FHI má v plánu představit nový model XV na evropských trzích jako svůj strategický model, který má zákazníkům nabídnout „radost z jízdy s pocitem bezpečí“ prostřednictvím nového sloganu značky Subaru „Jistota v pohybu“ (Confidence in Motion).
Základní produktovou koncepcí, na které Subaru při vývoji modelu XV stavělo, je „Urban Adventure“, tedy „dobrodružství ve městě“. Cílem bylo vytvořit vůz pro příjemný a aktivní pohyb po městě bez zbytečného stresu. Subaru proto hledalo optimální způsob vyvážení spotřeby paliva a atraktivních jízdních zážitků se stylovým a jasně rozpoznatelným designem exteriéru.

Karoserie / Užitné vlastnosti
Interiér vozu nabízí všem cestujícím pohodlí a prostornost na vrcholu třídy.
- XV charakterizuje extrémně velký prostor pro cestující, výtečné jízdní pohodlí a zavazadlový prostor, který je nejen objemný, ale i dobře prakticky využitelný.
- Díky větším dveřním otvorům a vyššímu posazu cestujících se usnadnilo nastupování i vystupování.
- K pohodlí cestujících přispívá i řada ergonomicky rozmístěných odkládacích prostor pro menší předměty. Multifunkční displej (MFD) prakticky umístěný uprostřed horní části přístrojového panelu napomáhá k pohodlnému řízení.
Design exteriéru
Designová koncepce „Protren“ (složenina z výrazů „profesionální nástroj“ a „trendy design“) má symbolizovat spojení funkčnosti vozu kategorie SUV s městskou osobností.
- Bylo aplikováno nové pojetí designu „crossoveru“, které spojuje stylové a uvolněné tvary s vysokou karoserií a obkladovými panely akcentujícími typickou funkčnost vozů kategorie SUV.
- Použité designové prvky, zahrnující i šestiúhelníkovou masku chladiče a světlomety ve tvaru sokolího oka, poukazují na jedinečnou identitu vozů značky Subaru. K atraktivnímu a sportovnímu vzhledu XV přispívají i nová litá kola moderního designu s obvodovou linkou připomínající seříznutý kov.
- V rozích předního i zadního nárazníku jsou speciální hrany zlepšující aerodynamiku vozu i spotřebu paliva.

Design interiéru
Stylový design interiéru kromě prostornosti a obecně vysoké úrovně pohodlí zaujme i kvalitou použitých materiálů, které cestujícím potvrzují dojem z celkové kvality vozu.
- Přístrojový panel je stylisticky vyveden v horizontální podobě, která vnitřek vozu ještě opticky zvětšuje.
- Nový luxusní interiér dokonale vyvažuje různé hmatové a emoční vlastnosti kůže, kovu a látky.
- Multifunkční displej, prakticky umístěný uprostřed horní části přístrojového panelu, zobrazuje velmi přehlednou formou praktické informace pro řidiče i spolucestující. U vyššího stupně výbavy* je k dispozici velký barevný displej LCD o úhlopříčce 4,3" s rozšířenou nabídkou funkcí palubních systémů, jako je např. ukazatel ekologické jízdy nebo informační displej vozidla napomáhající různým způsobem při řízení vozu.
* výbava na přání u všech provedení
Motor a převodovka
U provedení se zážehovým motorem 1,6 l a 2,0 l najdeme motor Subaru Boxer nové generace, jehož zcela nová konstrukce byla představena již v loňském roce. Kromě obvykle zmiňovaných výhod plochého uspořádání s protiběžnými písty se tento motor chlubí i vylepšenou spotřebou paliva a nižší hladinou emisí. K dalšímu snížení spotřeby paliva přispěla i nová bezestupňová převodovka Lineartronic (CVT) a nově vyvinutý systém „Auto Start Stop“. V modelové řadě XV se nabízí i vznětový Subaru Boxer Diesel, který byl vyvinut speciálně pro evropské trhy a pro své vlastnosti získal řadu velmi příznivých ocenění.
Motor boxer nové generace
- Motor nové konstrukce používá upravený poměr vrtání/zdvihu, který je příznivější z pohledu spotřeby paliva. Oproti předchozí generaci tohoto motoru se prodloužil zdvih, nicméně nijak se nezvětšila celková šířka motoru. Díky delšímu zdvihu a použití systému dual AVCS** došlo ke snížení emisí a současnému zlepšení točivého momentu v důležitém pásmu nízkých až středních otáček motoru. Motor charakterizuje výtečná akcelerace a vynikající odezva s pocitem okamžité zpětné vazby po sešlápnutí plynového pedálu, zejména v situacích, kdy je pedál sešlápnutý jen zlehka.
** Aktivní řídicí systém časování ventilů
Nová bezestupňová převodovka Lineartronic
- Subaru pro nový model XV úspěšně vyvinulo novou bezestupňovou převodovku CVT, jejíž výhodou jsou nižší produkované emise i lepší jízdní parametry vozu. Využívá přitom charakteristické výhody samočinné řetězové převodovky s plynule měnitelným převodem (CVT – Continuously Variable Transmission), jako je např. nízká hmotnost, kompaktní rozměry, výtečná spotřeba paliva nebo široké odstupňování převodů.
Nový systém Auto Start Stop
- Palivem šetří systém automatického vypínání motoru v situacích, kdy vůz nečinně stojí, například při čekání na semaforech. Nový systém používá i nově vyvinutou funkci řízení označovanou jako „change of mind control“*** (tedy „změna názoru“), díky které se motor dokáže hladce znovu opět spustit jen okamžik po vypnutí.
***: provedení s převodovkou Lineartronic
Bezpečnost
- Díky začlenění postranních okének do předních dveří a přesunutí vnějších zpětných zrcátek na panely předních dveří dosáhli konstruktéři špičkového výhledu směrem vpřed při maximálním potlačení mrtvých úhlů. Stylový profil s aerodynamičtější hranou v zadní části střechy vznikl bez negativních dopadů na výhled vzad.
- Součástí standardní výbavy všech provedení je čelní airbag SRS pro řidiče i předního spolujezdce, boční airbagy SRS a hlavové airbagy SRS, stejně tak jako kolenní airbag SRS pro řidiče.
- V základní výbavě všech verzí je stabilizační systém VDC (Vehicle Dynamics Control). Konstruktéři optimalizovali načasování zásahu stabilizačního systému a vybavili tento systém řídicí logikou, která zaručuje vysokou účinnost v kritických situacích. Součástí systému VDC je i brzdový asistent. Uvedené řešení propůjčuje modelu XV špičkovou úroveň ochrany za rizikových situací a zvyšuje míru jistoty za volantem.

Hlavní technické specifikace: (specifikace pro Evropu)
[Poznámka: Technické specifikace jsou pouze předběžné a mohou se změnit.]
Celková délka x šířka x výška (mm): 4 450 x 1 780 x 1 570
Rozvor (mm): 2 645
Rozchod kol vpředu/vzadu (mm): 1 525 /1 525
Minimální světlá výška (bez zatížení) (mm): 220
Počet míst: 5