie patří například motory Twin-Air, MultiAir, Multijet nebo Stop&Start systém. Stejně významné je však i úsilí společnosti Fiat zapojit své zákazníky, aby si i oni uvědomili vlastní zodpovědnost za stav životního prostředí. Proto byl také vyvinut systém eco:Drive, inovativní software, který pomocí USB vstupu systému Blue&Me zaznamenává na USB flash disk styl jízdy. Po vyhodnocení dat pak eco:Drive umí řidiči poradit, jak řidit efektivněji.